Головне завдання будь-якого пошуковика — надати користувачам вичерпну інформацію за їхнім запитом. Якщо у видачі будуть нерелевантні сторінки, user experience постраждає, і довіра до сервісу зменшиться.
Google давно працює над поліпшенням алгоритмів ранжування контенту для забезпечення ідеального користувальницького досвіду в кожному випадку. Наприкінці 2022 року вийшло чергове оновлення алгоритму Google EAT, який створили для підвищення релевантності пошукової видачі.
З кожним роком кількість сторінок у базі Google зростає. Щоб визначити, які з них гідні бути на перших рядках SERP, потрібні якісні алгоритми ранжування контенту. E-A-T — один із базових стовпів, на яких тримається ядро пошуковика.
1. Знайомство з Google Е-E-A-T
На початкових етапах розвитку Google ранжування сторінок виконувалося на базі посилальних зв’язків та оптимізації сторінки під ключові запити. В ті часи вебмайстри могли вивести сторінку на перші рядки видачі за допомогою переоптимізації. Зараз виконати це завдання вже не так просто.
Маніпуляції посилальною вагою заважали Google надавати користувачам релевантні відповіді на запити, тому проблему активно вирішували. Згодом з’явилися алгоритми Panda и Penguin, які відкрили дорогу для проєктів без порушень правил пошукової оптимізації.
EAT у SEO став логічним продовженням розвитку концепції з фокусом на релевантності пошукової видачі. Критерії, які входять до складу алгоритму, дають змогу оцінити експертність, авторитетність і надійність сторінки та проєкту в цілому.
Деякі вебмайстри не заглиблюються в суть алгоритму, тому що вважають його вузькоспеціалізованим. Але насправді він актуальний для всіх ніш, де користувачам важливо отримувати надійну інформацію за їхнім запитом.
У грудні 2022 року офіційний Twitter-профіль Google Search Central повідомив про масштабне оновлення E-A-T. Співробітники компанії внесли зміни до рекомендацій для асесорів, а в абревіатурі з’явилася додаткова літера.
1.1. Про критерії оцінки асесорів Google
Алгоритми ранжування контенту поліпшують не тільки роботи, які збирають велику кількість даних, а й інженери пошукової системи. Також у складі команди Google є асесори — спеціалісти з оцінки якості сторінок.
Асесори безпосередньо не впливають на рейтинг сайтів, але від їхньої оцінки залежить напрям розвитку алгоритмів ранжування. В оцінювачів є чіткі критерії оцінки, які описано в документі Google’s Search Quality Raters Guidelines.
Аналіз рекомендацій для асесорів дає можливість зрозуміти, які сторінки отримують гарні оцінки з E-A-T, а які залишаються з низьким рейтингом або без нього. Файл містить 176 сторінок, але на ознайомлення з ним не варто шкодувати часу.
1.2. Що таке Google E-A-T?
Не всі вебмайстри знають, що таке Google EAT, і це проблема. Особливо якщо вони працюють над просуванням ресурсу в ніші, що впливає на здоров’я чи фінансовий стан людей.
E-A-T — це концепція оцінки сторінки, яка складається з експертності, надійності та авторитетності. Всі складові рівноцінні, і якщо сайту не вистачає рейтингу, він може не отримати високої позиції.
Концепція існує вже багато років, але вона незаслужено відсувається на другий план вебмайстрами через те, що E-A-T не вважають фактором ранжування. Але в розрізі успішного просування сайту критерії якості дуже важливі.
Власники сайтів іноді створюють фейкові профілі експертів із високим ступенем досвіду і вважають завдання закритим. Насправді ж алгоритми Google легко розпізнають обман, і тоді немає сенсу розраховувати на високі оцінки.
Також сайти періодично оцінюють асесори. Реальна людина без проблем визначить, чи є картка автора на сайті справжньою. Це можна перевірити за допомогою пошукової видачі та аналізу сторінок у соціальних мережах.
E-A-T — фундаментальний алгоритм, який постійно поліпшують. Про це свідчать оновлення гайдлайнів для асесорів, додавання до списку нових критеріїв та оприлюднення внутрішньої інформації про підходи до оцінки сайтів.
1.3. Що змінилося у 2022 році?
Наприкінці 2022 року в Google анонсували реліз подвійного E-A-T. До абревіатури додали ще одну букву E, яка символізує досвід. Тепер, крім авторитетності, надійності та експертності контент сторінки має бути створено за допомогою носіїв досвіду.
Наприклад, якщо користувач шукає відгуки про ресторан, йому потрібні коментарі тих, хто дійсно його відвідував. А коли є лише думки про зовнішній вигляд будівлі, інформацію навряд чи можна вважати корисною.
