10 порад щодо написання ефективних заголовків

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 3 хвилин(и)

Ірина Фурман — маркетолог UAMASTER digital agency

У сучасному світі більшість людей живе в перенасиченому інформаційному просторі, тому дуже важливо вміти створювати заголовки, які привертають їхню увагу. В цій статті ми розповімо, як зробити заголовки цікавими та привабливими для інтернет-юзерів і, відповідно, максимально ефективними для вас.

1.   Пишіть коротко і влучно

Більшість читачів в інтернеті дуже швидко переглядають контент, який їм потрапляє на очі. Тому найважливіше завдання SEO-спеціаліста — зацікавити користувачів заголовком.

Важливо робити заголовки лаконічними та зрозумілими. Ідеальна назва матеріалу має містити 5–9 слів, тобто приблизно 30–50 символів.

Приклади:

  • Поганий заголовок: «Чому маркетологам важливо використовувати SEO-просування для вашої digital-маркетингової стратегії?».
  • Хороший заголовок: «Чому SEO відіграє важливу роль у маркетингу?».

2.   Враховуйте інтереси цільової авдиторії

Обов’язково потрібно адаптувати заголовки до потреб і вподобань вашої цільової авдиторії. Якщо вона не з України, слід брати до уваги особливості менталітету, демографії, традицій, трендів відповідної країни.

Наприклад, у Британії все обертається навколо особливостей внутрішнього ринку та його динаміки. А в Сполучених Штатах велику увагу приділяють інноваціям і революційним змінам, тому в заголовках важливо наголошувати на важливості новаторських стратегій.

3.   Визначайте проблему та шляхи її розв’язання

Перед тим як написати заголовок, подумайте, що спонукає вас як читача натиснути на заголовок і почати читати текст.

Якісні заголовки насамперед привертають увагу цільової авдиторії питаннями, темами або проблемами, які її цікавлять. Крім того, заголовки мають надавати читачам відчуття цінності й користі, показуючи, що ваш контент — ключ до розв’язання їхньої проблеми. Мета хорошого заголовка — не лише зацікавити, а й переконати читачів, що вони знайдуть відповіді або користь у контенті.

Приклад заголовка: «Як збільшити прибутки за допомогою SEO-просування?».

Приклад рекламного оголошення: «Реклама не приносить прибутків? Замовте аудит Google Ads від UAMASTER».

4.   Використовуйте техніку 4U

Техніка 4U — це стратегія створення заголовків, що містить чотири важливі елементи: корисність, унікальність, виразність і терміновість (Useful, Unique, Urgent, Ultra-Specific).

Правила написання заголовків за технікою 4U:

  • Поміркуйте над тим, чим ваш контент може бути корисним цільовій авдиторії.
  • Виділіть те, що робить ваш контент унікальним.
  • Створіть відчуття терміновості або невідкладності.
  • Спростіть та конкретизуйте назву, щоб читачі швидко зрозуміли, що на них очікує у тексті.

Приклади:

  • «Тренди SEO у 2024 році».
  • «5 кроків до максимальної ефективності SEO-просування».

5.   Використовуйте цифри

Заголовки з цифрами легко сприймаються читачами, які здебільшого дуже швидко переглядають контент, оскільки вони пропонують конкретні поради чи інформацію. Побачивши цифру в заголовку, читач замислюється: «Що ж такого цікавого є у тих 10 порадах?». Це створює внутрішню мотивацію дізнатися більше.

Приклади:

  • «10 порад щодо написання ефективних заголовків».
  • «7 способів збільшити трафік за допомогою SEO».

6.   Провокуйте на емоції

Заголовки мають зацікавлювати й викликати у читачів емоції — усмішку, здивування, скепсис тощо. Емоційність заголовка слугує хорошим стимулом до дії та бажання дізнатися більше. Створюючи заголовки, слід подумати, які емоції вони можуть викликати у читачів: сміх, співчуття, захоплення чи навіть гнів.

Приклад:

«Дізнайся таємниці щасливих стосунків». Такий заголовок викликає інтерес до розкриття «таємниць» щасливих стосунків.

7.   Використовуйте техніку 5W

Принцип 5W, який широко використовують контент-менеджери та SEO-спеціалісти, включає п’ять запитань: хто, що, коли, де і чому (Who? What? Where? When? Why?).

Якщо не виходить відповісти на всі п’ять запитань у заголовку, варто вибрати хоча б три основні питання: хто, що і чому. Так вдасться створити заголовок, який точно передаватиме суть вашого контенту.

Наприклад:

«Як (хто?) створити контент (що?) для збільшення (чому?) прибутків». Цей заголовок вказує на цільову авдиторію, тему й мету контенту, надаючи короткий і зрозумілий огляд.

8.   Використовуйте влучні прикметники й дієслова

Використання «сильних» прикметників і дієслів є важливим елементом створення привабливих заголовків, які заохочують людей натискати на них.

Приклади:

  • «5 критичних помилок, яких припускається SEO-спеціаліст». Слово «критичних» підсилює важливість уникання цих помилок.
  • «10 секретних порад із тайм-менеджменту». Слово «секретних» привертає увагу та створює враження ексклюзивності порад.

9. Ставте запитання

Ось чому запитання в заголовку зацікавлюють користувачів:

  • Коли читач бачить запитання, він автоматично намагається знайти на нього відповідь.
  • Питання вказує на те, що в контенті можна знайти відповідь або принаймні вивчення теми. Це може стати стимулом для читача перейти та дізнатися більше.
  • Використання питань дає змогу вам бути актуальними та спрямовувати увагу на те, що зараз важливо вашій авдиторії. Ви стаєте частиною розмови й залучаєте читача до активних роздумів.

Приклад рекламного тексту: «Зацікавила тема SEO? Хочете дізнатися більше про digital-маркетинг? Запрошуємо вас до нашої школи цифрової реклами Sodа від UAMASTER».

10. Аналізуйте та тестуйте заголовки

Не забувайте регулярно проводити A/B-тестування своїх заголовків, щоб розуміти, які підходи, фрази, терміни і тактики найкраще сприймаються вашою авдиторією. Це допоможе їх оптимізувати й, відповідно, забезпечити отримання максимального ефекту та вигоди.

Висновки

Сильні й ефектні заголовки зацікавлюють читачів і допомагають досягати  маркетингових цілей. Ефективний заголовок лаконічний, чітко вказує на проблематику контенту та пропонує її розв’язання, викликає емоції, містить цифри. 

Важливо також використовувати техніки 4U та 5W й обов’язково адаптувати заголовки до конкретної авдиторії. Враховуючи її унікальні потреби та інтереси, можна створити заголовки, які відповідають їхній професійній сфері та зацікавлюють.

Аналіз і тестування заголовків є необхідним етапом у процесі створення контенту. Застосування різноманітних стратегій і вдосконалення заголовків на основі отриманих результатів допомагає підтримувати їхню ефективність і взаємодію з авдиторією.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.