Якісні курси для копірайтерів були в Україні й раніше, але часом залишалися в тіні більш розрекламованих іноземних. Ми знайшли 26 українських курсів із написання сильних текстів. Деякі стартують уже цього місяця — встигайте!
Підкреслимо, що ця добірка – спроба скласти максимальний перелік актуальних на сьогодні навчальних програм. В разі, якщо ви маєте досвід навчання з однією з цих програм – напишіть нам. Або розкажіть про курси, яких ми не знайшли.
Курс | Опис | Дата початку | Тривалість | Формат | Ціна | WordFactory радить / не радить | Організатор |
ПИШИ КРАЩЕ, НІЖ GPTCHAT | Курс від контент-студії WordFactory навчить писати добре: ефективно, відповідально, красиво, екологічно. | 11 вересня | 4 тижні | Онлайн, 1 тестове й 4 практичні завдання зі зворотним зв’язком від редактора | 4000 грн | WordFactory радить | Контент-студія WordFactory |
Content Marketing Camp | Інтенсив із контент-маркетингу, щоб навчитися писати тексти, які генеруватимуть ліди. | Вересень 2023 року | 3 тижні | Живі вебінари щопонеділка та щосереди о 19:30 | 6000 грн | Projector | |
Copywriting Beginning | Базовий онлайн-курс копірайтингу. Познайомить з основами креативу, правилами створення неймів, слоганів, маніфестів. У програмі — підготовка проєкту для реального замовника. | Жовтень 2023 року | 2 місяці | Онлайн-лекції та воркшопи щовівторка та щосуботи | 14 000 грн у разі повної оплати курсу 7 350 грн/міс. у разі оплати частинами | Projector | |
CREATIVE COPYWRITING #KAMA 20 | Курс дає змогу оволодіти базовими професійними навичками, техніками створення креативних ідей, дістати широке уявлення про сучасний рекламний процес та актуальні тренди. Навчання проходить в умовах, максимально наближених до роботи рекламної агенції. | Жовтень 2023 року | 16 тижнів лекцій та практики 4 тижні підготовки фінального проєкту | Офлайн Заняття 2-3 рази на тиждень ПН-ПТ з 19:00 до 21:00 | Повна одноразова оплата — ₴30 000 Оплата частинами — ₴35 000 (п’ять платежів по ₴7 000) | Kyiv Academy of Media Arts | |
Контент-маркетинг | Навчить створювати контент-стратегію та ефективний контент, оптимізувати його для високої видимості в пошукових системах. Лектори — фахівці-практики з великим досвідом роботи у сфері інтернет-маркетингу та викладання. | Листопад | 22 лекції | Живі вебінари | 7 000 грн | Академія Iнтернет-маркетингу # 1WebPromoExperts | |
Основи копірайтингу | Курс допоможе чітко формулювати собі завдання, розуміти цілі, працювати в тоні голосу й використовувати елементи сторітелінгу, щоб зробити свої тексти кращими й ефективнішими. | Будь-коли | 15 хвилин (3 відеолекції) | Відеолекції з дублюванням текстом та аудіоподкастами | Безплатно | Європейський Простір | |
Курс копірайтингу | Курс від Школи Republic знайомить із професією копірайтера, редакторськими програмами та сайтами, методами генерування ідей. | Будь-коли | 12 занять по 2 години | Лекції в записі, домашні завдання з розбором | Школа Republic | ||
PROфесія копірайтер | Курс навчить розповідати захопливі історії та готувати сценарії для роликів, створювати «чисті» тексти для сайтів, лендінгів, email-розсилок, соцмереж, рекламних кампаній, писати статті в блог (зокрема SEO) та PR-публікації в медіа, генерувати ідеї для контенту та PR-стратегій, а також вести переговори й укладати угоди. | Будь-коли | 2 місяці | 14 онлайн-лекцій, 21 додатковий матеріал, 8 онлайн-сессій «запитання — відповідь» | Пакет «Чисто послухати» — 390$ Пакет «Сертифікація» — 490$ | Genius space | |
Онлайн-інтенсив «Саморедагування авторів» | Навчить редагувати свій текст (від пунктуації та орфографії до логіки оповіді та структури), співдіяти з фахівцями, редакторами, бета-рідерами у процесі редагування. Спікери — фахові редактори та професійні письменники. | У записі | У записі | 900 грн Можлива безвідсотокова розстрочка на 3 місяці | Читайте відгук нижче WordFactory радить | Litosvita | |
