Ірина Фурман — маркетолог UAMASTER digital agency
У сучасному світі більшість людей живе в перенасиченому інформаційному просторі, тому дуже важливо вміти створювати заголовки, які привертають їхню увагу. В цій статті ми розповімо, як зробити заголовки цікавими та привабливими для інтернет-юзерів і, відповідно, максимально ефективними для вас.
1. Пишіть коротко і влучно
Більшість читачів в інтернеті дуже швидко переглядають контент, який їм потрапляє на очі. Тому найважливіше завдання SEO-спеціаліста — зацікавити користувачів заголовком.
Важливо робити заголовки лаконічними та зрозумілими. Ідеальна назва матеріалу має містити 5–9 слів, тобто приблизно 30–50 символів.
Приклади:
- Поганий заголовок: «Чому маркетологам важливо використовувати SEO-просування для вашої digital-маркетингової стратегії?».
- Хороший заголовок: «Чому SEO відіграє важливу роль у маркетингу?».
2. Враховуйте інтереси цільової авдиторії
Обов’язково потрібно адаптувати заголовки до потреб і вподобань вашої цільової авдиторії. Якщо вона не з України, слід брати до уваги особливості менталітету, демографії, традицій, трендів відповідної країни.
Наприклад, у Британії все обертається навколо особливостей внутрішнього ринку та його динаміки. А в Сполучених Штатах велику увагу приділяють інноваціям і революційним змінам, тому в заголовках важливо наголошувати на важливості новаторських стратегій.
3. Визначайте проблему та шляхи її розв’язання
Перед тим як написати заголовок, подумайте, що спонукає вас як читача натиснути на заголовок і почати читати текст.
Якісні заголовки насамперед привертають увагу цільової авдиторії питаннями, темами або проблемами, які її цікавлять. Крім того, заголовки мають надавати читачам відчуття цінності й користі, показуючи, що ваш контент — ключ до розв’язання їхньої проблеми. Мета хорошого заголовка — не лише зацікавити, а й переконати читачів, що вони знайдуть відповіді або користь у контенті.
Приклад заголовка: «Як збільшити прибутки за допомогою SEO-просування?».
Приклад рекламного оголошення: «Реклама не приносить прибутків? Замовте аудит Google Ads від UAMASTER».
4. Використовуйте техніку 4U
Техніка 4U — це стратегія створення заголовків, що містить чотири важливі елементи: корисність, унікальність, виразність і терміновість (Useful, Unique, Urgent, Ultra-Specific).
Правила написання заголовків за технікою 4U:
- Поміркуйте над тим, чим ваш контент може бути корисним цільовій авдиторії.
- Виділіть те, що робить ваш контент унікальним.
- Створіть відчуття терміновості або невідкладності.
- Спростіть та конкретизуйте назву, щоб читачі швидко зрозуміли, що на них очікує у тексті.
Приклади:
- «Тренди SEO у 2024 році».
- «5 кроків до максимальної ефективності SEO-просування».
5. Використовуйте цифри
Заголовки з цифрами легко сприймаються читачами, які здебільшого дуже швидко переглядають контент, оскільки вони пропонують конкретні поради чи інформацію. Побачивши цифру в заголовку, читач замислюється: «Що ж такого цікавого є у тих 10 порадах?». Це створює внутрішню мотивацію дізнатися більше.
Приклади:
- «10 порад щодо написання ефективних заголовків».
- «7 способів збільшити трафік за допомогою SEO».
6. Провокуйте на емоції
Заголовки мають зацікавлювати й викликати у читачів емоції — усмішку, здивування, скепсис тощо. Емоційність заголовка слугує хорошим стимулом до дії та бажання дізнатися більше. Створюючи заголовки, слід подумати, які емоції вони можуть викликати у читачів: сміх, співчуття, захоплення чи навіть гнів.
Приклад:
«Дізнайся таємниці щасливих стосунків». Такий заголовок викликає інтерес до розкриття «таємниць» щасливих стосунків.
7. Використовуйте техніку 5W
Принцип 5W, який широко використовують контент-менеджери та SEO-спеціалісти, включає п’ять запитань: хто, що, коли, де і чому (Who? What? Where? When? Why?).
Якщо не виходить відповісти на всі п’ять запитань у заголовку, варто вибрати хоча б три основні питання: хто, що і чому. Так вдасться створити заголовок, який точно передаватиме суть вашого контенту.
Наприклад:
«Як (хто?) створити контент (що?) для збільшення (чому?) прибутків». Цей заголовок вказує на цільову авдиторію, тему й мету контенту, надаючи короткий і зрозумілий огляд.
8. Використовуйте влучні прикметники й дієслова
Використання «сильних» прикметників і дієслів є важливим елементом створення привабливих заголовків, які заохочують людей натискати на них.
Приклади:
- «5 критичних помилок, яких припускається SEO-спеціаліст». Слово «критичних» підсилює важливість уникання цих помилок.
- «10 секретних порад із тайм-менеджменту». Слово «секретних» привертає увагу та створює враження ексклюзивності порад.
9. Ставте запитання
Ось чому запитання в заголовку зацікавлюють користувачів:
- Коли читач бачить запитання, він автоматично намагається знайти на нього відповідь.
- Питання вказує на те, що в контенті можна знайти відповідь або принаймні вивчення теми. Це може стати стимулом для читача перейти та дізнатися більше.
- Використання питань дає змогу вам бути актуальними та спрямовувати увагу на те, що зараз важливо вашій авдиторії. Ви стаєте частиною розмови й залучаєте читача до активних роздумів.
Приклад рекламного тексту: «Зацікавила тема SEO? Хочете дізнатися більше про digital-маркетинг? Запрошуємо вас до нашої школи цифрової реклами Sodа від UAMASTER».
10. Аналізуйте та тестуйте заголовки
Не забувайте регулярно проводити A/B-тестування своїх заголовків, щоб розуміти, які підходи, фрази, терміни і тактики найкраще сприймаються вашою авдиторією. Це допоможе їх оптимізувати й, відповідно, забезпечити отримання максимального ефекту та вигоди.
Висновки
Сильні й ефектні заголовки зацікавлюють читачів і допомагають досягати маркетингових цілей. Ефективний заголовок лаконічний, чітко вказує на проблематику контенту та пропонує її розв’язання, викликає емоції, містить цифри.
Важливо також використовувати техніки 4U та 5W й обов’язково адаптувати заголовки до конкретної авдиторії. Враховуючи її унікальні потреби та інтереси, можна створити заголовки, які відповідають їхній професійній сфері та зацікавлюють.
Аналіз і тестування заголовків є необхідним етапом у процесі створення контенту. Застосування різноманітних стратегій і вдосконалення заголовків на основі отриманих результатів допомагає підтримувати їхню ефективність і взаємодію з авдиторією.