Google випустив оновлення Product Reviews February 2023

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 8 хвилин(и)

21 лютого 2023 року стартувало чергове оновлення алгоритмів Google. Попри всі чутки, воно не зачепило ядро пошукової системи. Натомість інженери зосередили свої зусилля на ранжуванні відгуків про товари та послуги. І хоча з технічного погляду оновлення вийшло не таким масштабним, як очікувалось, воно спричинило сильні коливання трафіку багатьох сайтів. 

Що таке Google Product Reviews Update?

Google Product Reviews — це система ранжування відгуків та оглядів. Вона дає змогу оцінювати цей тип контенту за особливими критеріями. Завдяки цьому сайти з цікавими та корисними матеріалами отримують вищий рейтинг, що поліпшує їхню видимість на сторінці пошукової видачі. Update означає оновлення.

Google — одна з найбільших і найдинамічніших технологічних компаній світу. Вона безперервно адаптується до змін бізнес-середовища, надаючи користувачам доступ до якісного контенту. Тому алгоритм пошуку Гугл оновлюється майже щомісяця. Однак інженери не завжди працюють з тими самими механізмами. Наприклад, у грудні 2022 року вони запустили захист від спамних посилань. Система ранжування відгуків минулого року оновлювалась тричі — у березні, липні та вересні. З повним списком завершених робіт можна ознайомитись тут

Поточне оновлення стосується контенту, написаного 11 мовами:

  • англійською;
  • французькою;
  • іспанською;
  • німецькою;
  • італійською;
  • нідерландською;
  • португальською;
  • польською;
  • індонезійською;
  • в’єтнамською;
  • російською. 

Кожне оновлення Google спричинює коливання трафіку. Це пов’язано зі зміною пошукових алгоритмів у тому чи іншому масштабі. Як правило, компанія заздалегідь повідомляє про суть змін і дає SEO-спеціалістам рекомендації для підготовки. Вчасно відреагувавши на майбутнє оновлення, можна мінімізувати просідання відвідуваності свого сайту. Однак все одно слід очікувати певної зміни показників — це пов’язано з технічними складнощами під час розгортання нового коду. 

Чому Google випустили це оновлення саме зараз?

Офіційна причина — прагнення надавати максимально якісний контент відповідно до поточного рівня технологічного розвитку та ринкової кон’юнктури. Однак слід розуміти, що оновлення алгоритму Google здебільшого є реакцією на певні процеси, які ставлять під сумнів корисність, зручність та авторитетність пошукової системи. Цього разу це реакція на поширення технологій штучного інтелекту. 

Генеративні мовні моделі на кшталт ChatGPT і Jasper можуть створювати великі обсяги тексту за лічені хвилини, значно скорочуючи витрати на контент-маркетинг. Однак у них є суттєвий недолік — вони пишуть дуже «водянисті» відгуки на товари та послуги. У цих текстах міститься мало корисної інформації. До того ж читачі фіксують різноманітні помилки — фактологічні, орфографічні, пунктуаційні тощо. 

Отже, штучний інтелект може просувати продукти швидко і дешево. Не потрібно наймати копірайтерів, замовляти професійні огляди в експертів та зв’язуватися з інфлюенсерами. Достатньо згенерувати унікальний зв’язний текст, наповнивши його базовими характеристиками продукту та загальними фразами. Навіть зображення можна створити за допомогою іншої нейронної мережі — Midjourney.

І хоча цю тенденцію можна назвати справжнім проривом у сфері інтернет-маркетингу, вона негативно впливає на більшість галузей онлайн-комерції:

  1. Нова хвиля спаму. Кількість перемагає якість. Переможцем стає той, хто активніше використовує штучний інтелект та заповнює інтернет безліччю малоінформативних текстів. 
  2. Фактологічні помилки. Припустімо, ви купили блендер і побачили, що в ньому немає описаної функції замішування тіста. Це неприємно, але некритично. А тепер уявіть, що ви придбали ліки чи медичний прилад. У цьому випадку якість контенту є без перебільшення життєво важливою. 
  3. Загальний тренд на зниження якості оглядів. Для чого витрачати купу часу і сил, якщо можна досягти успіху значно легше? 