Оновлення EEAT у SEO з додаванням досвіду — це логічне продовження розвитку алгоритму. Цей параметр був важливим і раніше, але тепер він закріплений як критерій оцінки якості сторінки.
Значення реального використання продукту чи послуги складно переоцінити. Він важливий як у темах, пов’язаних із фінансами та здоров’ям, так і в звичайних нішах, де алгоритми не висувають підвищених вимог до контенту.
Ключовим фактором в E-A-T є довіра, але саме власний досвід часто допомагає отримати високі позиції. Якщо автор контенту дає корисні рекомендації з перших рук, вони будуть цікавими для користувачів.
2. Як оцінюється SEO E-E-A-T?
Деякі вебмайстри вважають, що концепція E-A-T трансформується в конкретну оцінку для сторінки та сайту в цілому. Але механізм працює набагато складніше, тому не потрібно спиратися на міфічні бали.
Під час аналізу сторінок асесори дійсно ставлять оцінки, але вони не пов’язані з конкретними цифрами. Спеціалісти присвоюють адресі найбільш релевантну на їхню думку категорію. Наприклад, це може бути відсутність чи дуже низький рівень E-A-T.
Нейромережі пошуковика аналізують інформацію від асесорів і враховують її під час оновлення алгоритмів. У тому, що оцінювачі якості впливають на майбутні апдейти, немає сумнівів — представники Google неодноразово це підтверджували.
Якщо вебмайстри хочуть отримати максимальну оцінку EAT сайту, їм потрібно не створювати видимість експертного контенту для асесорів, а орієнтуватися на закриття потреб аудиторії. Тільки так можна розраховувати на високі позиції.
2.1. Досвід
Релевантний досвід важливий у будь-яких нішах: від медицини до оглядів гаджетів. У кожному випадку аудиторія розраховує знайти на сайті контент, який створено після власного використання товару, послуги чи відвідування певного місця.
Вимоги до рівня досвіду залежать від інтенту запиту. Наприклад, коли йдеться про враження від операції на очах, користувачі хочуть знайти відгуки звичайних людей, а не лікарів. А якщо їм потрібно вибрати найкращий тип хірургічного втручання, на допомогу приходять фахівці.
2.2. Експертиза
Поняття експертності також викликає багато питань у вебмайстрів. Щоб знайти відповідь на нього, потрібно уважно проаналізувати керівництво з оцінювання якості (QRG) для асесорів. У ньому чітко вказано, що мається на увазі під досвідом.
Google вказує у документі що оцінювачам якості потрібно враховувати, наскільки автор контенту заглиблений у тему. Кожна тема потребує різних рівнів і форматів експертизи.
2.3. Авторитетність
Авторитетність як фактор E-A-T враховує репутацію автора контенту та сайту загалом. Підтверджувати авторитетність потрібно для креатора і домену в цілому. Виконати це завдання важко, але реально, якщо регулярно підтверджувати траст.
Визначення EAT Google в розрізі авторитетності звучить так: варто враховувати, наскільки автор користується попитом у конкретній ніші. Думка про камеру смартфона може бути експертною від будь-якого власника пристрою, але пояснення технічних деталей вже потребує кваліфікації.
2.4. Надійність
Надійність/довіра перебуває у центрі рейтингу E-A-T. Ненадійні сторінки матимуть найнижчу оцінку, навіть якщо вони здаються експертними, авторитетними та базуються на досвіді автора.
Надійність важлива для YMYL (Your Money or Your Life) і звичайних тем. Джерела, які багато років підтверджують, що їм можна довіряти, здебільшого отримують максимальну користь від SEO.
В епоху швидкого розвитку систем штучного інтелекту важливість експертного надійного контенту ще більше зростає. Сьогодні AI може генерувати статті навіть на медичні теми, але це не означає, що вони автоматично отримають високий E-A-T.
3. Чи є E-A-T фактором SEO-ранжування?
Суперечки про те, чи є алгоритм фактором ранжування, точаться давно. Думки SEO-експертів з цього приводу відрізняються, але навіть новачки можуть швидко розібратися у суті. Представники Google не раз відзначали, що не існує високого балу E-A-T. Тому не можна сказати, що сторінка отримає 100/100 і відразу вийде на високі позиції у SERP.
Наприклад, Денні Салліван говорив, що E-A-T — це не технічний фактор як от швидкість завантаження сторінки, яку можна виміряти за допомогою спеціалізованих інструментів. Алгоритми пошуковика використовують фактори концепції як один із тисячі сигналів.
