12 термінів зі сфери контенту, яких ви не чули

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 6 хвилин(и)

Контамінація, ритмічна монотонність, індекс туманності та інші

Навчилися дотягувати тексти до потрібного відсотка водності, нудотності та щільності ключових слів? Будьте готові знову вийти із зони комфорту та зіткнутися з новими вимогами замовників контенту.

Чи перевіряєте ви тексти на контамінацію? А індекс туманності? Чи вимірюєте питому частку довгих слів? Ні? Тоді ми йдемо до вас!

Контамінація

Визначення. Мовною контамінацією називають один із прийомів словотвору. Він полягає в об’єднанні співзвучних елементів, у результаті чого виникають нові висловлювання, словоформи чи значення слова.

За допомогою цього способу можна посилювати виразність тексту, створювати нові слова та поняття, зливаючи частини слів і застосовуючи їх у різних морфологічних категоріях.

Приклади. «Снікерсуй», «дубабр», «хамільярність», «Толстоєвський», «зомбоящик».

Інформація до роздумів. Цей прийом потрібно використовувати виважено, зі стовідсотковою переконаністю, що витонченість рішення буде оцінена читачами, інакше замість цікавої мовної знахідки може вийти конфуз.

Медіумрид

Суть явища. Це лонгрид у «щадному» форматі: довгий текст, розбавлений графікою та відеоконтентом, що дає змогу читачеві досконало ознайомитися з однією історією чи поняттям. Медіумрид не «відволікає» читача, не розповідає про інші речі, пов’язані з темою, займає менше часу на прочитання, ніж лонгрид.

ПрикладPlaying Above The Noise.

Корисні посилання. Потренуватися у створенні медіумридів допоможуть medium.com, https://themedium.ca/.  

Сharticle

Суть явища. Сharticle (чартикл) — нове для нас поняття, яке можна назвати інфографічним гібридом. У ньому поєднується кілька видів інфографіки + текст, завдяки чому явище й отримало свою назву: chart (графік, діаграма) та article (стаття, текст). Основне навантаження в чартиклі припадає на текст, а не на графічні елементи — це виглядає як стаття, розбавлена діаграмами та таблицями.

ПрикладиЧому бідні? Бо дурні.

Важливо! Деякі чартикли, по суті, є медіумридами з тією різницею, що всі або майже всі графічні елементи несуть додаткове смислове навантаження: це графіки, таблиці тощо. Саме тому чартикл належить до інфографіки і саме тому ви ніколи не сплутаєте його з іншими статтями, де містяться і текстові, і графічні елементи.

4U

Суть терміна. Це принцип написання заголовків, які мають «гачкувати» читачів. 4U голосує не за красу і пафос, а за наочність: ковзнувши поглядом по заголовку, читач має зрозуміти, які його проблеми вирішить ваша пропозиція, як саме і як швидко.

Цей принцип виник ще в ХХ столітті, в епоху реклами на паперових носіях, і добре працює досі.

4U розшифровується так (у порядку значущості):

  • usefulness — користь: навіщо це клієнту, що він отримає?
  • uniqueness — унікальність: у чому вона полягає, і чому пропозиція цінна?
  • urgency — терміновість: як швидко клієнт отримає результат?
  • ultraspecificity — специфічність: користь у кількісному показнику. Якщо текст комерційний, цей елемент буде другорядним.

Приклади. «Прибирання приміщення площею 400 м2 за пів дня з технікою Karcher», «20% економії у разі купівлі житла від забудовника в травні», «+30% до відвідуваності сайту за місяць із заголовками 4U».

Корисна порада. Зазвичай у заголовку не можна вмістити всі 4U, не збільшивши його до непристойності. Для досягнення ефекту достатньо трьох U із зазначених вище, а там, де це можливо, слід використовувати підзаголовки.

Evergreen Content

Визначення. Evergreen Content («вічнозелений контент») — це текст, актуальний незалежно від сезону, ситуації у суспільстві та часу.

Цінність і користь Evergreen Content у тому, що він стабільно залучає відвідувачів на сайт із пошукових систем.