Звичайно, оновлення відгуків про товари в Google не було націлено саме на штучний інтелект. До того ж компанія вже неодноразово заявляла, що вона не знижуватиме ранжування контенту лише за те, що його створено мовними моделями, адже якість важливіша за джерело та авторство. Але експерти пов’язують збільшення кількості низькоякісних відгуків та оглядів саме з появою ChatGPT у вільному доступі. 

Метою оновлення є саме боротьба за якість контенту. Як і попередні апдейти Google, воно покликане знижувати рейтинг спаму та виносити в топ найкорисніші матеріали. 

Які галузі зачіпає оновлення?

Насамперед ті, що найбільше покладаються на відгуки та огляди продуктів. Наприклад, магазин дитячих іграшок більш вразливий до такого оновлення, ніж компанія, яка продає болти та шурупи. До групи ризику потрапляють компанії, які пропонують такі продукти:

  • Дорогі. Витрачаючи велику суму грошей, ми хочемо отримати якомога кращий результат. Тому люди проводять багато часу за вивченням оглядів на товари та послуги преміумкласу.
  • Життєво важливі. Здоров’я та безпека людини надто важливі, щоб вибирати наосліп. Тому відгуки, наприклад, дуже важливі для медичних центрів і виробників авто.
  • Пов’язані з емоціями. Враження від дитячої іграшки, комп’ютерної гри чи відвідування парку розваг важко передати сухими характеристиками. В цьому випадку доводиться спиратися на чужий досвід. 

Оновлення найбільше впливає на три масштабні галузі, які складають значну частину всього онлайн-бізнесу. 

Електронна комерція

Інтернет-магазини, виробничі компанії та дилери витрачають чималі гроші на партнерські програми. Вони купують арбітражний трафік, залучають інфлюенсерів та створюють приватні мережі сайтів для підвищення трафіку своїх комерційних сторінок. Однак оновлення відгуків про товари у пошуковій системі Google змушує їх змінювати підхід до такого методу просування. 

Зміни полягають у тому, що якість перемагає кількість. Недостатньо просто розміщувати «тонкий контент», повторюючи матеріали виробника чи компанії, що надає послуги. Тепер у партнерському маркетингу доводиться орієнтуватися саме на особистий досвід, враження, емоції та мультимедіа. 

Здоров’я та добробут

Google вже давно бореться з неякісним контентом у сфері YMYL, до якої належать життєво та фінансово важливі послуги. Оновлення лютого 2023 року — наступний крок до відсіювання спамних та підставних матеріалів. Воно покликане вивести на перше місце огляди від людей, що дійсно користувалися певними продуктами та можуть сформувати неупереджену думку. Це мінімізує ризики та підвищує авторитет компаній, які інвестують у якість. 

Фінанси

Низькоякісний контент може стати причиною прийняття помилкових рішень, пов’язаних із втратою грошей чи цінних активів. Тому оновлення алгоритму Google у лютому 2023 року надає перевагу реальному досвіду трейдерів, інвесторів та клієнтів фінансових організацій. Автоматично згенеровані матеріали та відгуки, що містять тільки загальну інформацію, отримують нижчий рейтинг. 

Як оновлення впливає на SEO?

Хоча апдейт не зачепив ядро пошукової системи, все ж таки доведеться адаптувати до нього стратегію оптимізації сайтів. Це стосується майже всіх її елементів — від технічних аспектів до користувальницького досвіду. Розбираємося, що саме змінило оновлення, та як SEO-спеціалісти можуть пристосуватися до нових правил гри. 