E-A-T впливає на якість SERP, але не є прямим фактором ранжування. Концепцію потрібно розглядати як інструмент для створення ідеальних сторінок з погляду користувальницького досвіду.
4. Чому концепція Е-А-Т важлива для SEO?
Значення EAT для пошукової оптимізації розуміють не всі оптимізатори. Але важливо розібратися в тому, як саме працює механізм, щоб адаптувати свій проєкт під останнє оновлення алгоритму.
Концепція важлива для SEO, тому що вона допомагає поліпшити якість ранжування контенту. Будь-який розвиток екосистеми Google спрямований на те, щоб надати користувачам ідеальний досвід, і E-A-T — важливий компонент ядра основного алгоритму.
Щоб зрозуміти, чому саме цій концепції потрібно приділяти особливу увагу, слід розібратися в теорії. Підхід до оцінки якості сторінки алгоритмами можна умовно розділити на релевантність пошуковому запиту та якість. Другий фактор якраз і співвідноситься з E-A-T.
Релевантність сторінки оцінюється за контекстом, а ось перевірка якості потребує глибокого аналізу. Власний досвід, експертність, авторитетність та надійність чудово підходять для того, щоб зробити висновок про цінність сторінки.
5. Можливі фактори, що впливають на Е-Е-А-Т
Оновлення Google EAT змінило концепцію, але базові правила залишилися незмінними. Рекомендації для асесорів стали більш чіткими і дають можливість зробити висновок про те, які сторінки отримують найвищу оцінку.
Перш ніш озвучити фактори, які впливають на E-A-T, слід зазначити, що всі алгоритми пошуковика пов’язані між собою. Panda, Coati, Colibri, Penguin, Hummingbird, Bert та інші масштабні апдейти створювалися для поліпшення якості видачі. Тому потрібно розглядати E-A-T як один компонент із великого списку.
Деякі оптимізатори вважають, що Penguin и Panda були підготовкою до релізу E-A-T, який вийшов через роки. Деякі сигнали залишилися незмінними і трансформувалися в конкретні рекомендації для асесорів.
Можливі фактори для оцінки E-E-A-T:
- упізнаваність автора, зокрема соціальні сигнали;
- експертність креатора в конкретній темі;
- свіжість контенту;
- посилання на авторитетні джерела;
- відгуки про сторінку чи бренд;
- інформація про власників сайту;
- ступінь розкриття інтенту;
- якість медіаконтенту.
Коли новачки питають, як їм отримати найвищу оцінку за концепцією E-A-T, то часто чують: «Забезпечте ідеальний user experience». Але щоб виконати це завдання, потрібно врахувати багато деталей, тому часто просунути сторінку на перші рядки видачі не вдається протягом тривалого часу.
6. Історія розвитку показника E-A-T
Вважається, що алгоритм E-A-T виник у 2018 році, коли Google випустив медичний апдейт, і багато вебмайстрів дізналися про YMYL. Насправді ж термін уперше використали ще 2013 року.
Тематичні дослідження вказують на те, що новий алгоритм став логічним продовженням тих завдань, які виконували Panda, Penguin та інші інструменти пошукової системи. Всі основні оновлення було спрямовано на те, щоб ще краще розкривати інтент запитів.
QRG змінювали вже багато разів, і аудит документа дає змогу побачити, як трансформувалися вихідні дані для асесорів. Базові рекомендації залишилися незмінними, але в деяких аспектах з’явилися нові вимоги.
6.1. 2005 рік
У 2003–2005 роках з’явилася інформація про те, що Google залучає інтернет-користувачів до оцінки якості сторінок. Це був момент, коли пошуковик почав створювати підґрунтя для майбутньої команди асесорів.
Якість пошукового індексу завжди була одним із головних пріоритетів пошукової системи. Очевидно, що фокус тільки на посилальній вазі не міг триматися роками і потрібно було вносити зміни в алгоритми ранжування.
6.2. 2008 рік
У відкритому доступі вперше з’явилися завантажувані версії інструкцій для асесорів. Перша редакція документа не була такою інформативною, як зараз, але містила багато корисної інформації про оцінку релевантності контенту.
У 2008 році багато вебмайстрів отримали можливість краще зрозуміти підхід пошуковика до вдосконалення алгоритмів ранжування. Хоча в інструкціях не було правил, а лише рекомендації.
6.3. 2013 рік
У цьому році вперше пішли розмови про E-A-T, коли абревіатуру помітили у гайдлайні для асесорів. Вебмайстрам стало зрозуміло, що, крім Panda та Penguin, в алгоритмах є ще щось важливе.
