Що читають digital-експерти

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 5 хвилин(и)

Сфера digital хороша тим, що в ній постійно щось змінюється, з’являється, відбувається, вимагає вивчення та залучення. Це означає, що ми ніколи не припиняємо навчатися. Навіть найбільш фахові фахівці, які, здається, усе знають про SEO, маркетинг та аналітику, теж безперервно навчаються та розвиваються.

Ми опитали SEO-експертів, що й чому вони читають, щоб тримати руку на професійному пульсі. Вийшов величезний перелік посилань, куди увійшли сайти, блоги, ютуб- і телеграм-канали, сторінки в соціальних мережах.

Усі ці посилання ми вивчили, розбили на декілька тематичних блоків і підготували опис найцікавіших, із нашого погляду, ресурсів. Не зробили описів для всіх посилань, які нам дали, бо якби почали писати хоча б по абзацу про кожне, то закінчили б через рік, а за цей час з’явилося б іще більше цікавих блогів і каналів — і ми загрузли б назавжди. Але самі коментарі наших респондентів із повними списками посилань теж наводимо, і ви можете відкрити для себе багато нового зі згаданого ними, але не описаного нами.

Почнемо?

Кейси, практичні поради, робочі ситуації

У цій групі — сайти та блоги для відносно «просунутих». Тут можна отримати нову інформацію, сформувати уявлення про популярні тренди в галузі, дізнатися про напрямок вітрів, отримати конкретні керівництва, краще вивчити свою область і кілька суміжних.

Наш вибір:

https://netpeak.net/en/gb/ua/blog/

Величезна кількість статей, заміток, кейсів, інсайдів із різних тем: SEO, маркетинг, PPC. Є блог, є розсилка з добіркою найважливіших текстів за певний період.

На цьому сайті можна знайти цікаві та смішні історії, добірки сервісів для розв’язання рядових і незвичайних завдань, інтерв’ю з фахівцями з різних галузей, готові кейси для маркетологів. Також тут компілюється інформація про івенти в маркетинговій сфері.

На базі ресурсу працює освітня платформа.

Якщо ви не готові постійно моніторити багато сайтів і новинних стрічок, то Netpeak — один зі способів отримати чудову «хрестоматію».

Повний перелік посилань від наших респондентів із коментарями:

Ольга Фролова, Head of Marketing компанії Artjoker:

«Блог Віктора Карпенка цінний легкою та всебічною подачею інформації щодо просування проєктів під буржнет. Якщо вам потрібні поради щодо outreach linkbuilding, пошуку дропів, то вам сюди».

Владислав Гурковський, New Business Director (upturn.online):

«https://cases.media/ — усі матеріали по суті, багато конкретних кейсів від колег по ринку.

https://mc.today/ — багато експертних статей, інсайдів від людей із різних ніш інтернет-бізнесу».

«Рука на пульсі»

Зріз найважливіших новин галузі й не тільки, зокрема перекладні + блоги із серії «А як у них?». Багато схожого з попереднім блоком, але тут більше акцентів та інформації до роздумів про те, як саме можна змінювати себе й бізнес сьогодні, щоб випереджати події завтра.

Повний перелік посилань від наших респондентів із коментарями:

Іван Кутас, Deputy Head of SEO в Netpeak (netpeak.ua):

«Англійськомовні:

Владислав Гурковський, New Business Director (upturn.online):

  • https://mmr.ua/ — багато новин про великі бренди та їхні зміни.
  • https://ain.ua/ — непогана платформа новин.

Тренди в галузі + інсайди від творців різноманітних інструментів

Про SEO, маркетинг, аналітику на пальцях, а також цінні знахідки з практичними рекомендаціями. Завдяки їм можна зрозуміти свою цільову аудиторію, її мислення, алгоритми прийняття рішень, потреби тощо. Тут же — цінні поради від творців трендів, інструментів, механізмів, значущих для галузі.

Наш вибір:

Блог гуглу

https://webmasters.googleblog.com/

Без коментарів: ну як працювати на цьому ринку, не дізнаючись із перших рук про нові інструменти, алгоритми, регламенти, можливості й неможливості?

У ці блоги ми рекомендуємо зазирати всім, хто займається просуванням і рекламою.

https://web-analytics.me

Блог «інструментів сьогоднішнього дня», ніякої застарілої інформації. У цьому блогу легко й невимушено навчать користуватися актуальними інструментами в аналітиці, будувати воронки, працювати з даними, розкажуть, як зараз варто підходити до налаштувань, налагодження та оцінювання ефективності рекламних кампаній. Тут безліч майстер-класів і покрокових інструкцій, де навіть складні речі описано простою доступною мовою. Там же можна записатися на курси з налаштування та аналізування даних або підписатися на телеграм-канал аналітика, щоб точно нічого не пропустити.

Рекомендуємо цей блог тим, хто хоче розібратися в аналітичних інструментах, які «вистрілюють» сьогодні, а не рік тому, і навчитися більш усвідомлено працювати з користувачами.

https://serpstat.com/blog/

Тут є новини, інтерв’ю, кейси, аналітика, однак тут, на відміну від сайтів із першого блоку, де основний акцент робиться на вивченні нового, гармонійно сусідять статті та кейси для зовсім початківців і досвідчених фахівців. Для кожного рівня знайдуться цікаві новини, добірки інструментів, інсайти, аналітика, інтерв’ю. Компанія-розробник власного пакета інструментів для аудиту сайту попутно навчає читачів звертати увагу на низку важливих речей, цілком очевидних і не дуже, і показує, якого значення набувають звичні речі під час змін на ринку.