Копірайтинг 360° | Дасть базові знання копірайтингу та DC-копірайтингу, навчить писати контент для SEO, блогу, email. На фініші — самостійне складання контент-стратегії. | У записі | У записі | У записі | 3975 грн | Читайте відгук нижче WordFactory радить | Promodo |
Копірайтер | 80% курсу — практичні завдання й робота з інструментами копірайтингу та сторітелінгу. Навчить стилістичних прийомів тексту, структури й композиції, а також технік креативного ресерчу. Куратор — Артем Шевчук, стратег у Digital Agency MokCo. | Уточнюйте у менеджера | Уточнюйте у менеджера | Уточнюйте у менеджера | Уточнюйте у менеджера | Академія Iнтернет-маркетингу # 1WebPromoExperts | |
Koпіpaйтинг тa SMM-кoпіpaйтинг: cxoжі, aлe є нюaнc | Вебінар про те, чим відpізняєтьcя SMM-кoпіpaйтep від звичaйнoгo, які нaвички мaють бути у SMM-кoпіpaйтepa, щo тaкe Tone of Voice і як йoгo зaдaти, якa ocoбливіcть кoпіpaйтингу в pізниx coцмepeжax, які гoлoвні пpинципи SMM-кoпіpaйтepa. | У записі | Уточнюйте у менеджера | Онлайн-вебінар | 250 грн | Promodo | |
Курс рекламного копірайтингу | Семінарські заняття та практикуми з копірайтингу та сторітелінгу під час війни. Рекламний копірайтинг, створення контенту для брендів, сторітелінг, неймінг. Семінари, лекції та майстер-класи відомих українських, американських, французьких та іспанських фахівців. Курс навчить писати тексти для Facebook, Instagram, Telegram, LinkedIn, сайтів і блогів. Заняття українською та англійською мовами. На фініші — двомовний сертифікат про нові компетенції в копірайтингу та сторітелінгу і професійне портфоліо. | 1 вересня | 7 тижнів (20 онлайн-семінарів) | Онлайн-вебінари наживо і доступом до відеозаписів протягом року. Доступ до освітніх матеріалів, робочих зошитів назавждиПонеділок, середа п’ятниця 19:00-20:20 | 3990 грн | Риба | |
UX Writing Course | Навчить писати прості, зрозумілі й ефективні тексти для сайтів і мобільних застосунків. | 22 вересня 2023 року | 2 місяці | Відеолекції щоп’ятниці та живі вебінари щовівторка | 17 000 грн у разі повної оплати курсу 8925 грн/міс. у разі оплати частинами | Projector | |
Creative & Copywriting | Навчить технік створення ідей і їх перетворення на креативний рекламний продукт. Розповість про психологічне сприйняття тексту. Навчить писати слогани, неймінги до сторітелінгу й сюжети відеороликів. На фініші — власний кейс для портфоліо. Кар’єрний центр ITEA допоможе пройти стажування в крутих компаніях. | 31 серпня | 1 місяць (10 занять) | Живі онлайн-лекції двічі або тричі на тиждень, з 19:00 до 22:00 | 6000 грн Доступна оплата частинами Можна заморозити навчання | IT Education Academy (ITEA) | |
Копірайтинг з нуля | Комплексна програма про креатив і роботу з комерційними, брендовими, медійними текстами від провідних спеціалістів сфери. | 4 тижні | Живі вебінари з лекторкою 1 раз на тиждень, тести до кожної лекції, 7 практичних завдань | Від 1900 до 2500 грн, залежно від формату | Prometheus | ||
Копірайтинг | Комплексна програма про створення комерційних, брендових, медійних текстів. | Будь-коли | 16 годин (8 лекцій) | Лекції в записі, презентації, додаткові навчальні матеріали | 2400 грн без практики 4400 грн з практикою | Читайте відгук нижче WordFactory не радить | Litosvita |
Copywriting для початківців | Дасть базу знань для авторів-початківців.Розповість, які є спеціалізації в копірайтингу. Пояснить, які тексти не читають і як це виправити. Навчить писати тексти різних типів. | Будь-коли | 8 тижнів (16 занять) | Онлайн-лекції | 4000 грн | Wezom.Academy | |
