Чому Карти Google для Бізнесу в Україні заблоковані та коли їх розблокують
Вітаю читачів WordFactory!
Я Ярослав Мендрик, офіційний експерт Google із продуктів Google Maps та Google Business Profile і засновник рекламної агенції Mappers GEO Реклама, яка просуває бізнес на Google Maps.
Після 24 лютого 2022 року українські підприємці зіткнулися з проблемою блокування бізнесу на Картах Google.
Наразі не можна:
- додати чи розблокувати точку бізнесу;
- змінити назву, адресу й номер телефону компанії;
- додати фото 360°;
- підтвердити право власності;
- отримати відгуки й відповісти на них;
- поставити запитання щодо компанії в профілі;
- змінити графік роботи компанії.
Усе ще можна:
- додати фото від імені профілю, пройшовши жорстку модерацію;
- додати новини про компанію, також пройшовши жорстку модерацію;
- додати сайт, якого не було раніше;
- редагувати меню та послуги.
Проте залишається висока ймовірність, що профіль компанії заблокують у разі будь-яких змін у профілі, тому рекомендую від них утриматися.
Чому так сталося
На початку повномасштабного вторгнення українці активно підтримували інформаційний фронт, намагаючись достукатися до росіян і публікували фотографії звірств, які війська агресора чинили в Україні.
Проте компанія Google сприйняла ці дії як шкідливі для її репутації. Подібні відгуки та світлини, на її думку, порушували правила спільноти, бо не стосувалися безпосередньо локацій. Саме тоді було заблоковано багато облікових записів українців і, відповідно, їхні бізнес-акаунти.
Тоді ж почали з’являтися фейки про буцімто ворожі мітки для бомбардувань на Картах Google. Під ними розуміли інформацію про точки фермерських господарств, які існували вже давно, але були позначені на картах лише навесні 2022-го.
З огляду на це в Мінцифри було прийнято рішення заблокувати всі можливості Карт Google і пов’язаних із ними сервісів: Google Street View, Google Business Profile, Local Guides.
Як зменшити ризик блокування
Функції відновлення та реєстрації бізнесу вимкнено, проте алгоритм протидії неякісному контенту працює. Він щодня блокує точки бізнесу за неякісні назви, сайти, відгуки тощо, а вони є у українських компаній. Підприємці припускаються помилок, бо користуються сервісом навмання, рідко читаючи правила.
Одна з причин блокування — наявність будь-яких розділових знаків у назві компанії (-/*,.) або дублювання категорії в назві. Наприклад, назва Аптека «Мрія» містить дві помилки, бо «Аптека» – це вже категорія, а лапки використовувати не можна. Акаунт компанії з подібною назвою буде заблоковано, і вона зникне з Карт Google без шансу на відновлення.
Отож, ретельно перевірте назву своєї компанії і дотримуйтеся правил її написання. Мороки побільшає, але ризик блокування зменшиться.
Чи можна змінити ситуацію
На жаль, поки що залишається чекати. Але про цю проблему можна і треба говорити. Поширюйте інформацію про неї в ЗМІ, через депутатів і лідерів думок. Якщо можливо — залучайте представників великого бізнесу, який теж потрапив під блокування, але майже не страждає від цього й надалі сплачує великі податки в бюджет. Їхній голос почують швидше.