Якість контенту

Це центральна частина оновлення, його суть та мета. Ми вже розповіли, для чого це робиться та як вплине на бізнес в інтернеті. Тепер варто розібратися у змінах алгоритму Google. Отже, оновлення додає до рекомендацій зі створення якісного контенту такі пункти:

  1. Якщо ви рекомендуєте певний продукт, пояснюйте, чому саме. Додавайте інформацію про те, як він задовольняє певні потреби чи розв’язує проблеми. Зробіть акцент на порівнянні з конкурентами — переконайте читача в тому, що ваша рекомендація дійсно варта уваги. 
  2. Не зосереджуйтесь на технічних характеристиках чи рекламних матеріалах компанії, що надає послуги. Ключовим елементом відгуку чи огляду повинен бути персональний досвід. Опишіть сценарії, в яких ви використовували продукт. 
  3. Створюйте списки переваг, порівнюйте їх із недоліками та робіть власні висновки. Якщо це нова версія продукту, опишіть її відмінності від попередньої.
  4. Додайте до огляду власний мультимедійний контент — фотографії та відеоролики. Вони можуть демонструвати товар під час тестування чи використання в реальних життєвих сценаріях. Що ж до послуг, то це можуть бути інтер’єри закладів, спілкування зі співробітниками компанії, отримані вами корисні інформаційні матеріали. 

Повна версія рекомендацій доступна тут

Схема адаптації до оновлення зрозуміла. Ваші огляди та відгуки мають бути максимально персоналізованими. Якщо такі матеріали написано на замовлення або згенеровано автоматично, вони з високою імовірністю отримають низький рейтинг Google. 

Використання ключових слів

У цьому аспекті SEO масштабних змін не відбулося — все ж він більш чутливий до оновлення ядра Google, яке змінює основну частину коду пошукової системи. Однак можна виділити деякі відмінності. Це передусім орієнтованість на якість та корисність контенту. Ключові фрази в оглядах мають бути гнучкими — якщо цього потребує зміст, розбавляйте та змінюйте їх, щоб не викликати підозру в читача. 

Ще один нюанс стосується альтернативних текстів до зображень. Вони також мають бути персоналізованими. Якщо ви назвете картинку «Ford Kuga 2023 1.5», алгоритм може розцінити її як стоковий матеріал. Правильним варіантом буде «Мій Ford Kuga 2023 під час поїздки у Гданськ».

Оновлення не змінює принципи SEO докорінно. Однак воно дає змогу поступатися деякими технічними моментами, якщо це йде на користь змісту. 

Користувальницький досвід

Це головна характеристика сайту для сучасних пошукових систем. Новий алгоритм Гугл 2023 року імітує поведінку користувача та оцінює, наскільки зручна для нього та чи інша сторінка. У контексті актуального оновлення це означає такі зміни:

  • Якщо розділи оглядів та відгуків займають на сайті тільки певну частину, варто відокремлювати її та відповідним чином позначати. Для просування цих сторінок можна створювати особливу стратегію, націлену на PR та поліпшення репутації бренду.
  • Бажано наголошувати, що огляд створено реальною людиною. Замість посилання на сайт чи блог краще вказувати особисті сторінки в соціальних мережах. Це дасть пошуковому алгоритму привід вважати сторінку експертною та авторитетною.
  • Відповіді на коментарі від імені автора та дискусії дуже бажані. Вони свідчать про те, що ви готові відстоювати свою думку, підтверджувати її фактами та надавати нові матеріали, якщо цього просять читачі. 

З технічного погляду, зміни мінімальні — вам достатньо виділяти розділи, присвячені оглядам та відгукам. Більш важливими для підвищення ефективності SEO є докази того, що ці матеріали створені реальною людиною — посилання на профілі в соцмережах, коментарі та дискусії. 

Що робити, якщо оновлення негативно вплинуло на сайт?

Дослідження, проведене компанією SEMRUSH, показало серйозні коливання трафіку в момент введення нових правил:

На падіння трафіку та зниження позицій у результатах пошуку скаржаться навіть лідери ринку. Однак більшості з них вдалося відновити втрачені позиції у топі. Розповідаємо, як саме. 