Публічне оприлюднення інструкції для оцінювачів якості сторінок стало важливим кроком. Оптимізатори уважно аналізували вміст документа, внутрішні посилання і робили висновки.
6.4. 2015 рік
Через 2 роки після публікації першої версії QRG, у вебмайстрів з’явилася можливість оцінити повну версію документа. SEO-спеціалісти остаточно переконалися, що абревіатура E-A-T — не порожній звук, і потрібно розбиратися з концепцією.
Значної уваги до авторитетності, довіри та інших критеріїв якості контенту ще не було, але фундамент для цього було закладено. Через кілька років думка спільноти зміниться і почнеться трансформація підходів до пошукової оптимізації.
6.5. 2018 рік
У 2018 році комбінація E-A-T та YMYL створила революцію у медичній ніші. Багато лідерів надовго втратили позиції через недостатню експертність та надійність. Інформаційні проєкти змогли продовжити існування тільки завдяки співпраці з дипломованими спеціалістами.
Саме в 2018 році оптимізатори почали глибоко занурюватися в методи, які дають змогу зберегти позиції у межах концепції E-A-T. Вийшло багато рекомендацій, інструкцій та плагінів для прокачування якості сайту.
У багатьох нішах фокус на авторитетності, надійності та експертності контенту став обов’язковим, причому на постійній основі, а не разово.
6.6. 2022 рік
Наприкінці року з’явилася новина про оновлення Google EEAT SEO. Коли вебмайстри уточнили масштаби, то зрозуміли, що змін багато. Оновлення в документі не повністю відбивають трансформацію концепції, тому що все залежить від особливостей конкретної ніші.
Додаткова літера E в назві алгоритму свідчить не про те, що пошуковик випускає апдейти заради галочки, а про наполегливу роботу з фокусом на розкритті інтенту користувачів у 100% випадків.
Особлива увага до власного досвіду автора контенту була важлива і за часів використання старої назви концепції, але разом з оновленням документа в публічному доступі з’явилося ще багато корисної інформації про роботу алгоритмів.
7. Основні зміни в керівництві Google з оцінки якості пошуку в 2022 році
SEO-дослідники зазначають, що в керівництві для асесорів з’явилося багато нових деталей, які варто проаналізувати. До того ж це можна автоматизувати за допомогою текстових редакторів та онлайн-сервісів.
Аналіз структури документа дає зрозуміти, що зміни не довільні, а чітко сплановані. Вебмайстри часто порівнюють ранжування з грою у рулетку, але це не так. Насправді долю сайту вирішує сукупність важливих факторів, а не випадковість.
7.1. Розуміння вебсайту (розділ 2.5)
У цьому розділі асесорам рекомендують знайти інформацію про власників сайту. Якщо йдеться про конкретну сторінку, важливо дізнатися якомога більше про автора. Вимоги до публічності є вже давно, але вони не завжди виконуються.
Розуміння вебсайту починається з аналізу головної сторінки, на якій часто розміщують інформацію про команду, особливості та інші важливі факти. Асесори не повинні ігнорувати головний розділ проєкту.
7.2. Визначення того, хто відповідає за вебсайт і автора контенту (розділ 2.5.2)
Google чітко вказує, що у сайту повинен бути власник і автор. Це може бути одна людина, якщо йдеться про блог, але зовсім без інформації про досвід креатора обійтися не можна.
Для форумів та соціальних мереж допускається використання нікнеймів і псевдонімів. У цьому випадку ідентифікація може виконуватися за допомогою цих параметрів. У розділі також доступна таблиця для визначення авторів контенту різного формату.
7.3. Загальна оцінка якості сторінки (розділ 3.0)
Розділ доповнили і внесли зміни до рекомендацій з оцінки якості сторінки. Асесорам пропонують виконувати аналіз в три етапи. Перший — розуміння цілі контенту, другий — перевірка надійності, третій — визначення потенціалу.
До розділу додали таблицю з критеріями оцінки якості сторінки і чіткими поясненнями щодо важливості кожного параметру. Новачкам тепер простіше заглибитися в суть, а досвідченим асесорам — оновити знання.
7.4. Якість основного контенту (розділ 3.2)
Якість основного контенту сторінки вважається головним критерієм, який дає змогу зробити загальний висновок про неї. Фокус змістився на оригінальність контенту й зусилля, які доклав креатор.
З цього розділу зрозуміло, що виграють сайти з контентом, який не вдасться скопіювати. Наприклад, це може бути тематичне дослідження або завантажувані матеріали.
7.5. Репутація сайту та авторів контенту (розділ 3.3)
Перевірка репутації сайту та креаторів завжди була серед пріоритетних завдань, але тепер рекомендації з цього приводу значно розширили. Асесорам нагадують, що аналіз експортності залежить від вмісту сторінки.
