Фахівці, які займаються розкруткою вебресурсів у Google, знають, що якісний контент — це майже половина успіху в просуванні. Від текстового і візуального наповнення сторінок безпосередньо залежить їхнє ранжування в пошуку, а отже, помітність для цільової аудиторії. Водночас робота над інформаційною складовою є найскладнішим етапом SEO.
Що таке контент? Яке наповнення онлайн-майданчика подобається користувачам і є корисним для розкрутки проєкту? За якими критеріями Google оцінює зміст сторінок? Як створювати тексти, що дадуть змогу сайту вийти в топ і збільшити продажі? Відповіді на ці та інші важливі питання, пов’язані з контентом і SEO-просуванням, надають експерти Sprava Agency.
Про поняття і види контенту
Контент — це будь-яка інформація, що створюється в цифровому форматі та може використовуватися з маркетинговою метою.
На сайтах зазвичай використовують такі типи контенту:
- Текстовий. Як найпопулярніший спосіб поширення інформації на вебресурсах тексти максимально швидко індексуються пошуковою системою і мають найбільший вплив на просування у видачі Google.
- Мультимедійний. Відео- та аудіоролики, анімація, фото і графічні зображення безпосередньо не впливають на підвищення рейтингу в пошуку, але від них залежать поведінкові фактори та конверсії.
Водночас текстовий контент буває:
- статичним (описи товарів і послуг, сторінки категорій, інформація про компанію, умови оплати та доставлення, статті блогу тощо);
- динамічним (відгуки, коментарі та обговорення).
Види контенту для багатосторінкових сайтів з погляду цільового призначення:
- Пізнавальний (статті блогу, новини галузі, кейси, FAQ тощо). Ключова роль інформаційного контенту — формування довіри з боку цільової аудиторії.
- Комерційний (опис послуг та акційних пропозицій, картки товарів, огляди та порівняльні характеристики продуктів). Продавальні тексти перетворюють користувачів на клієнтів.
На деяких сайтах може бути доречним розважальний контент, що дає можливість розслабитися і підвищує лояльність аудиторії. Залежно від тематики ресурсу це може бути добірка фото з незвичайним дизайном інтер’єрів, дивними зачісками тощо. Для утримання уваги користувачів добре працюють залучальні елементи: онлайн-калькулятори, конкурси та опитування.
Ранжування сторінок у пошуковій видачі базується на концепції E-E-A-T (Expertise, Experience, Authoritativeness, Trustworthiness). Іншими словами, сучасний контент має бути актуальним, експертним, надійним і перевіреним. Продуманий підхід до наповнення вебмайданчика не тільки забезпечує трафік, а й надає можливість познайомити користувача з брендом, розвіяти сумніви, поетапно підвести до придбання продукту та здійснення повторних замовлень. Отже, створення і розміщення актуальних видів контенту на сторінках власного сайту — це прямий шлях до підвищення продажів.
Який контент можна вважати якісним?
Інтернет-контент, що претендує на високі позиції у видачі, має бути:
- унікальним — таким, що не використовувався повністю або частково на іншому ресурсі (крім того, пошуковик звертає увагу на такі технічні показники, як відсоток «води» та заспамленість);
- корисним для відвідувача;
- оптимізованим під пошукові запити;
- експертним;
- грамотним — текст не має містити орфографічних, пунктуаційних і стилістичних помилок.
Неабияке значення мають відповідність текстів потребам та інтересам цільової аудиторії, оформлення і доступність інформації для сприйняття.
Розглянемо приклад контенту, що навряд чи може вважатися якісним:
Текст є унікальним і сприймається досить легко, на сторінці додатково розміщені фото виконаних робіт. Водночас контент майже не несе користі для потенційного замовника і не спонукає до цільової дії. В описі немає інформації про компанію та її переваги, цінову політику, порядок надання послуг і гарантії. Рейтинг ресурсу у видачі є низьким, а отже, користувач найімовірніше звернеться до конкурентів.
Наступний опис є прикладом якісної комерційної сторінки. Ознайомившись із інформацією, відвідувач сайту отримує повне уявлення про компанію, її історію та перелік продукції, яку вона надає, а також може дізнатися, чому має обрати саме цього підрядника:
Такий текст містить достатньо інформації для швидкого прийняття рішення та вчинення цільової дії. Висока тривалість сеансів, глибина переглядів та оформлення заявок користувачами позитивно впливають на ранжування сторінки у видачі.