Крок 1. Оцінити вплив на трафік та ранжування

Ви можете переглянути історію пошукової видачі за певними ключовими фразами у Google Search Console. Цього безкоштовного інструмента буде більш ніж достатньо, щоб зрозуміти, як саме оновлення вплинуло на ваш сайт. Якщо потрібна розширена статистика, скористайтесь такими сервісами, як SEMRUSH, Moz, Sitechecker.pro, Serpstat чи ін. 

Крок 2. Проаналізувати вміст сайту

Якщо спостерігається суттєве просідання показників після оновлення, яке відбувалось з 21 лютого до 7 березня, слід приділити максимальну увагу контенту. Перевірте його на унікальність та оцініть корисність для пересічного відвідувача. Відберіть тексти, які ви вважаєте найбільш «водянистими» і найменш інформативними. 

Крок 3. Зробити необхідні зміни

Матеріали з мінімальною корисністю краще видалити чи переписати. Якщо оновлення зачепило інформативні статті, які мають певні проблеми з якістю, їх можна відредагувати. Вкажіть посилання на соціальні мережі автора, зробіть логічні висновки про переваги й недоліки продукту, додайте унікальні фотографії та відеозаписи, наголошуйте на особистому досвіді.

Чого очікувати від майбутніх оновлень Google?

Штучний інтелект — одна з найбільш обговорюваних тем сьогодення. Його «взаємини» з технологічними компаніями виглядають неоднозначно. З одного боку, пошукові системи підозріло ставляться до автоматично згенерованого контенту, з іншого — вони хочуть взяти на службу нейронні мережі для створення сервісів наступного покоління. 

Цілком можливо, що незабаром ми побачимо масштабний Google algorithm update, який використовуватиме машинне навчання для пошуку товарів, послуг, статей, довідкових матеріалів і відповідей на питання. Це докорінно змінить SEO — воно стане ближчим до продажів у реальному світі, коли на перший план виходять саме характеристики пропозиції, а не вміння оперувати технічними нюансами. 

Але якщо таке оновлення й відбудеться, воно увійде в наше повсякдення не відразу. Зараз варто готуватися до менш масштабних і більш актуальних змін. Експерти вважають, що в наступні роки такі аспекти SEO, як оптимізація за ключовими словами та розбудова мережі посилань, матимуть дедалі менше значення. На перший план вийде користувальницький досвід. Пошукові системи більше спиратимуться на корисність певних матеріалів для пересічного відвідувача. Тому витрати на якісний контент сьогодні — це інвестиція у майбутнє. І оновлення алгоритмів Google у лютому 2023 року це підтверджує. 

Поширені питання

Які сайти найбільше відчули вплив оновлення Google Product Reviews?

Насамперед інтернет-магазини, а також сторінки компаній, що надають послуги у сферах здоров’я, добробуту та фінансів. Оновлення також зачіпає ресурси, які продають дорогі товари, а також продукцію, що впливає на якість життя людини або пов’язана з емоціями. 

Чи потрібно змінювати SEO-стратегію після оновлення Google Product Reviews?

Нова політика Google робить акцент на якості та персоналізації контенту. Потрібно приділити максимальну увагу вмісту сайту. Оновлення майже не торкнулося технічних аспектів SEO. 

Як зрозуміти, що оновлення Google Product Reviews негативно вплинуло на сайт?

Зміни відбувались з 21 лютого до 7 березня 2023 року. Якщо ви побачили значні коливання трафіку в цей час, швидше за все, вони спричинені оновленням. 

Як відновити рейтинг, що знизився після оновлення Google Product Reviews?

Оцінити трафік та ранжування за допомогою наявних інструментів, проаналізувати контент на сайті та підвищити його якість. 

Як підвищити довіру користувачів до вебсайту після оновлення Google Product Reviews?

Головна порада — максимально персоналізувати контент. Додавайте унікальні фото і відео, посилайтесь на профілі авторів у соціальних мережах, розповідайте про особистий досвід користування продуктом, робіть власні висновки. 

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.