Копірайтинг | Навчить думати про потреби потенційних клієнтів і перетворювати кожне написане слово на переконання та заклик до дії. Розповість про інструменти, потрібні для написання текстів в Інтернеті, а також помилки початківців, яких варто уникати. | Будь-коли | 2 місяці | Записані матеріали на платформі | Безплатно | Читайте відгук нижче WordFactory не радить | Campster |
Digital marketing для керівників та власників бізнесу #2 | Навчить вибудовувати digital-стратегію просування бізнесу в інтернеті. Зрозумієш, які KPI встановлюються для кожного інструменту просування. Зможеш аналізувати дані та робити правильні висновки. Ознайомишся із SEO, контекстною рекламою, просуванням у соцмережах, медійною рекламою, retention-маркетингом, особливостями UX\UI, mobile | 2–4 рази на рік 12 жовтня | 11 тижнів | Онлайн із записами, презентаціями й домашніми завданнями, які перевіряють лектори | 13200 грн | Читайте відгук нижче WordFactory радить | Promodo |
Aльтepнaтивний фpилaнc-кoпіpaйтинг у CШA | Дoпoмoжe вийти нa нoвий pівeнь нaпиcaння якіcниx кoмepційниx пpoпoзицій і тeкcтів. | 28 серпня | 4 тижні | Онлайн 18:З0 – 20:З0 щопонеділка та щочетверга | 7000 грн | Promodo | |
Редагування текстів для бізнесу | Лекція про ведення сторінок у соцмережах, інструменти перевірки текстів, фактчекінг, редагування структури текстів для різних соціальних мереж. | Відбулася 3 серпня | 2 години | Відеозапис лекції з доступом на 90 днів | 300 грн | Litosvita | |
Як професійно аналізувати тексти і давати фідбек | Лекція про особливості конструктивного зворотного зв’язку на літературні тексти. | Відбулася 19 липня | 2 години | Відеозапис лекції з доступом на 90 днів | 300 грн | Litosvita | |
Редагування | Комплексна програма з редагування і покращення будь-яких текстів. | Наступний набір у жовтні | Лекційний пакет — 8 лекцій (16 годин) Лекції + практика — 4 практичних заняття (8 годин) і фідбеки лекторів, 8 лекцій (16 годин) | Онлайн-лекції на платформі App.Litosvita. Вебінари в Zoom. Відеозаписи. | Лекційний пакет — 2400 грн Лекції + практика — 4400 грн | Litosvita | |
ЗАРОБІТОК НА ПРОФЕСІЇ КОПІРАЙТЕР | Курс Академії інтернет-технологій, розроблений Олександром Бихно — керівником копірайтингу центру ПриватБанку. Акцент на практичне застосування знань. Навчить складати портрет цільової аудиторії, будувати план тексту на підставі аналізу конкурентів. | 2 місяці (18 лекцій) | Лекції в записі або в Zoom щопонеділка та щосереди | Від 3700 до 12500 грн залежно від вибраного формату. | Читайте відгук нижче WordFactory не радить | IMT Академія інтернет-технологій | |
SEO-копирайтер | Курс від Павла Шульги, який обіцяє допомогти опанувати професію копірайтера, навчитися створювати сильні тексти для будь-яких бізнес-завдань, переконувати та продавати за допомогою тексту, писати SEO-тексти, які сподобаються людям та пошуковикам. | Будь-коли | 12 лекцій із домашніми завданнями, які перевіряє лектор. | Відеозаписи, доступ до яких відкривається раз на тиждень. | 4900-8900 грн | Читайте відгук нижче WordFactory не радить | SEOACADEMIYA |
Усі ці курси видають випускникам сертифікати про проходження навчальної програми, які істотно посилять портфоліо. Підходять копірайтерам-початківцям і досвідченим авторам, а також SMM-фахівцям, маркетологам, контент- і PR-менеджерам.
Digital marketing для керівників та власників бізнесу #2
Курс від Promodo Academy — відгук
На початку року ми докладно написали про те, які є українські курси для копірайтерів. Виявилося, їх немало. Проте які саме варті уваги, витраченого часу та грошей? На які курси ми послали б власних авторів?
На жаль, одразу ж ми заскочили і інфоциганів, і дилетантів, і навіть справжніх ошуканців, що продають якісь рагульні презентації з неактуальною інформацією, неіснуючими нині сервісами, шкідливими порадами… Написати ж вирішили лише про тих, хто дійсно допоможе підвищити кваліфікацію ваших працівників.
