Чому читачі вашого блогу далеко не завжди стають клієнтами? Якщо вдатися до аналогій, то уявіть бурхливий потік гірської річки — це органічний трафік на ваш блог. Люди приходять, читають, знаходять відповіді на свої запитання й навіть залишають коментарі. Втім, коли справа доходить до конверсії, цей потік раптово зменшується до тоненького струмочка. Чому так?
Причин насправді може бути багато: від високої конкуренції по певним запитам, коли людина відвідує багато ресурсів у пошуках найкращого рішення, до неправильної аудиторії. Не завжди велика кількість трафіку означає, що він цільовий. Припустимо, ваш блог присвячено кулінарії. Ви пишете чудові статті, розказуєте про лайфгаки, проте більшість читачів можуть бути студентами, які просто шукають рецепти швидких обідів та не збираються купувати ваш авторський курс.
Або ж читачам блогу може не вистачати експертності в матеріалах чи чіткої пропозиції. Саме с таким випадком стикнулася команда Promodo. Як подолали ці обмеження — розглядаємо на реальному кейсі з проєктом Claspo.
Отже, вхідні дані
Claspo.io — це онлайн-конструктор спливаючих вікон для вебсайтів. Працюють на ринку США. Блог ведуть від початку створення сайту за класичною контентною стратегією: закривають попит за висококонкурентними запитами.
Особливість ніші, у якій працює стартап, — максимальна кількість цільового трафіку залучається саме за допомогою інформаційних сторінок. І ринок перенасичений інформаційним контентом. Тож аудиторію потрібно не просто залучати за допомогою оптимізації, а й переконувати в експертності контенту та органічно знайомити із можливостями сервісу. І саме вимог за цими пунктами не вистачало матеріалам у блозі. Так, органічний трафік вони залучали, проте провести його далі по воронці не могли.
З чого розпочалася робота та чому важливо опрацьовувати кожен з цих етапів?
Аби обрати правильну стратегію, яка розв’яже проблему клієнта, починати треба з дослідження. Всім відоме це правило, та не всі ним користуються, а дарма.
Команда Promodo розпочала з аналізу конкурентів (серпень 2023 року). Дивилися на ключові слова, за якими вони ранжуються, динаміку приросту органічного трафіку та сезонність. Потім проаналізували інформаційні сторінки Claspo, які демонстрували найкращі продуктові метрики. Також запустили кілька РРС-кампаній та виділили ключі, які найкраще залучали платного користувача. Таким чином отримали семантику та інтенти, які найвірогідніше залучать платного користувача, виокремили конверсійні теми та визначили сезонність.
А вже після цього почали розробляти нову контентну стратегію. Якщо у двох словах, то покладалися на створення експертного оптимізованого контенту для залучення максимально релевантної аудиторії. Конвертацію ЦА в ліди планували збільшити шляхом додавання різноманітних органічних СТА (блоки, фрагменти тексту тощо). |
Якщо ж вдатися до деталей, то майбутній план дій виглядав так:
- у блозі мало виходити 20 статей на місяць (10 нових матеріалів на конверсійні теми + 10 оновлених статей після оптимізації). Унікальність матеріалів мала бути такою, про яку не скаже ChatGPT та якої немає в топових конкурентів по запитах. Коментарі експертів отримували з допомогою PR-команди Claspo;
- мінімальна місткість ключових запитів для кожної статті мала бути більшою за 200. Також матеріал мав відповідати потребам та запитам ICP (завчасно виокремили, хто саме з аудиторії може зареєструватися та придбати передплату);
- у кожному матеріалі мали бути органічні приклади опису сервісу Claspo, блоки СТА, органічні підводки з пропозицією скористатись продуктом;
- всі автори блогу мали бути експертами у темі, що підтверджувалося інформацією та посиланнями на особистій сторінці кожного;
- оптимізація попередньо опублікованих матеріалів передбачала збір та перевірку на релевантність всієї семантики до сторінки, а також перевірку, чи відповідає матеріал кожному з запитів. Також оновлювали контент з ухилом до експертності (зміна посилів, доповнення актуальною інформацією).
Приклад однієї з оптимізованих сторінок
Приклад органічного використання інформаційного блоку про можливості сервісу
Створювати якісні фахові матеріали для блогу експертам Claspo допомагали автори WordFactory. Така синергія спрацювала чудово: автори WordFactory відповідали за створення якісної основи, а автори Claspo розширювали їх своєю вузьконішевою експертизою. |
На сторінки експертів Claspo додали посилання на їхні соціальні мережі та інформацію, яка підтверджувала експертність фахівця. Також розділили їх за спеціалізацією.
Чому варто розділяти авторів за спеціалізацією?
- Глибина експертизи: коли кожен автор зосереджується на своїй вузькій ніші, він може надавати більш детальну та актуальну інформацію. Це підвищує довіру аудиторії. Якщо один автор писатиме у вашому блозі на різні теми, якість матеріалів впаде через брак глибинних знань.
- Цільова аудиторія: розділення авторів дозволяє створювати контент, який більш точно відповідає запитам певних сегментів аудиторії. Це підвищує залученість читачів та збільшує ймовірність конверсії.
- Різноманітність контенту: різні автори з різними поглядами та стилями написання забезпечують більшу різноманітність контенту, що робить блог цікавішим.
Приклад заповненої сторінки авторки (присутня фотографія, ім’я авторки, посилання на її соцмережі)
Яких результатів вдалося досягти завдяки новій контентній стратегії?
За рік роботи у блозі Claspo вийшло 285 статей із сумарною частотністю ключових запитів: 630 980.
Зростання позицій в ТОП-1-100 за перше півріччя 2024 (нові матеріали + оновлені статті)
Зростання позицій в ТОП-1-Зростання позицій в ТОП-1-100 за перше півріччя 2024 (нові матеріали + оновлені статті)
Також за 12 місяців роботи сайт claspo.io обійшов одного з конкурентів за показниками залучення органічного трафіку та почав наближатися до двох лідерів ніші.
Дані з панелі SimilarWeb
паролд
І найголовніше — за рік кількість клієнтів сервісу збільшилася на 50% — це була 691 реєстрація. Дві третини з них, тобто 481 вдалося отримати зі сторінок блогу, які були або оптимізовані або створені в цей період. |
Замість висновку
Створення стратегії для блогу — це як будівництво будинку на міцному фундаменті. Адже аби вирізнитися, існує лише один перевірений спосіб — контент. Ще в 1996 році Білл Гейтс сказав, що контент — це король, і цей вислів справедливий донині. Бо які б бюджети ви не вклали в просування, конкурент завжди зможе вкласти більше.
Автор: Наталія Раскопа,
PR&Makiting Manager Promodo
https://www.linkedin.com/in/nataliiaraskopa/