В інтернеті можна побачити найрізноманітніші відгуки про штучний інтелект для генерації контенту — від «ChatGPT пише якусь дичину» до «ChatGPT змінив моє життя на краще». З них можна зробити простий висновок: мовні моделі варто розглядати не як всесильний машинний розум, а як черговий інструмент в арсеналі SEO-спеціаліста, що потребує ретельного вивчення. Ми зібрали для вас корисні поради від топових експертів, які щодня працюють зі штучним інтелектом.
Ваш молодший колега
Старший SEO-менеджер компанії Promodo Марко Федоренко вважає, що робота з ChatGPT дуже нагадує постановку задач копірайтеру-початківцю. Що точніше окреслиш завдання, то більш якісним буде результат. За його словами, дуже важливо вміти писати правильні запити та давати ШІ хороші підказки, наприклад, матеріали конкурентів як приклади. А ще не варто ігнорувати дрібні подробиці, «само собою» зрозумілі для людини. Машина не розуміє підтексту — якщо хочете отримати якісний контент, їй потрібно все ретельно «розжувати».
Ілля Черепинець із компанії Jooble рекомендує оперувати не короткими запитами, а повноцінними технічними завданнями. Якщо дати ChatGPT готову структуру чи навіть примітивні описи контенту в кожному розділі, якість текстів значно підвищиться. Сучасні мовні моделі досить гнучкі, тож для них можна задавати навіть загальну стилістику текстів і тон мовлення.
Роман Шмагель з Odesseo пропонує поєднувати ChatGPT зі сторонніми сервісами, під’єднаними до API OpenAI. Наприклад, AIPRM містить готову бібліотеку запитів із підтвердженою ефективністю, які спрощують роботу для штучного інтелекту і вчать людину правильно формулювати свої запити. Крім того, цей застосунок уміє генерувати контент під конкретні SEO-задачі, що робить його дуже цінним для початківців.
Крок за кроком
Незалежний SEO-спеціаліст Владислав Моргун рекомендує не вимагати від штучного інтелекту надто багато. Якщо йдеться про статті понад 300 слів, їх краще генерувати частинами. Кожному розділу має відповідати окремий запит. Максимально звужуючи тематику, можна значно зменшити частку води й підвищити змістовність тексту.
Керівник Compas Agency Артур Квак також радить ставити ChatGPT дуже прості питання, які вимагають відповідей у формі наукових дефініцій. Наприклад, «Що таке термометр?», «Де використовуються мовні генеративні моделі?», «Для чого в смартфоні NFC?». Якщо є готова структура статті, її варто звести до таких питань, навіть якщо у фінальний варіант тексту потраплять повні заголовки.
Спробуйте ще
Ейнштейн казав, що безумство — це повторювати ту саму дію, кожен раз сподіваючись отримати новий результат. Але Владислав Моргун не погоджується з паном Альбертом. Експерт вважає, що не варто публікувати перший текст, який видає штучний інтелект. Він рекомендує повторити той самий запит кілька разів або попросити написати кілька рерайтів отриманого результату. Всі версії слід порівняти між собою за читабельністю та рівнем оптимізації, щоб вибрати серед них найкращу.
Марко Федоренко також говорить, що якість генерації різними мовами сильно відрізняється. На жаль, українська поки що в списку аутсайдерів — вона нещодавно з’явилась у ChatGPT. Тому краще давати запити англійською і перекладати готові тексти. Владислав Моргун запевняє, що аналогічних результатів можна досягти, якщо дати запит англійською і вказати, якою мовою має формулюватися відповідь. Тоді нейронна мережа самостійно зробить переклад.
Як стати експертом з автоматичної генерації контенту?
Проаналізувавши всі поради, можна дійти таких висновків:
- запити до ШІ потрібно формулювати простими словами та вимагати відповідей у формі наукових визначень;
- складні статті краще генерувати за попередньо написаним планом. До речі, з його формуванням також допоможе… ChatGPT;
- якщо генерувати тексти за розділами, результат буде якіснішим — змістовнішим і конкретнішим;
- щоб отримати читабельний текст, слід «розжувати» для ШІ всі подробиці — від короткого змісту до стилістики і тону мовлення;
- необхідно повторювати один запит кілька разів та вибирати найкращі результати;
- варто користуватися сторонніми сервісами, які допомагають складати запити й генерувати SEO-оптимізований контент;
- запити краще робити англійською мовою та перекладати отримані результати, зокрема й за допомогою ШІ.
Звичайно, актуальною залишається ще одна порада: не варто публікувати «сирий» контент одразу після автоматичної генерації. Перевіривши й відредагувавши його, ви поліпшите користувальницький досвід та видимість у пошукових системах, збережете свою репутацію та уникнете падіння рейтингів після чергового оновлення алгоритмів Google.