Ми проходимо кожен курс, про який пишемо відгук. Самі оплачуємо навчання. Аналізуємо теоретичну частину. Оцінюємо реальну практичність знань, які дають у межах навчальної програми. Звертаємо увагу на домашні завдання: чи є вони, наскільки практичні, як їх перевіряють та оцінюють. Ділимося враженнями про те, чи вартий курс своєї ціни.
Почнемо з курсу «Digital marketing для керівників та власників бізнесу» від Promodo.
Скільки коштує: 13 200 грн.
Як часто відбувається: 2–4 рази на рік.
Формат: Онлайн із записами, презентаціями й домашніми завданнями, які перевіряють лектори. Можна за пів ціни купити запис курсу, який уже відбувся.
Теми занять: «Огляд ринку digital-маркетингу», «Аналіз ринку та конкурентів», «Канали залучення», «SEO», «Контекстна реклама», «Медійна реклама», «Таргетована реклама в соцмережах», «SMM», «Retention маркетинг», «Сайт, UX/UI», «Mobile», «Аналітика», «Розвиток та планування Digital-стратегії», «Звітність по каналам», «Агентство Vs Інхаус», «Захист проєктів».
Скільки занять і як регулярно: 20 занять двічі на тиждень.
Для керівників і власників бізнесу? А навіщо це копірайтеру? Чи не занадто?
Ні, не занадто. Професії копірайтера не навчають в університетах. Найкращі копірайтери — це експерти в банківській і фінансовій галузях, агробізнесі й digital, які добре володіють словом, гарно пишуть і чомусь звернули увагу на цю професію. Зрозуміло, що вони можуть нічого не знати про маркетинг, digital, SEO. У цій категорії багато потенційних фахівців, які можуть і не реалізуватися, і не зрозуміти взагалі, що й заради чого роблять, або дуже надовго зависнути на стартовому рівні й не розвиватися.
Часто автор пише текст, не розуміючи, навіщо він це робить і чому редактор прискіпується до нього через якісь формулювання.
Він сприймає копірайтинг не як бізнес, не як інформування клієнта, не як фах, а як «упарювання». Голова йому забита мотлохом із курсів на кшталт «500 таємних прийомів із гіпнозомбування читачів». Автор думає більше про те, ЯК сказати, а не ЩО й НАВІЩО. Використовує недоречні маніпулятивні прийоми, грає на нервах, намагається витиснути емоцію з читача опису айфона. Пише без помилок, але беззмістовно.
Чим цей курс якісно відрізняється від інших подібних, про маркетинг для підприємців саме для копірайтерів, — то це домашніми завданнями. Вони є, їх ретельно перевіряють, вони дають уявлення і про аналітику, і про SMM, і про PPC. Але вони не надскладні для виконавців. Філолог-автор не злякається їх і зрозуміє, що таке аналітика, SEO, SMM тощо.
Увага! У курсі мало власне про тексти. Бо ж і сам він — не про копірайтинг. Але якщо ви хочете виховати автора або редактора, який думатиме, аналізуватиме й розумітиме, що та для чого він робить, — вам сюди.
Окремо скажемо про дуже адекватний підхід організаторів. Ми оплатили цей курс ще восени. Але почалися масовані обстріли, через які нам терміново довелося усією командою сфокусуватися на роботі, екстренно страхувати одне одного, щоб устигати до дедлайнів. Тому продовжити навчання в першому потоці не змогли. Але нас просто безплатно під’єднали до наступного потоку.
Кому радимо:
- авторам, які пишуть про digital і бізнес;
- авторам, які вже добре пишуть на впевненому початковому рівні й хочуть писати краще;
- редакторам;
- малим підприємцям: коли вже є сайт, досвід та експертиза, але залишається багато білих плям і хаотичних знань, що ніяк не складуться в пазл.
Є багато аналогів цього курсу, але саме «Digital marketing для керівників та власників бізнесу» виглядає ідеальним для авторів. Домашні завдання не демотивують надскладною інформацією, виконувати їх легко й цікаво.
Ми у @WordFactory, до речі, або повністю оплачуємо навчання авторів, або надаємо їм нульовий кредит на нього. На цьому курсі невдовзі прокачаємо ключових співробітників.
