Ті, хто системно займаються контентом, упираються в те саме питання: «Де взяти теми для статей?». Це реальний біль і тих, хто тільки вибудовує контент-стратегію або складає річний план публікацій для блогу, і тих, хто регулярно пише за однією тематикою.
Чому повторюватися — це круто?
Будь-яка творча людина для висвітлення однієї і тієї ж проблеми/питання/поняття може вигадувати теми безкінечно. Але будь-який фахівець, який цікавиться результатами своєї контент-діяльності і хоча б поверхово знайомий з аналітикою, знає, що така різноманітність може виявитися абсолютно неефективною.
З кожних 100 статей найефективнішими (конверсії, трафік, репости, лайки) виявляться 10–20%. Це тексти, що принесуть значно кращий результат: у 10 разів більше заповнень форми, в 20 разів більше трафіку. Можна до другого пришестя вправлятися в різноманітності тем, а можна вичавити максимум із цих 10–20%.
Тонкощі аналітики
Принципово важливий момент — правильно визначити, яка тема була найефективнішою. Для цього:
- Вирішуємо, які 2–3 показники будуть головними. Ви можете аналізувати десятки параметрів: від факторів поведінки до тривалості перегляду відео з лонгриду, але, швидше за все, отримаєте дуже суперечливі дані. Наприклад, стаття, яка дала найменше трафіку, принесла найбільше замовлень. Якщо важливі відвідування, робіть рейтинг статей щодо відвідуваності, якщо важливі замовлення — рахуйте кількість замовлень.
- Порівнюємо подібне з подібним. Віральний допис із мемами про наболіле та аналітична стаття для експертів; текст, розміщений на популярному тематичному майданчику, та в новому корпоративному блозі.
- Аналізуємо фактори, пов’язані не лише з тематикою. Повторити успіх гостьового допису, розміщеного на сайті з 10 000 цільовими користувачами на добу, на майданчику зі 100 читачами на добу буде складно.
Як 14 разів написати про одне й те саме і не повторитися?
Скажімо, найефективнішою виявилася стаття «Скільки коштує копірайтинг?». Розгорнути тему можна так:
- Заглибитись у теорію: написати, що таке копірайтинг, які види/типи контенту належать до копірайтингу та скільки вони коштують.
- Розповісти історію: «Найкрутіший копірайтер за 1 у.о., якого ми знайшли на біржі».
- Створити лонгрид: зібрати всю інформацію на тему, проаналізувати існуючий контент і висвітлити все це в одному матеріалі плюс щось ще.
- Зробити інфографіку: візуалізувати всі дані (наприклад, «Від чого залежить вартість текстового контенту»).
- Провести експеримент: «Ми замовили тексти по 1 у.о., 5 у.о. та 50 у.о. за 1000 символів — і ось, що вийшло».
- Написати холіваристу статтю на кшталт «Копірайтинг по 1 у.о. помер» — увага та коментарі гарантовані.
- Опитати експертів: «Скільки готові платити за тексти SEO-фахівці?».
- Щось перелічити: «10 способів заощадити на контенті, зберігши якість».
- Розповісти how to: «Як визначити, скільки платити за ту чи іншу статтю?».
- Підбити підсумки: «Як змінилися гонорари копірайтерів у 2023 році?».
- Зазирнути у майбутнє: «Як зміняться ціни на копірайтинг у 2024 році?».
- Поділитися історією успіху: «Як ми заробили найбільший гонорар в укрнеті».
- Спробувати створити щось віральне: добірку мемів, листівки з іронічними мемами («Текст за 100 доларів: очікування — реальність»).
- Відтиснути все зайве: найлаконічніша стаття-лікнеп «50 речей, які ви повинні знати про вартість контенту».
Уявімо, що за рік ви опублікували 100 статей. 10 із них показали найкращий результат. Помножуємо 10 статей на 10–15 варіацій — і отримуємо теми на цілий рік!