Наприклад, якщо йдеться про ресторанну критику, у автора повинна бути репутація в ніші. Якщо її немає, оцінка буде низькою незалежно від того, наскільки якісний контент опубліковано на сторінці.
7.6. Репутація авторів контенту (розділ 3.3.4)
У попередній версії інструкції цього розділу не існувало, тому потрібно приділити йому максимальну увагу. Він демонструє, наскільки для пошуковика важлива репутація авторів контенту.
Інформацію про аналіз довіри надано в розмитому форматі, але зробити відповідні висновки цілком можливо. Наприклад, оцінити репутацію непрофесійного автора можна за допомогою відгуків читачів.
7.7. Досвід, експертиза, авторитетність та довіра (E-E-A-T) (розділ 3.4)
У центрі оновленої діаграми Google EAT у SEO стоїть довіра. За допомогою цього критерію асесори розуміють, чи заслуговує сторінка на високу оцінку. Ступінь довіри варіюється залежно від вмісту адреси.
Як приклад наведено інтернет-магазин, для стабільної роботи якого потрібна безпечна система платежів. Якщо у клієнтів є сумніви щодо переказів, вони не зможуть довіряти проєкту.
7.8. Теми YMYL: досвід чи експертиза? (розділ 3.4.1)
У цьому розділі порушено важливе питання про те, що важливіше для YMYL: досвід чи експертиза. Асесорам дають зрозуміти, що YMYL-теми бувають різними, і в кожному випадку потрібно неквапливо оцінити корисність контенту.
В інструкції з’явилася таблиця, яка дає змогу на конкретних прикладах зрозуміти, які досвід та знання потрібні для створення корисних матеріалів. Контент, що заслуговує на довіру, може сильно відрізнятися залежно від теми.
7.9. Шкода для себе чи інших людей (розділ 4.2)
В інструкції для асесорів ставлення до шкідливого контенту однозначне — він повинен отримати найнижчу оцінку E-A-T. Шкода стосується як психологічного стану, так і фінансів.
У таблиці наведено приклади, які допомагають визначити, чи є контент шкідливим для всіх або певних груп людей. На відміну від попередньої версії документа, є чітка межа між свободою слова та переслідуванням.
7.10. Неналежний Е-Е-А-Т (розділ 5.1)
Сторінки з низькою якістю не мають належного рівня E-A-T. У розділі є приклади, що наглядно демонструють, наскільки важливим є досвід. І якщо в автора його немає, про хороший користувальницький досвід можна забути.
Також у розділі зазначено, що репутація сайту не впливає на низьку якість конкретної сторінки, навіть якщо йдеться про авторитетний портал.
7.11. Мовні оновлення в документі
Співробітники Google провели велику роботу, щоб зробити документ зрозумілим. Можна сказати, що вони зробили ставку на інклюзивність. Наприклад, термін «вебмайстри» замінили на «власників сайтів».
Розуміння базових принципів EAT дає змогу створити релевантний вектор розвитку проєкту. Якщо ж вебмайстер не розуміє, до чого прагне пошуковик, йому залишається спиратися на припущення.
8. Як асесори Google оцінюють E-E-A-T вебсайту?
Власники сайтів іноді роблять поспішні висновки про те, як саме працює певний фактор пошукової оптимізації. До моменту виходу рекомендацій для асесорів у публічний доступ градація рейтингу викликала багато суперечок.
У QRG зазначено, чим повинні керуватися оцінщики рейтингу під час виставлення оцінки. Потрібно спиратися саме на цю інформацію, а не на бездоказові міфи, які підтримуються роками.
8.1. Найнижчий показник E-E-A-T
У розділі 4.5.2 зазначено: якщо YMYL-сторінка виглядає неякісною, їй потрібно присвоїти найнижчу оцінку. Зазвичай це стосується авторів та сайтів із негативною репутацією.
Наприклад, якщо сайт регулярно публікує фейкові новини, довіра до нього нульова, і про високу оцінку не можу бути й мови. Завдання асесорів полягає у тому, щоб надати алгоритмам інформацію про розпізнавання таких сторінок.
8.2. Неналежний E-E-A-T
Оновлення Google EAT знову фокусує увагу на проблемі нестачі у сторінок рейтингу. Вони можуть виглядати авторитетно, але після перевірки надійності ситуація погіршується.
Наприклад, якщо огляд готелю робить людина, яка його не відвідувала, сторінка повинна отримати найнижчий рейтинг E-A-T. Аналогічна ситуація стосується матеріалу з рекомендаціями «експерта з парашутного спорту», який ніколи не стрибав з парашутом.