Раджу!
Копірайтинг 360°
Курс від Promodo Academy — відгук
Ми продовжуємо навчання на курсах для копірайтерів і все ще шукаємо найкращий. Нагадаю, що мета — пройти всі програми, які ми рекомендували в добірці українських курсів із копірайтингу.
Курс «Digital marketing для керівників та власників бізнесу» із попереднього огляду теж був від команди Promodo Academy.
Сьогодні — про «Копірайтинг 360». Цей курс уже більш наближений власне до роботи авторів.
Скільки коштує: 4000 грн.
Як часто відбувається: 2–4 рази на рік.
Формат: Онлайн із записами, презентаціями й домашніми завданнями, які перевіряють лектори. Можна за пів ціни купити запис курсу, який уже відбувся.
Теми занять: «Що таке копірайтинг», «Контент для SEO», «Контент для блогу», «DC-копірайтинг», «Контент для email», «Як копірайтеру знайти роботу».
Скільки занять і як регулярно: 8 занять двічі на тиждень.
Почнемо з ложки дьогтю. На цих курсах не навчать писати тексти. Зате ви точно сформуєте правильне уявлення про роботу сучасного копірайтера. Тут не буде ніяких «500 гіпнотичних прийомів», «100 клікбейтних заголовків», «А тепер продайте мені ручку»…
Перший урок «Що таке копірайтинг» — найкращий матеріал для розмови з автором у перший день онбордингу. Якщо ваші копірайтери приходять у професію з інших галузей, то саме це заняття — те, що треба. На ньому розкладуть по поличках термінологію, пояснять, чому важливі технічні замовлення, вимоги до обсягу й оформлення, ключові слова тощо.
Другий урок — «Контент для SEO». Копірайтери або працюють у WordFactory роками, або йдуть протягом першого місяця роботи. Найчастіше новачки лякаються… сучасного SEO-ТЗ. Людина уявляла себе Хемінгуеєм на березі моря, а отримала LSI-ТЗшку на лонгрид для блогу й «була в мережі 15 хвилин тому»… Після уроку учасник дістане домашнє завдання на текст. Лектор ретельно його перевірить і надасть коментарі. Дуже практично.
Третій урок — «Контент для блогу». Знову-таки, максимум уваги — інструментам. Авторів не закликають фонтанувати ідеями, а навчають аналізувати інтереси ЦА.
Четвертий урок — «DC-копірайтинг» (про тексти для SMM). Без булшиту й води, про практичні речі, як-от вимоги різних соцмереж до розмірів і форматів текстів тощо.
П’ятий урок — «Контент для еmail». Максимально практичний і стислий виклад дуже місткої теми. Про те, як аналізувати ефективність еmail-кампанії та що на неї впливає.
Шостий урок — «Як копірайтеру знайти роботу». Ніби-то прості та зрозумілі речі, але ми щотижня проглядаємо сотні відгуків на вакансію копірайтера й бачимо, що багатьом усе ж варто попрацювати над резюме й мотиваційними листами. Лектори дають актуальний перелік джерел для пошуку вакансій — це важливо, бо в деяких курсах ми зустріли посилання на застарілі або ж російські й білоруські біржі та сайти.
І ще 2 заняття відведено на зворотний зв’язок щодо попередніх тематик.
Загалом курс радимо копірайтерам, які тільки починають працювати. Він дає дуже правильне уявлення про реальну роботу.
Саморедагування авторів
Курс від litosvita — відгук
У добірці українських курсів із копірайтингу ми наводимо перелік вітчизняних курсів для авторів. У низці інших статей — даємо чесні відгуки про курси, які пройшли самі. Звісно ж, ми натрапили й на неякісні навчальні програми, але вирішили про них не писати. Пишемо ж про ті, на які варто витратити час і гроші. Окрім фактів, надаємо ще й рекомендації про те, кому саме доречно пройти той чи інший курс.
Ми вже написали хороші відгуки про курси «Digital marketing для керівників та власників бізнесу» й «Копірайтинг 360» від команди Promodo Academy. Високу оцінку ці програми дістали за високу ж наближеність до реальності. Вони дають правильне загальне уявлення про те, що саме роблять копірайтери найчастіше. Показують ТЗ, за якими доведеться писати SEO- та LSI-тексти для продаючих сторінок і блогів.