Приклади. Будь-які тексти про незмінні та завжди актуальні речі — від статей на тему психології до рецептів класичних страв, тексти енциклопедичного характеру, мануали, добірки.

Корисна порада. Оскільки у відвідувачів сайту можуть виникнути уточнювальні питання після прочитання статей, бажано дати можливість залишати під ними коментарі й, звісно, обов’язково відповідати на них.

Питома частка довгих слів

Одна з перших рекомендацій щодо збільшення зрозумілості текстів полягає у тому, щоб використовувати більше коротких слів і речень. Що слово чи речення коротше, то краще воно запам’ятовується.

Найбільша частка довгих слів спостерігається в ділових листах і наукових статтях, потім йдуть інформаційні статті, після них — художня проза, а найменша питома частка довгих слів припадає на розмовну мову.

Whitepaper

Суть явища. На вітчизняному ринку цей маркетинговий інструмент поки що майже невідомий, а ось на Заході він відіграє велику роль у популяризації продуктів, брендів, компаній, послуг.

Whitepaper є документом, який дає можливість клієнту оцінити професіоналізм компанії та ухвалити усвідомлене рішення на користь співпраці з нею.

За структурою це переважно брошура або буклет (але з мінімумом ілюстрацій), в якій міститься нерекламна інформація (зазвичай Whitepaper присвячений способу розв’язання певної проблеми, пов’язаної з діяльністю компанії): як оцінити юзабіліті сайту, як розпізнати хронічну хворобу, як самостійно перевстановити операційну систему тощо.

Саме поняття Whitepaper з’явилося кілька десятків років тому, сьогодні ж, коли електронний контент витісняє паперовий, Whitepaper частіше називають ebook — це документи в електронному вигляді, здебільшого у форматі PDF, які можна завантажувати з сайтів.

Як це працює? Насправді людям подобається навчатись, коли інформацію подано доступно. Тому клієнти дійсно цінують хороші Whitepaper і часто діляться ними з друзями та колегами.

Завдяки Whitepaper читач «знайомиться» з вашою компанією і відразу високо оцінює її, оскільки ви даєте йому цінну й актуальну інформацію, заодно закладаючи базу для подальших відносин. А якщо інформація унікальна, Whitepaper може залучити нових відвідувачів, спрацювавши не гірше за «вірусну» розсилку.

Якщо Whitepaper завантажується з сайту, можна просити гостя залишити дані для подальшого отримання email-розсилки.

ПрикладUnleashing the Ideavirus, перекладена десятьма мовами. З’явилась у форматі ebook, пізніше була видана в паперовому вигляді.

Корисна порада. Щоб створити ідеальний Whitepaper, потрібно буквально «влізти в голову» вашої цільової аудиторії, а потім максимально просто та доступно написати про розв’язання проблеми, яка не дає їй спати ночами.

Ритмічна монотонність

Визначення. Ритмічна монотонність виникає у разі рівноправних наголосів на всіх словах фрази. Це явище має різний ефект у віршованій формі та прозі: у поезії воно допомагає створити напругу, а ось для прози може бути шкідливим — читач швидко втомлюється та втрачає нитку оповіді.

Приклад. Класичний приклад ритмічної монотонності в поезії — твори Гомера.

Порада. До ритмічної монотонності слід прагнути, якщо ви пишете римований текст, наприклад, для рекламного ролика. Прийом може бути використано і в прозі, якщо потрібно підкреслити контраст між описуваними явищами.

Бекграундер

Визначення. Це неперсоналізована текстова інформація у формі досьє, що містить дані про історію та діяльність організації. Здебільшого пишеться напередодні пресконференцій або підготовки пакетів статей для компанії, а також нових співробітників компанії.

Який вигляд має бекграундер і яку інформацію містить?