8.3. Високий рівень E-E-A-T
Для деяких тем важливо, щоб сторінка отримувала високий рейтинг згідно з концепцією E-A-T. Це можливо тільки якщо автору вдалося поєднати експертність із досвідом та авторитетністю.
Власна експертиза дуже важлива для переважної більшості тем. Наприклад, коли люди пишуть на форумах, їхня думка також може бути цінною залежно від контексту. І такі сторінки можуть розраховувати на високий E-A-T.
8.4. Дуже високий рівень Е-Е-А-Т
У відповідному розділі зазначено, що найвищу оцінку потрібно надавати авторитетному джерелу. Йдеться як про конкретного автора, так і проєкт загалом. Стандарти оцінювання відрізняються залежно від ніші.
Межа між різними рівнями E-A-T може здаватися примарною, але якщо орієнтуватися на потреби користувачів у кожній темі, вдасться зробити правильні висновки. Вебмайстрам буде корисно на час стати асесорами і поглянути на свій проєкт їхніми очима.
9. Базові основи E-A-T та YMYL-теми
Абревіатури тісно пов’язані між собою, але вебмайстри часто плутають причину та наслідки. Є думка, що E-A-T розробили спеціально для YMYL-тем, але це не так. Насправді за допомогою авторитетності, експертності та надійності можна оцінити будь-який сайт.
Сенс E-A-T для проєктів, які впливають на здоров’я або фінансовий добробут людей, полягає у тому, що компетентність автора має бути поза сумнівом. Якщо в нього відсутня репутація у цифровій мережі, підтвердити експертність можна, наприклад, за допомогою дипломів.
До YMYL-проєктів завжди були високі вимоги, і після оновлення EAT у SEO нічого не змінилося. Наприклад, новинні медіа можуть отримати високу оцінку за допомогою рейтингу сайту, а ось сторінка про фінансову грамотність повинна бути ідеальною з усіх боків.
10. Наскільки важливим є Google E-A-T для тем, що не належать до YMYL?
Для ніш, які не стосуються здоров’я або фінансового добробуту, вимоги з E-A-T нижчі і можуть використовуватися на одному рівні з класичними методами пошуку даних. Але це лише припущення.
Це не означає, що E-A-T можна ігнорувати, тому що іноді складно визначити, чи належить тема до YMYL. Наприклад, якщо огляд смартфона неякісний, потенційний покупець може даремно витратити гроші.
Будь-якому вебсайту не завадять експертність, авторитетність, надійність та цінний досвід авторів. Якщо правильно відтворити це в контенті, навряд чи проєкт матиме проблеми з ранжуванням.
11. Як поліпшити ефективність вебсайту?
В інтересах вебмайстрів докласти максимум зусиль для оптимізації сайту під критерії E-A-T. Особливо якщо сайт належить до YMYL-тематик. Це може позитивно вплинути на позиції у SERP.
На жаль, не існує магічного інструмента, який забезпечить найвищу оцінку за кілька кліків. Розраховувати на такий результат можна, тільки якщо враховувати всі критерії якості та попрацювати з ними.
Наприклад, якщо на сайті немає коментарів і репутація автора сумнівна, в алгоритмів можуть виникнути питання до експертності та наявності власного досвіду. Але у випадку коли з іншими критеріями все добре, оцінка необов’язково буде низькою.
11.1. Створення якісного контенту
Коли новачки питають, що таке EAT у SEO і як його підвищити, то часто отримують відповідь про якісний контент. Саме цей компонент приносить успіх у будь-якій ніші незалежно від рівня конкуренції.
В оновленому керівництві для асесорів Google робить фокус на оригінальному контенті. Важливо розуміти, що йдеться не про 100% унікальність за антиплагіатором, а про створення матеріалів, які неможливо або дуже складно скопіювати.
Наприклад, якщо є скомпільована стаття без додаткової цінності, E-A-T може бути низьким. А ось коли сторінка наповнена унікальними даними і містить візуальні елементи, користувальницький досвід буде на високому рівні, а оцінка, відповідно, високою.
11.2. Регулярне оновлення контенту
Хоча в QRG прибрали прив’язку до часу, проблема свіжості контенту нікуди не поділася. В деяких темах немає сенсу щомісяця оновлювати сторінки, але це, швидше, виняток із правила. Наприклад, якщо на сайті опубліковано огляд смартфона, є сенс редагувати його тільки за наявності нових даних. У цьому випадку немає потреби регулярно оновлювати контент.