Онлайн-інтенсив «Саморедагування авторів» від litosvita — це перша з розглянутих програма, сфокусована саме на тому, як писати та як працювати зі словом, мовою, стилем.
Скільки коштує: 900 грн.
Як часто відбувається: 1 раз на рік.
Формат: Онлайн із записами й домашніми завданнями, які перевіряють лектори. Можна купити запис курсу, який уже відбувся.
Теми занять: «Принципи редагування авторського тексту», «Співдія автора з фахівцями та експертами щодо закінченого рукопису», «Редагування автором грубого роману».
Скільки занять і як регулярно: 3 онлайн-заняття тричі на тиждень.
Увага! В інтенсиві зроблено акцент на книговидавництві. У принципі це не недолік, але розумієш спрямованість програми, тільки вже записавшись на неї. Коли ми ознайомлювалися з програмою, вона виглядала приблизно так: «як писати», «як автору робити те і те», «як працювати з текстом». Усередині ж цієї обгортки — усе «про книгу», «у книговидавництві», «як порозумітися з літредактором» тощо. І все ж за 6 годин (3 заняття приблизно по 2 години) автор-початківець дійсно дістане багато користі.
Цей курс ідеальний для автора-експерта, який добре знається на якійсь недотичній до філології галузі й тільки починає займатися копірайтингом. Часто це носій знань і досвіду, без якого написати змістовно неможливо. Але його тексти можуть рясніти кальками, жаргоном, термінами, канцеляризмами, водою і часто потребують ретельного редагування.
Кому радимо:
- корпоративним клієнтам на кшталт SEO-студій у межах онбордингу авторів-експертів;
- авторам, які дуже хочуть увірватися в контент-галузь, але постійно дістають відмови, не до кінця розуміють, чому, і хочуть із цим щось зробити. (До речі, усі кандидати, які проходять тестові завдання у WordFactory, отримують зворотний зв’язок і в разі відмови розуміють, над чим варто попрацювати.)
На жаль, інтенсив не допоможе опанувати навик написання текстів. Для цього потрібно працювати в парі з редактором, виконувати реальні завдання, отримувати зворотний зв’язок, виправляти себе. Але він у принципі показує, як треба, тому дасть вам змогу критично поглянути на власні тексти та зрозуміти, що з ними не так.
Копірайтинг
Курс від Campster
Скільки коштує: безплатно
Формат: навчальні матеріали на платформі
Теми занять: «Хто такий копірайтер», «В чому полягає завдання копірайтера», «Типи копірайтерів», «Найпоширеніші інструменти копірайтера», «Як написати переконливий текст», «Переконливість і копірайтинг», «Тексти в Інтернеті», «12-ступінчаста система», «SEO-оптимізація»
Скільки занять і як регулярно: 10 занять загальною тривалістю 4 години
Якщо стисло, то це щось настільки сире й поверхневе, що аж шкідливе. Сире й поверхневе тому, що весь курс складений із термінів і визначень у дуже вільній власній інтерпретації авторів курсу. Мова і про формулювання, і про сенси. Ось, наприклад, одне із запитань для самоперевірки:
У якому сенсі пов’язані? Комунікувати? Дбати про інтереси? Рекламодавець замовляєт тексти чи контактує тільки з відділом продажу сайту, для якого я наповнюю блог?
Або ось так:
Вибачте, але робота копірайтера — це більше про аналіз (ринку, конкурентів), про статистику (ті ж ключові слова тощо)… Ну і так далі.
Чи дійсно так важливо запитувати про дрескод копірайтера?
Курс безплатний, але ми його не радимо, оскільки й користі він принесе небагато.
Копірайтинг
Курс від litosvita — відгук
Ми продовжуємо ретельно й чесно оцінювати курси для копірайтерів. Про програми litosvita вже писали позитивно. Сьогодні — про курс «Копірайтинг», але відгук, на жаль, такий собі.
Скільки коштує: 2400 грн
Як часто відбувається: двічі на рік
Формат: Онлайн із записами й домашніми завданнями, які перевіряють лектори. Можна купити запис курсу, який уже відбувся.
Теми занять: «Види копірайтингу. Основи професії. Як почати», «Виразність тексту та прийоми психологічного впливу», «Інтонація бренду. Мова і стиль. Редагування», «Інструменти сторітелінгу. Структура тексту», «SMM. Контент-маркетинг», «Великі форми і тексти для медіа», «Короткі форми: нейм і слоган», «Креативні техніки творення ідей».