  • Зазвичай це документ розміром від кількох абзаців до трьох-п’яти сторінок залежно від обсягу інформації.
  • Тема може бути лише одна: історія компанії, інформація про події, послуги, товари або окремих співробітників.
  • Використані дані — лише незаперечні факти, жодної реклами чи особистої думки.
  • Дуже корисно супроводжувати текст графіками, таблицями, статистичними зведеннями.
  • У структурі тексту обов’язкові заголовки та підзаголовки.
  • Оскільки читачі здебільшого не є вузькими фахівцями, у бекграундері не використовують складні терміни.
  • Стиль — завжди діловий, від третьої особи.
  • Якщо бекграундер є супровідним документом до пресрелізу, в ньому мають бути висвітлені відповіді на питання, які можуть виникнути після прочитання пресрелізу.

Інші засоби використання. Бекграундер може замінити пресреліз і стати регулярним інформаційним зведенням, яке розсилається засобам масової інформації або підписникам. Але в такому разі документ не повинен містити сенсаційних новин і даних рекламного характеру.

Закон Ципфа

Визначення. Основою закону Ципфа є таке спостереження: у тексті, який максимально відповідає природній розмовній мові, можна простежити певну закономірність вживання слів, їхнє розташування і частоту вживання.

Чому це важливо? Розподіл слів у тексті за принципом значимості береться до уваги пошуковими системами, що дає змогу виділяти у статтях три групи слів. Це важливі слова (на них припадає основне смислове навантаження), випадкові (зазвичай не застосовуються в текстах певної тематики) і допоміжні (займенники, сполучники та ін., які ігнорує пошуковик під час ранжування).

Однак досить важко точно визначити, як впливає ця закономірність на результат видачі пошукової системи, оскільки пошукові алгоритми беруть до уваги і безліч інших, важливіших факторів.

Корисна інформація. В онлайн-сервісах аналізу текстів за законом Ципфа нижня планка якості становить 50% і вище, ідеальним вважається показник від 80%.

Індекс туманності Ганнінга

Визначення терміна. Це показник читабельності та комфорту сприйняття тексту, названий за ім’ям його автора. Показник створили на допомогу журналістам на початку 1950-х років, а згодом його почали використовувати і копірайтери.

Початкова формула виглядала так: 0,4 × (кількість слів у реченні) + 100 (кількість слів з 4 і більше складами – кількість слів у реченні). Прийнятним вважався показник 12, для змішаної авдиторії — не вище 8.

За час існування індексу принципи його підрахунку не раз доопрацьовувалися та переглядалися.

Чи використовувати індекс туманності Ганнінга? Оскільки він створювався для англійської мови, що має зовсім інші морфологію та словотвір, до українськомовних текстів цей індекс не завжди доречно застосовувати.

Інформація до роздумів. Багато копірайтерів думають про що завгодно, але не про те, чи легко читачеві сприймати написані ними тексти. Адже простота статті та «дружелюбність» до читача — найважливіші фактори її успіху. 

Шлейфові запити

Визначення. Вийти в топ за високочастотними запитами — добре і гідно поваги, але нехтування низькочастотними запитами загрожує серйозною втратою трафіку. І, навпаки, використання у статтях шлейфу (хвоста) схожих фраз приведе на сайт багато нових відвідувачів.

Формується шлейф на основі головного запиту (маски), за яким просуватиметься сторінка, і є довгим списком запитів із меншою популярністю. Оскільки алгоритми пошукових систем багато уваги приділяють відсіюванню нетематичних статей, важливість шлейфових запитів зростає разом із шансами посісти вищі місця у пошуковій видачі. А трафік, залучений за такими запитами, вирізняється високою якістю: користувач, який використовує довгий запит, точно знає, яку інформацію він хоче знайти.

Чому це важливо? Останнім часом серед нових «золотих стандартів», разом із правильною оптимізацією метатегів і LSI-копірайтингом, називають саме шлейфові запити, які стають однією з головних складових якісного контенту. Допомогти у визначенні семантичного ядра, включаючи шлейфові запити, дає змогу Keyword Planner в Google Ads.  

Контент студія WordFactory бажає кожному копірайтеру як мінімум одного клієнта, який хоче текст, який відповідає усім вимогам та термінам, описаним вище. А всім клієнтам — невтомно дивувати копірайтерів усе новими й новими побажаннями.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.