Також варто враховувати, що алгоритми пошуковика аналізують періодичність оновлення сайту загалом. Якщо конкуренти випускають більше якісного контенту, вони можуть отримати більший рейтинг.
11.3. Перевірка фактів
Згідно з рекомендаціями для асесорів, перевірка фактів — важливий компонент оцінювання на відповідність критеріям E-A-T. Саме надійність джерела є головною характеристикою його рейтингу.
Перевірка інформації особливо важлива для YMYL-тем, які безпосередньо впливають на здоров’я чи фінансовий добробут людини. В цьому випадку ціна помилки може бути зависокою.
11.4. Використання лише надійних джерел
Надійність можна частково підтвердити за допомогою посилань на авторитетні джерела. Якщо в контенті зазначено ресурси, яким довіряють користувачі, це буде перевагою.
Під час підготовки до створення контенту важливо спиратися на інформацію з авторитетних проєктів. Якщо в тексті буде хоча б одна помилка, вона може вплинути на ставлення аудиторії.
11.5. Створення власних зображень та відео
У 2023 році все ще важливо не копіювати медіаконтент, а створювати його самостійно. Це додаткова перевага для проєкту, яка в сукупності може виявитися вирішальним фактором на шляху до високих позицій у SERP.
Створити просту ілюстрацію чи відео можна за допомогою онлайн-сервісів на кшталт Canva. В них є багато стандартних шаблонів під різні тематики, тому розробка не займе багато часу.
11.6. Висвітлення інших пов’язаних проблем у публікаціях
Користувачі високо цінують контент, який допомагає їм закрити свої проблеми. Якщо сторінка недостатньо якісно розкриває шлях до рішення, відвідувачі можуть повернутися до пошукової видачі.
Висвітлення додаткових проблем та детальний опис рішень допомагає завоювати прихильність аудиторії та створити фундамент для хороших поведінкових факторів. Алгоритми стежать за діями відвідувачів, і їхня висока активність грає на користь проєкту.
11.7. Поширення контенту, який містить досвід автора
У 2022 році алгоритм E-A-T доповнили ще одним важливим компонентом — досвідом. Користувачі найбільше цінують матеріали, створені на базі пережитого досвіду. Якщо ж автор намагається ввести їх в оману, негативна реакція не змусить на себе чекати.
Experience можна назвати головною складовою якісного контенту. Він має значення в будь-якій ніші і може перетворитися на ключову точку опори, яка допоможе отримати перевагу над конкурентами.
11.8. Створення презентації для відвідувачів
Користувачам та асесорам потрібна інформація про власників сайту та експертизу авторів. Після виходу медичного оновлення в 2018 році стало модно робити віджети з біографією креаторів, але одного фото та короткого опису замало.
В ідеалі, на сайті потрібні сторінки з описом особливостей проєкту, складом команди, редакційною політикою. Роботи пошукових систем аналізують цю інформацію, щоб попередньо оцінити надійність проєкту.
11.9. Співпраця з експертами
Співпраця з експертами — це один із головних компонентів, який дасть можливість суттєво поліпшити E-A-T сайту. Якщо регулярно готувати контент за участю відомих блогерів і лідерів думок, з часом проєкт може отримати статус авторитетного джерела.
Офіційна експертиза дуже важлива для фінансів, медицини та юридичної тематики. В деяких нішах буде достатньо формальної експертності, наприклад, для створення оглядів техніки.
11.10. Створення мотивації для відгуків
Якщо на сторінці є коментарі задоволених користувачів, це завжди корисно. Алгоритми пошуковиків без проблем розпізнають тональність відгуків і враховують отримані дані для формування висновку про якість контенту чи послуг.
Створити мотивацію для публікації відгуків допомагають якісні матеріали і забезпечення ідеального клієнтського досвіду. Важливо, щоб коментарі не були фейковими, тому що їх легко розпізнати.
11.11. Формування позитивної репутації бренду
Позитивна репутація не формується в один момент, це довгий та складний процес. Авторитетними брендами вважають проєкти з багаторічною історією, які ставлять на перше місце прихильність аудиторії.
Після виходу оновлення EAT необхідність формування привабливого образу бренду не зникла. Це важливо для всіх проєктів незалежно від рівня конкуренції. Якщо вдасться переконати пошуковики, що сайту можна довіряти, швидше за все, будуть позитивні зрушення у видачі.
11.12. Публікація контактних даних
Останнім часом представники Google чітко кажуть про те, що в статтях потрібно надавати інформацію про автора, його експертність та контактні дані. Якщо з креатором можна зв’язатися у коментарях чи через соцмережі, користувачі можуть використати цю нагоду.