Наведемо ще один приклад:
Стаття блогу на вебмайданчику компанії, що спеціалізується на дизайні інтер’єру, містить корисну й актуальну інформацію з прикладами робіт від самої компанії. Такий контент на сайті відповідає вимогам Google щодо якості та експертності, підтверджує професіоналізм команди та поліпшує репутацію бренду.
Роль експертного контенту в онлайн-просуванні
Експертний контент — це будь-які матеріали, що дають змогу представникам бізнесу продемонструвати власний досвід у певній сфері та містять готові відповіді на питання користувачів. Інформаційні статті, дописи з лайфхаками та порадами в соцмережах і на сторонніх ресурсах привертають увагу «теплої» аудиторії, що цікавиться нішею, замислюється про придбання товару або замовлення послуги.
Цікаві й корисні матеріали викликають певні асоціації з компанією та її продуктами. Розміщення експертного інтернет-контенту підвищує упізнаваність і спонукає потенційного клієнта вибрати компанію з-поміж конкурентів.
Як досягти високої якості та експертності контенту
Першим кроком до якісного наповнення вебсайту є створення контент-плану — таблиці з переліком тем і датами розміщення комерційних текстів і матеріалів блогу, що будуть цікавими цільовій аудиторії. Структура контент-плану залежить від пріоритетів і бізнес-цілей кожної конкретної компанії. У деяких випадках стандартні графіки доповнюються колонками зі статусом публікації («в роботі», «очікує на розміщення» тощо), даними про відповідальних осіб, статистикою (кількість, глибина переглядів і відсоток відмов).
Але як створити дійсно якісний експертний контент, що зацікавить читачів і позитивно сприйматиметься пошуковиком? Якщо ви визначилися з форматом і тематикою тексту, зробіть такі кроки:
- зберіть інформацію від власників бізнесу і працівників, які відповідають за конкретний напрям роботи: факти та конкретика — два «стовпи», що підсилять будь-яку статтю;
- передайте інформацію копірайтеру, який напише текст зрозумілою аудиторії мовою;
- оформте та доповніть матеріал таблицями, інфографікою, фотоілюстраціями та відео.
Утім, написання якісного тексту — це лише пів справи. Для максимально ефективного просування сторінки в Google текстовий контент варто оптимізувати згідно з технічним завданням, що містить список пошукових слів і фраз. Дотримання всіх вимог ТЗ «проштовхне» сторінку в топ за великою кількістю запитів і стане запорукою гідної конкуренції у пошуковому рейтингу.
Наведемо приклад сторінки центру реабілітації, SEO-просуванням якого займаються спеціалісти Sprava Agency:
Текст написано з урахуванням усіх вимог технічного завдання, добре структурований, містить необхідні ключові фрази, додаткові слова та достатню кількість фотографій, що робить процес сприйняття інформації наочнішим і зрозумілішим для читача. Наразі, після розміщення тексту й оптимізації, сторінка перебуває на третьому місці в пошукового рейтингу за запитом «реабілітація після інсульту Одеса».
Отже, якісний контент:
- зменшує кількість запитань і заощаджує час відділу продажів;
- збільшує конкурентоспроможність вебресурсу;
- підвищує довіру до бренду та дає змогу створити бажаний імідж;
- сприяє просуванню сторінок на високі позиції у пошуку.
Водночас вихід сайту в топ Google, зокрема завдяки контенту високої якості, дає змогу показувати пропозиції максимальній кількості зацікавлених користувачів і не «віддавати» клієнтів конкурентам. Розміщення неякісних текстів, навпаки, перекреслює усі зусилля з оптимізації та є марною витратою ресурсів.
Чи може створити якісний текст власник або інший представник бізнесу
Власники та працівники будь-якої компанії найкраще знають про особливості товарів і послуг, їхню цінність для клієнта, переваги бренду, цінову політику та алгоритм співпраці з замовниками чи покупцями. З іншого боку, фахівець у певній галузі не завжди може розповісти аудиторії про продукт зрозумілою мовою, викласти інформацію у лаконічній структурованій формі, дотримуючись tone of voice. Тому написання тексту краще довірити професійному копірайтеру. Для роботи з проєктами складної тематики (медицина, фінанси, юриспруденція чи IT) варто обирати автора вузької спеціалізації.
Отже, якість та експертність контенту на сайті є невіддільним складником успішного просування вебпроєкту. Як показує досвід агентства Sprava, досягнення високих результатів можливе лише за умови тісної співпраці представника бізнесу, копірайтера і SEO-фахівця. Також у процесі просування варто враховувати маркетингову компоненту, дизайн та usability сторінок. Саме тому звернення до професійної команди, що займається комплексним просуванням, дасть змогу заощадити час і сприятиме розвитку бізнесу.