Як стати найкращим роботодавцем для професіональних авторів
Робота копірайтером як факт. Свобода дій. Офіційна оплата праці — оформлення контракту або зарахування до штату з позначкою в трудовій книжці. Ось 3 кити, на яких тримається мотивація копірайтера. Як саме врахувати ці фактори в співпраці з авторами? Що ще зробити, щоб стати роботодавцем мрії для творчих людей?
Щороку ми у @WordFactory ставимо нашим найкращим працівникам 2 запитання:
- Що ми можемо зробити, щоб ви й надалі працювали з нами?
- Про що ви мрієте?
Відповіді відображають актуальні тренди та вказують нам шлях. Цього року ми проаналізували 30 анкет і виокремили 7 факторів, важливих для нинішніх копірайтерів, а отже, і для кандидатів на цю роль. А ще дізналися про їхню заповітну мрію — читайте до кінця.
1. Можливість заробляти текстами
Востаннє сам факт можливості заробляти написанням текстів був головним мотиватором для авторів у 2009–2013 роках. Це драйвило переважно людей, народжених у восьмидесятих. Серед них було найбільше тих, хто здобув освіту в часи, коли уявити собі фах копірайтера було неможливо. Про творчу професію мріяли бухгалтери, лікарі, інженери. Експерт у різних галузях науки й бізнесу з письменницькими здібностями — таким був ідеальний копірайтер того часу.
«Ну і шо?» — флегаматично реагували кандидати, народжені вже наприкінці дев’яностих і на початку нульових, коли ми радісно повідомляли, що текстами можна заробляти. Вони звикли, що відчутні гроші можуть давати захоплення фотографією чи танцями, блогінг або якісь геть незрозумілі штуки. І легко. До лютого 2022 року умови на ринку праці ставили кандидати…
Із літа 2022-го просто змога заробляти копірайтингом знову стала привабливою для дуже сильних кандидатів. На жаль, причина сумна: в Україні значно зріс рівень безробіття. Ті, у кого є діти, знову мусять бути напоготові, щоб миттєво підхопити дитину, якщо вона не пішла в садочок або школу. Інші ж постійно переїздять з одного регіону в інший задля безпеки. А копірайтинг — це «робота в ноутбуку», який, як свято, завжди з тобою.
2. Свобода
На другому місці була й залишається свобода дій. Трудова книжка, стабільна фіксована зарплата, медична страховка, оплата навчання, кар’єрне зростання… Копірайтер відмовиться від усього, аби гнучко планувати свій робочий час.
3. Гідний заробіток
2022 року середньостатистичний автор @WordFactory заробляв близько 22 000 гривень на місяць. Зауважу, що більшість наших копірайтерів — експерти, які поєднують роботу у нас з основною, наприклад у лікарні. Половина не знає іноземних мов. Багато хто працював не на повну силу через усі ті проблеми, що сипалися на нас весь рік. І все ж 22 000 гривень на місяць, не виходячи з дому, або просто в поїзді, автобусі, літаку, бомбосховищі — це суттєво.
4. Навчання
У контент-студію @WordFactory приходять і вже готові до роботи спеціалісти, і ті, у кого є великий потенціал. Ми навчаємо на практиці, на реальних внутрішніх замовленнях. Тим, хто працює у нас понад рік, оплачуємо безлімітно дотичні до роботи освітні курси, семінари тощо. А тим, хто долучився до команди менше ніж рік тому, надаємо безвідсотковий кредит на навчання.
5. Офіційна оплата праці
Багатьох копірайтерів усе ще приємно дивує пропозиція підписати договір або влаштуватися до нас на повний робочий день. Вони готові працювати й без цього, але «біла» зарплата дає змогу не перейматися фінмоніторингом, самостійною реєстрацією ФОП і звітністю. Це великий плюс для багатьох кандидатів.
6. Чіткі завдання та умови оплати
У digital-спільноті часом вибухають скандали навколо компаній із невдоволеними працівниками. Хай як хотілося б, дуже складно обговорити з творчими працівниками всі нюанси винагороди, потрібні обсяги роботи, строки, вимоги до якості. Дуже часто стаються непорозуміння: працівник очікує на одне, а дістає інше. У @WordFactory ми користуємося системою для контент-команд @TextMill. Завдяки їй копірайтер завжди розуміє, яку роботу, як саме й коли він має виконати, і знає, який гонорар за неї отримає й коли. Прозорість і чіткість роботи — must have для ефективності та вмотивованості працівників. Як-то кажуть, одну ложку цукру, але щоб я бачив.
7. Людяність попри все
Команда @WordFactory розкидана по всій Україні. Нам боліло, коли працівники з Маріуполя не виходили на зв’язок. Ми раділи, коли деокупували Херсон і до нас повернулися тамтешні автори. Героїчний Чернігів узявся до роботи, щойно ворог вийшов із понівеченого міста. Київ призвичаївся працювати між блекаутами. Ми регулярно запитуємо у працівників «Як ви?» і максимально долучаємося, якщо у когось проблема. У Чернігів передаємо ліки в спеціальному мініхолодильнику, щоб урятувати дідуся копірайтера. Редакторові надсилаємо «Новою Поштою» специфічний корм для хворого котика. Даємо прихисток тим, хто тікає від небезпеки. Це і про владнання важливих питань, і про підтримку в складні часи, і про особисті якості. Працівники нашої студії радо долучаються до будь-яких ініціатив, зборів коштів, донатять, допомагають закупити й передати корисні речі для тих, хто їх потребує. Так, найбільший разовий донат у межах збору коштів для ЗСУ — 20 000 гривень — ми отримали від нашої ж редакторки.
Мрія 2023
Про що мріє абсолютно кожен працівник нашої контент-студії, здогадатися нескладно. Та крім перемоги, кожен копірайтер хоче… писати художні тексти у власному маєтку десь на березі озера Комо. Що ж, принаймні одна мрія – реальна :).