Як побудувати контент-стратегію на сайті, яка працюватиме і на SEO, і на конверсії

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 4 хвилин(и)

У 2006 році двоє нікому не відомих випускників Массачусетського університету створили проєкт, який докорінно змінив принципи керування проєктами в сучасному світі. Розробники не просто створили якісний продукт. Вони розробили та реалізували для нього потужну контент-стратегію, у якій на першому місці була якість, а не кількість. Їхній контент навчав, розважав, зацікавлював, інформував і, звісно ж, продавав. Вони охопили практично всі доступні напрями його поширення і за короткий час залучили тисячі користувачів. Сьогодні компанія має понад 200 000 клієнтів у понад 135 країнах світу. Її послугами користуються eBay, Reddit, Tripadvisor, Casio та ін. Назва цієї компанії — HubSpot. І це, безумовно, один із найяскравіших прикладів вдалого використання контент-стратегії.

Що таке контент-стратегія та з якою метою вона впроваджується

Контент-стратегія — це стратегічний підхід до створення, керування та поширення контенту, який передбачає планування та використання дорожньої карти й підготовку якісного релевантного вмісту, зосередженого на потребах авдиторії.

Комплексна контент-стратегія, як правило, має на меті досягнення таких бізнес-цілей:

  • підвищення впізнаваності бренду;
  • зниження вартості залучення клієнтів і зменшення їхнього відтоку;
  • збільшення швидкості дії воронки продажів;
  • зменшення запитів до служби підтримки.
  • ефективне просування в інтернеті.

І якраз останній пункт у контексті сьогоднішньої теми нас цікавить найбільше.

За даними Statista, саме пошукова оптимізація є головним напрямом інтернет-просування у світі. Світовий дохід індустрії контент-маркетингу у 2022 році досяг $63 млрд, а за підсумками 2023 року склав $72 млрд. Згідно з прогнозами, до кінця 2026 року сума перевищить $107 млрд.

Очевидно, що контент-маркетинг як елемент SEO-стратегії відіграє провідну роль у її результативності. Але як побудувати контент-стратегію, яка однаково ефективно працюватиме і на SEO, і на конверсії? Про це — далі.

Побудова та реалізація ефективної контент-стратегії для вашого бізнесу: головні етапи

Отже, ви вирішили зосередитись саме на роботі з контентом. Рішення правильне, але потрібно розуміти, що його реалізація потребує комплексного підходу. Часи «переспамлених» SEO-текстів залишилися в далекому минулому. Й навіть тоді, на початку 2000-х, вони не особливо працювали саме на збільшення кількості конверсій.

Сьогодні, щоб розробити та реалізувати ефективну контент-стратегію, необхідно виконати низку обов’язкових кроків:

  1. Дослідження ключових слів. Насамперед потрібно проаналізувати релевантні ключові слова та фрази, які використовують ваші потенційні клієнти під час пошуку інформації чи конкретних продуктів. Частково це можна зробити вручну, аналізуючи пошукову видачу Google. Але зручніше й ефективніше використовувати спеціальні сервіси — планувальник ключових слів від Google, Serpstat та ін.
  2. Створення контент-плану. Контент має відповідати намірам користувачів на різних етапах воронки продажів — від інформаційного до транзакційного. Одні матеріали розповідають та ознайомлюють, інші — інструктують, треті — продають. Не варто намагатися в межах одного матеріалу закрити відразу всі задачі — це дасть зворотний ефект.
  1. Розробка структури контенту. Сторінки повинні мати заголовки, підзаголовки, виділені абзаци, списки, цитати тощо. Користувач має швидко та легко знаходити потрібну йому інформацію, а не губитися в суцільному полотні тексту — це заважає сприйняттю інформації та відштовхує.
  2. Додавання візуалу. Хороший текстовий контент має містити фото, відео, графіки тощо. Це полегшує його сприйняття і суттєво підвищує залученість авдиторії.
  3. Створення внутрішньої перехресної оптимізації. Слід використовувати внутрішні посилання на релевантний контент. Це зробить сайт більш структурованим і полегшить навігацію, а також допоможе пошуковим роботам ефективніше аналізувати контент на ресурсі, пов’язуючи різні сторінки в єдину «мережу».
  4. Підготовка Call-to-Action. Контент повинен містити чіткі заклики до дії, які стимулюватимуть відвідувачів переходити до наступних кроків на шляху до конверсії.
  1. Пошук шляхів поширення контенту. Якщо публікувати навіть дуже якісні матеріали виключно на власному сайті, це не дасть бажаних результатів. Контент потрібно поширювати, публікувати анонси та посилання в соцмережах, месенджерах, на сторонніх тематичних платформах задля якомога більшого охоплення авдиторії.

Плюс, звісно ж, необхідно постійно аналізувати результати й оптимізувати свою контент-стратегію. Лише так можна максимально збільшити трафік і конверсії, мінімізувавши при цьому витрати бюджету.

«Коли ви працюєте з текстовим контентом, вкрай важливо зберігати баланс між SEO-текстами, рекламними матеріалами та корисними публікаціями для авдиторії. Надмірна перевага одного з типів контенту, особливо рекламного, може стати критичною помилкою, і далеко не єдиною».

Єлизавета Куделя, Head of Content Marketing Elit-Web

Додаткові поради:

  1. Оновлюйте та розвивайте матеріали, які мають довгострокову перспективу. Якщо контент не ситуативний, а охоплює більш глобальні теми, його можна (і навіть потрібно) час від часу оновлювати, доповнювати та актуалізувати, зокрема додаючи нові ключові слова.
  2. Привертайте увагу авдиторії до своїх зовнішніх публікацій. Не варто очікувати, що платформи, на яких ви опублікували свій контент, активно поширюватимуть і просуватимуть його. Ці завдання краще виконувати самостійно.
  3. Запускайте вірусний контент. Це часом складно, але якщо він «вистрілить», користувачі активно його поширюватимуть навіть без вашої безпосередньої участі. Хоча такий контент рідко працює на продажі, він робить бренд значно впізнаванішим.

І найголовніше! Не забувайте використовувати допоміжні інструменти для відстеження ефективності вмісту:

  • Ahrefs;
  • Google Analytics;
  • Google Search Console та ін.

Пам’ятайте, що інтернет-маркетинг постійно змінюється, і стратегії, які добре працювали вчора, завтра можуть виявитися неефективними. Комплексна аналітика та безперервна оптимізація стратегічних дій — головна запорука успіху не лише SEO- та контент-маркетингу, а й взагалі будь-якого сучасного методу інтернет-просування.

Дякуємо за увагу. Сподіваємося, інформація була для вас актуальною і корисною.

З повагою — команда агентства інтернет-маркетингу Elit-Web.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.