Цей сайт ми рекомендуємо тим, хто хоче навчатися, поглиблювати й розширювати свої знання про SEO та його найсучасніші інструменти.

Повний перелік посилань від наших респондентів із коментарями:

Ольга Фролова, Head of Marketing компанії Artjoker:

  • Moz.com. Цінність статей Moz.com у тому, що вони несуть освітню функцію і дають розгорнуті відповіді на запитання, які виникають під час читання. Ще варто відзначити легкість подання інформації: складні технічні моменти описуються простою мовою, а також ілюструються графікою. Завдяки цьому ресурс користується популярністю у початківців фахівців сфери маркетингу. Якщо виділити дві головні переваги Moz.com: актуальність інформації та доступність викладу.
  • https://web-analytics.me. Блог найбільш бородатого аналітика допомагає легко знаходити відповіді на запитання, коли в Google Аnalytics ви вже хочете не просто дивитися відвідуваність сайту, а й аналізувати поведінку користувачів і сегментувати їх на групи залежно від поведінки. Також раджу відвідати воркшопи Андрія з аналітики — вони дійсно корисні».

Дмитро Костюк, експерт у галузі організації процесів у SEO й Digital Marketing: 

«Читаю дайджести від серпстату. Вони великі молодці, крута контент-стратегія.

Поглядаю в чатик SEO Шмео Бурж Чат».

Андрій Дорошев, керівник команди з роботи з великими e-commerce-проєктами: 

«Блог Google: https://webmasters.googleblog.com/.

Іноді читаю блоги SEO-компаній, переважно через цікаві інфографіки та зрозумілі інструкції. Але доволі рідко, тому що такі блоги орієнтовані більше “на клієнта”, а не фахівців».

Геннадій Котульський, CEO в партнерській програмі під західний ринок payday&personal loans Profitner:

«https://ahrefs.com/blog/ — блог творців однойменного відомого інструмента, must read для фахівців, які використовують його, тому що там описано поради для максимально ефективного використання всіх функцій. Крім того, публікуються статті з глибокими дослідженнями й висновками, які можна застосувати на практиці.

https://backlinko.com/ — блог, який веде визнаний SEO-експерт. Статті — це поради, спрямовані на розвиток онлайн-бізнесу, із глибоким дослідженням деталей і висновками, основаними на масштабних інтернет-експериментах».

Телеграм

Ви ще НЕ зібрали власний пул мегакорисних каналів про SEO й маркетинг? Просто візьміть ці!

  • @devakatalk
  • @mflow

Фейсбук

Куди ж сьогодні без «швидких» майданчиків та активних обговорень? Ми попросили респондентів назвати п’ять головних тематичних груп, які вони читають неодмінно, і отримали безліч посилань!

Геннадій Котульський, CEO в партнерській програмі під західний ринок payday&personal loans Profitner:

«Перелічені групи — це спільноти людей і компаній, які діляться новинами світу SEO, своїми спостереженнями, а також ставлять запитання. Також групи — хороший спосіб розмістити вакансію і знайти фахівця (або для пошуку роботи). Останнє посилання — це профіль практикуючого фахівця, якого я відзначив на минулих конференціях.

Олександр Бихно, автор курсу «Бізнес-копірайтинг» в Академії IMT: 

  • Сторінка Леоніда Клименка. Майстер продажу. Кейси й роздуми на тему побудови та функціонування відділу продажу, методологій роботи сейлзів тощо. Автор приголомшливої передачі «Леонід телефонує», що демонструє в режимі реального часу роботу сейлзів у різних нішах».

А ось повний список груп у фейсбуку, які порадили наші респонденти (згаданих вище не включено):

Усяке інше

Деякі відповіді ми не стали розтягувати по блоках, а вирішили залишити як є, тому що це такі собі добірки посилань «з ухилом». Дивіться самі…

Станіслав Кириченко, приватний SEO-спеціаліст, автор блогу https://staurus.net/:

«Блогінг у SEO має хвилеподібні моменти у багатьох фахівців, і тому з року в рік з’являються нові автори чудових статей, а потім зникають. Також є «динозаври» SEO, які намагаються писати регулярно вже дуже довго. На сьогодні я виділю ось такий ТОП із читання SEO:

Євгенія Лебедєва, редактор блогу в Inweb:

«Читаємо та активно стежимо за блогами колег, партнерів і конкурентів, тому що вони реально цікаві й корисні. Ось кілька з них:

Рекомендуємо їх насамперед тому, що в блогах актуальна інформація, а також враховано нинішні військові реалії України. Це відповідальні проєкти, що працюють самі й не залишаються осторонь від нагальних проблем нашої країни».

Дмитро Костюк, експерт у сфері організації процесів у SEO й Digital Marketing (https://www.linkedin.com/in/dmytrokostiuk/): 

«Дивлюся https://itc.ua/ і https://gagadget.com».

Замість завершення

Ми дуже намагалися систематизувати інформацію так, щоб розкласти все по поличках і вибрати тільки най-най. Але в процесі роботи над цією статтею зрозуміли, що наша власна база закладок із сайтами та групами першорядної важливості й підвищеної цікавості стала просто величезною.

Ми не знаємо, коли збираємося знайти час, щоб прочитати всі ці неймовірно захопливі статті, інтерв’ю та обговорення. Але дуже старатимемося і разом із ними рости професійно вшир і вгору, чого й вам бажаємо!

Кирик Наталія

Понад 10 років керую контент-студією WordFactory.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.