Скільки занять і як регулярно: 10 онлайн-занять двічі на тиждень.
Перше — це те, як курс упаковано. Він більше про копірайтинг у рекламних агенціях, про короткі форми, відеорекламу тощо. Але з промо-матеріалів це не очевидно для початківця.
Друге — це практичність. На жаль, вона невисока, оскільки всі теми розкрито більше загалом. Уявіть собі: одне заняття на тему SMM та контент-маркетинг. І таке ж одне заняття — про сторітелінг… Правда?
Третє — це домашні завдання. Один із прикладів: «Вигадайте свій продукт і створіть бриф для креативної команди, яка допомагатиме вам розробити назву». На жаль, такі сферичні коні у вакуумі не дають ані найменшого уявлення про реальну роботу. Друге домашнє завдання дуже розчарувало через украй неетичний момент у формулюванні. Подробиць не буде, але для нас контент — це насамперед не про форми, а про зміст, соціальну відповідальність, екологічність. Для порівняння — дуже крутий підхід до ДЗ у Projector і у Promodo.
Четверте — це загальна структура курсу. Здається, що диригента у цього оркестру немає. Усі лектори можуть трохи тупцювати на місці, застрягаючи на заїждженій темі ICP, але й слова не сказати про аналітику, метрики тощо.
Що хорошого
Для геть зеленого початківця це доволі цікавий матеріал, щоб подумати загалом. Це така собі, як кажуть на заняттях із пілатесу, «думка про рух», коли ти навіть не рухаєшся, а відстежуєш, наприклад, як задіюється той чи інший м’яз.
Ще один плюс — абсолютно кайфова лекція «Виразність тексту та прийоми психологічного впливу». Дуже відгукнувся акцент на екологічності комунікації, уникненні маніпуляцій і водночас підсиленні потужності тексту. Те саме — «Мовна і стилістична робота над власними історіями». Ну правда, це дуже приємно слухати, якщо ти нефілолог, — дізнаєшся про багато не надто очевидних речей.
Що поганого
Якщо геть зелений початківець почує про ChatGPT «Це гугл 2.0. Користуйтеся», «Почніть креатив звідси», «Попросіть написати текст і відредагуйте», «Майбутнє за тими, хто зробить його другом», але не прослухає 6 годин лекції про те, як працювати з інформацією, відфільтровувати фейки й перевіряти факти, то на практиці буде велика біда.
Загалом складно порадити комусь цей курс, окрім як для загального розвитку.
Заробіток на професії копірайтер
Курс від Академії ІМТ — відгук
На цей курс у нас були величезні надії. По-перше, лектор — Head of Content Приватбанку. Це вже натяк на високу експертність і досвід на масштабних проєктах — на них можна протестувати гіпотези, побачити, що працює, а що ні. І все це — на живому бізнесі.
По-друге, план і структура курсу виглядали як mini-MBA для копірайтерів. По суті, теоретична частина закриває всі питання, від «хто такий копірайтер?» до SEO та контент-маркетингу.
Скільки коштує: 3700 грн.
Формат: Онлайн із записами й домашніми завданнями, які перевіряє лектор. Можна купити запис курсу, який уже відбувся.
Теми занять: «Про копірайтинг та копірайтерів», «Підготовка до розробки тексту, що продає», «Розробка УТП», «Прийоми психологічного впливу», «Стратегія тексту, що продає», «Техніки та прийоми розробки тексту, що продає», «Золоті правила текстів, що продають», «Правила редагування тексту, що продає», «SEO-копірайтинг», «ГОЛОВНА сторінка сайту», «Сторінка ПРО КОМПАНІЮ», «Лендінги», «Комерційна пропозиція», «Контент для бізнесу. Прес-релізи. Експертні статті», «EMAIL-копірайтинг», «SMM-копірайтинг», «Робота з відгуками та негативними коментарями».
Скільки занять і як регулярно: 18 лекцій.
Проте все, що всередині, виявилося розчаруванням.
1. Мова — російська. Курс не встигли перекласти, але встигають продавати.
2. Усе неймовірно старе й неактуальне. А ще й недоречні сексистські жарти на кшталт «Хочеш машину — спочатку накачай губи». Що, пробачте?..