Концепція E-A-T вимагає від власників сайтів детальної презентації усіх авторів. Створювати розлогу біографію необов’язково, але базові дані повинні бути. Також бажано, щоб у креатора була сформована репутація експерта в конкретній галузі.
11.13. Створення додаткових згадок
Згадки на авторитетних проєктах приносять користь. Особливо якщо вони створюються в контексті релевантного контенту. Асесори звертають на це увагу під час аналізу сторінок ресурсу.
Наприклад, якщо йдеться про SEO-журнал, згадки автора на популярних проєктах про пошукову оптимізацію дають додатковий профіт. Навіть якщо у креатора немає соцмереж, за ним може закріпитися статус перевіреного джерела.
11.14. Побудова авторитетних зворотних посилань
У QRG немає чіткого фокусу на посиланнях, але посилальна вага все же важлива для хорошого ранжування в пошуковій видачі. Відомий SEO-експерт Марі Хейнс у 2018 році запитала співробітника Google про лінки, і відповідь була позитивною.
Згадки на авторитетних ресурсах збільшують надійність проєкту. В комбінації з якісним контентом та регулярним оновленням сайт може розраховувати на органічний трафік та успішну боротьбу з суперниками.
У деяких нішах вебмайстри не можуть зрозуміти, як створювати SEO friendly контент для Google EAT, але відповідь лежить на поверхні. Використайте всі можливі важелі впливу на пошукову видачу з цього розділу.
12. Google E-E-A-T і майбутнє SEO
Головна мета Google в контексті оновлення алгоритму E-A-T — це фокус на визначенні авторитетних джерел. Асесори продовжують надавати корисну інформацію для навчання нейромереж, а апдейти основного ядра закріплюють результати роботи інженерів компанії.
У майбутньому пошукова система продовжить розвивати концепцію E-A-T. Можливо, через кілька років у списку з’являться додаткові компоненти. Точно відомо, що компанія докладає багато зусиль, щоб швидко визначати досвід конкретного автора.
E-E-A-T буде й надалі входити до переліку найважливіших алгоритмів Google. Тому власникам сайтів потрібно не адаптуватися під нову реальність у SEO, а модернізувати стратегію розвитку з фокусом на користувальницький досвід.
13. Висновки
Google E-A-T — один із головних напрямів розвитку пошукової системи. Алгоритм працює понад 10 років, і оновлення виконуються безперервно. Вебмайстрам важливо стежити за апдейтами та аналізувати списки проєктів, що перемогли і програли, щоб знаходити закономірності.
FAQ
Що таке Google E-E-A-T?
Це алгоритм оцінки якості сторінок за 4 критеріями: власний досвід авторів, експертність, авторитетність та надійність. У межах концепції виконується аналіз окремих сторінок і сайту в цілому.
Що таке E-A-T у SEO?
Значення E-A-T для SEO важко переоцінити. Алгоритм допомагає поліпшити якість пошукової видачі. Завдяки йому до SERP потрапляють максимально релевантні сторінки.
Що таке Google Search Quality Ratings Guidelines?
Це рекомендації для асесорів, які є чимось на кшталт дорожньої мапи. Оцінювачі якості використовують гайдлайни під час роботи, щоб зрозуміти підхід до аналізу контенту або освіжити знання.
Чи мають вебсайти оцінку E-E-A-T?
Ні, у сайту чи сторінки немає кількісного значення E-A-T у балах. Згідно з QRG, оцінка виражається у форматі градації: від нульової до найвищої. У кожному випадку рейтинг визначається за сукупністю факторів.
Як оцінюється SEO E-E-A-T?
E-A-T оцінюється за допомогою великої кількості параметрів: від упізнаваності автора до наявності інформації про власників проєкту. Що більше завдань закрив вебмайстер, то вищим може бути рейтинг сайту.
Чи є E-E-A-T фактором ранжування?
Алгоритм безпосередньо не впливає на ранжування проєкту, але що якісніше він оптимізований у межах концепції, то краще. Якщо є прогалини, може не вистачити компонентів для отримання високої оцінки.
Чому концепція E-E-A-T важлива для SEO?
Тому що за допомогою неї пошуковик може гарантовано підвищити якість видачі. Якщо не перевіряти компетентність автора та надійність джерела, у SERP можуть з’являтися нерелевантні сторінки.
Як підвищити показник E-E-A-T свого сайту?
Немає одного важеля, який автоматично підніме оцінку всіх сторінок. Завдання можна виконати лише за умови комплексної оптимізації.
Чи важливий Е-А-Т для ніш, які не входять до складу YMYL?
Важливий, але не критично. Авторитетність, довіра, експертність та особистий досвід нікуди не зникають.