Як написати LSI-текст?

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 3 хвилин(и)

Для просування сайту та залучення відвідувачів потрібен хороший контент. В останні кілька років перевага надається статтям, написаним за методикою LSI. Щоб навчитися писати такі статті, потрібно ретельно розібратися в деяких питаннях:

  • що таке LSI;
  • чим SEO-тексти відрізняються від текстів LSI;
  • які принципи створення LSI-контенту.

Поняття LSI

Прямий переклад терміна «latent semantic indexing (LSI)» (латентне семантичне індексування) означає методику, за якою пошукові машини знаходять написаний і наданий текстовий матеріал не так за ключовим запитом, як за синонімічними фразами та супутніми словами з урахуванням змісту.

Наприклад, на запит «ванна для дитини» пошук видає посилання на сайт зі статтею, в якій немає прямого входження ключа, але є супутні слова: «для купання», «малюк», «плавання», а зміст повною мірою розкриває суть запиту.

В LSI-копірайтингу використовують ключі двох видів:

  • Синонімічні. Є синонімами основного запиту, на якому будується робота з оптимізації.
  • Релевантні. Розкривають поняття основного ключа, його суть і характеристики, а також допомагають пошуковому боту оцінити, чи розкрито тему, чи ж ключі мало стосуються змісту статті.

Наприклад, до запиту «настінна лампа» синонімами є «світильник», «бра». У статті про настінні лампи релевантними ключами будуть слова «освітлення», «нічник», «світлодіодна лампа», «плафон», «джерело світла».

Таким чином, текст, написаний за методикою LSI, здатний переконати пошукового робота у відповідності матеріалу товару або послуги, що запитується. Він достовірний і корисний для читача. Пошукова машина знаходить такі тексти на сайтах та виводить їх на першу сторінку пошукового запиту.

Технологія LSI несе користь як сайтам у їхньому просуванні, так і користувачам у пошуку змістовної актуальної інформації.

Еволюція пошукових машин

З розвитком інтернету кількість сайтів та, відповідно, контенту зросла. Але далеко не всі статті несуть потрібну інформацію та становлять інтерес для користувача. Крім того, масу текстів створено лише для того, щоб їх помітили пошукові машини.

Часто сайти з таким контентом потрапляють на першу сторінку, відтісняючи по-справжньому актуальний матеріал. Компанія Google вирішила боротися з низькою якістю наповнення сайтів і в 2013 році змінила алгоритм пошукового ранжування сайтів.

Новий алгоритм семантичного пошуку Колібрі (Hummingbird) покликаний служити насамперед користувачам, знаходячи за їхніми запитами корисну, точну, грамотно викладену інформацію. Щоб зробити свій сайт помітним, його необхідно наповнювати статтями відповідно до вимог нового пошукового алгоритму.

Різниця між SEO та LSI

LSI-тексти відрізняються від SEO-контенту. Уважне порівняння двох методик копірайтингу допоможе навчитися крокувати в ногу з часом і створювати якісний контент.

SEO-копірайтингLSI-копірайтинг
обсяг тексту — 2000–2500 збпобсяг тексту значно більший
ключі в прямому і морфологічному входженняхсинонімічні та релевантні ключі
щільність ключів —  8–10%щільність не має значення
читабельність текстуінформативність тексту
відповідність тексту темі, але не завжди ключамповне розкриття ключових запитів без води

У LSI-текстах сенс бере гору над технологією. В них не важливі кількість ключів, їхнє місцерозташування та щільність, як у SEO-статтях, важливо, щоб ключ давав користувачеві відповідь на його запитання або доповнював його. Інакше він не потрібен.

Наприклад, цей абзац тексту переповнений ключами та не несе жодної корисної інформації читачеві.

Тоді як абзац іншого тексту містить лише одну ключову фразу та актуальну інформацію про товар.

У LSI-копірайтингу мають значення тематичні вподобання відвідувачів сайтів та якість написання тексту. Якщо матеріал цікавий читачеві, він затримається на сторінці, й індекс відмов буде низьким. У такому разі можна говорити про високу релевантність контенту.

Як написати хороший LSI-текст?

Щоб написати текст, який легко знайдуть пошукові машини за новим алгоритмом, необхідно дотримуватись 8 основних правил:

  1. Вивчити цільову аудиторію, для якої готується матеріал. Знаючи потреби користувачів, буде легше вибрати стиль подачі інформації, а отже, простіше донести суть питання.
  2. Якнайглибше вникнути в суть матеріалу з питання, яке висвітлюватиметься у статті, вивчити деталі. Мета LSI-копірайтингу полягає у тому, щоб користувач, перейшовши на сайт за своїм запитом, знайшов вичерпну грамотну відповідь, а не поверховий дотик до теми.
  3. Текст потрібно писати предметно, на рівні експерта, але зрозумілою мовою, без води, уникаючи вузьких термінів. Інформація має викладатися послідовно, цікаво.
  4. Ключові слова, синоніми та слова, що розширюють тему  (релевантні ключі), потрібно вставляти рівномірно, як того вимагає зміст статті.
  5. Текст має бути об’ємним. Для кращого сприйняття інформації його потрібно чітко структурувати, застосовувати підзаголовки, марковані та нумеровані списки.
  6. Необхідно чергувати короткі та довгі фрази, але водночас уникати дуже довгих складнопідрядних речень. Динамічний текст цікавіший і легше читається.
  7. Не повинно бути пунктуаційних та орфографічних помилок. Але це стосується будь-якого текстового контенту.
  8. Статтю бажано супроводжувати фото, схемами, таблицями, відеоматеріалами.

Якщо матеріал написаний правильно, але не потрапляє у верхні рядки пошукового рейтингу, слід удосконалити зміст статті, додати дані досліджень чи висновки експертів, доповнити діаграмами, зображеннями тощо.

Чим корисний LSI-контент власнику сайту?

Тексти, написані за методикою LSI, корисні не тільки читачу, а й власнику сайту. Контент, що відповідає сучасному пошуковому алгоритму, дає змогу:

  • вийти у десятку найкращих ресурсів у пошуковій видачі;
  • зробити сніпет більш привабливим;
  • збільшити відвідуваність сайту;
  • збільшити продаж товарів і послуг;
  • перевершити конкурентів.

Можливо, через якийсь час на зміну LSI-копірайтингу прийде нова методика подачі текстового матеріалу, але сьогодні саме LSI-тексти є тим продуктом, який максимально орієнтований на користувача, інформативний, цікавий і корисний, і завдання авторів — створювати його для ефективного залучення відвідувачів на сайти.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.