3. Інструменти — російські. Робота копірайтера сьогодні — це на 80% цифри, аналітика й різні інструменти. Курс щедро роздає посилання на адвеги, главрєди, тєкстру й рекомендує ними користуватися.
Чому це все є в курсі, створеному до 24 лютого, я розумію. Проте мені незрозуміло, чому це досі продається. Бо ж це:
- Непрактично. Ну немає користі в прикладах текстів за 2015 рік.
- Неефективно. Більшіть копірайтерів уже знайшли ефективні альтернативи рашистським сервісам для створення та перевірки якості текстів.
- Злочинно. Молодий автор без досвіду та якихось внутрішніх запобіжників на кшталт совісті й моралі просто візьме списочок рашистських адвег і підтримуватиме орків.
На жаль, хорошого сказати нічого. Тому нікому не радимо цей курс.
SEO-копирайтер
Курс від SEOACADEMIYA
Ми продовжуємо навчання на курсах для копірайтерів і все ще шукаємо найкращий. Нагадаю, що мета — пройти всі програми, які є у видачі Google. Для чого? Щоб знати, де навчати працівників контент-студії WordFactory. А ще щоб майбутні автори, які поки що не мають досвіду, точно розуміли, чи варто витрачати час і гроші на той чи інший курс.
З огляду на все, що ми знаємо про Павла Шульгу, зависоких очікувань від цього курсу не було. Однак не вважаємо правильним оцінювати людину за обгорткою або чутками, тож вирішили перевірити курс самостійно й були вражені — настільки, що захотіли створити незалежний рейтинг навчальних програм для копірайтерів. Спеціально для того, щоб у ньому була номінація «Найбільш безсовісні»…
Не будемо приховувати, ми знайшли не один курс для копірайтерів, який застарів:
- іще до війни втратив актуальність,
- після війни не був перекладений українською, бо не до того його творцям,
- містить посилання на ресурси чи інструменти, якими більше ніхто не користується, бо вони вже не працюють або були створені в країні-агресорі.
Проте цей курс… Спочатку ми просто видалили його зі свого переліку, але потім вирішили додати, щоб хтось не наживався на молодих і недосвідчених копірайтерах.
Отож.
Скільки коштує: 8900 грн. Скажімо так, для молодого копірайтера з України це доволі великі гроші. Та ще й за що… Чи так: блін, та за шо???
Формат: відеозаписи лекцій із домашніми завданнями, які перевіряє лектор.
Теми занять: «Пошук клієнтів», «Процес роботи з клієнтом», «Основи копірайтингу», «SEO-тексти для сайтів», «Контент-маркетинг», «Тексти для соціальних мереж», «Email-розсилки», «Тексти для landing page», «Продаючі тексти», «Формати текстів», «Робота із зображеннями», «Монетизація та упаковування себе».
Скільки занять і як регулярно: 12 модулів, заняття 1 раз на тиждень щосереди.
По-перше, про інструментарій. Розуміємо, що в курсах до 24 лютого 2022 року були посилання на адвеги й текстру, але не розуміємо, чому ці курси досі продають. Аналітика, оцінювання тексту за допомогою різних сервісів — це одна з важливих частин роботи автора. І надважливо використовувати те, що дійсно працює. Цей же курс посилається на те, що вже не актуально.
По-друге, часи, коли копірайтингом називали текст, який повністю складався з «магічних прийомів» і маніпуляцій, минули. Не можна ставитися до читачів як до стада худоби, яке треба лякати й підганяти, усіляко впливаючи на нього дешевими прийомами. Озброївшися такими знаннями, копірайтер просто не знайде роботи в нормальній студії чи поважного замовника й застрягне десь у конторі нає… мікрокредиторів, продажу їстівних жуків для онкохворих тощо.
По-третє, робота з текстом — це про відповідальність. Скажімо, читаючи блок про те, як відкрити контент-студію, ми сміялися до сліз. Проте можемо уявити людину, яка намагається відкрити контент-студію, не маючи досвіду й послуговуючись лише знаннями із сервісу. А щоб знайти клієнтів, робить ставку на біржі з регіону СНД.
По-третє, вражає саме безсовісність організаторів. Правда-правда, ми щиро не могли повірити в те, що весь цей курс дійсно продається і що це не помилка, тому написали. Далі, як то кажуть, no comments…
Висновок: не радимо.