Використання штучного інтелекту в SEO — дуже суперечлива тема. Навіть інженери Google не можуть докладно роз’яснити, як саме їхня пошукова система ставиться до автоматично згенерованого контенту. Тому в пошуках відповідей ми звернулися до практиків, які мають досвід застосування мовних моделей в інтернет-маркетингу.
Світле майбутнє…
Марко Федоренко, який обіймає посаду Senior SEO Manager у Promodo, вважає, що пошуковій системі байдуже до авторства конкретного тексту. Якщо він відповідає намірам користувача, сторінка виконуватиме свою роботу, отримуючи високий рейтинг і збільшуючи трафік сайту. При цьому спеціаліст визнає, що використання штучного інтелекту має свої ризики. По-перше, згенерований ним контент може бути ідеальним з технічного погляду, але не задовольняти реальні потреби відвідувачів. По-друге, поки ніхто не може гарантувати, що такі тексти не будуть деіндексованими після чергового оновлення пошуковика.
Його слова підтверджує керівник Compas Agency Артур Квак. На думку топменеджера компанії, унікальні читабельні тексти, які містять цінну для користувача експертну інформацію, залучатимуть трафік та сприятимуть розвитку бізнесу в мережі. Але й він згадує про обмеження штучного інтелекту. Мовні моделі поки що мають вузьку сферу застосування. Вони добре роз’яснюють термінологію, але дають неповні чи навіть помилкові відповіді на запитання.
А от незалежний SEO-фахівець Владислав Моргун активно використовує штучний інтелект у своїй роботі, вважаючи його потужним інструментом для оптимізації робочого часу та розширення можливостей. За його словами, він поки не стикався з негативними наслідками автоматичної генерації контенту. Ба більше, Владислав вважає, що копірайтер може нашкодити ранжуванню сайту так само, як і мовна модель. Усе залежить від того, як саме буде реалізовано поставлене завдання.
…з деякими нюансами
Будь-яка технологія має свою темну сторону, тому не радимо сприймати штучний інтелект як чарівну паличку, яка зробить сеошника всесильним і здатним виводити в топ Google десятки сайтів щотижня.
З нами погоджується Middle SEO-спеціаліст агентства інтернет-маркетингу Odesseo Роман Шмагель. Він вважає, що мовні моделі не стануть проривом, який назавжди змінить світ. «Істерія» навколо штучного інтелекту поки що безпідставна — технологія не відбере роботу в людей, хоча змусить адаптуватися до нових реалій. Тексти, повністю згенеровані штучним інтелектом, без додаткового опрацювання, навіть за дуже точних вказівок спеціаліста, не є альтернативою праці копірайтера та SEO-фахівця. На думку Романа, GPT має певну користь, однак його контент потребує ретельної перевірки, обробки й редагування.
Юлія Несен, контент-маркетолог у Teiva Systems, попереджає про неочевидний нюанс користування штучним інтелектом. Вона бачить його цінність у задачах, які не вимагають унікальності тексту, наприклад, у написанні бізнес-листів та довідкових матеріалів. Однак люди вже підозріло ставляться до надто красивого контенту — навіть натяк на використання мовних моделей знижує рівень довіри. Це негативно впливає на UX, який є одним із ключових факторів ранжування сторінок. Тож, Юлія робить висновок, що людям рано йти у відставку, але вони повинні змінюватися і бути кращими за штучний інтелект.
Співвласник G-WEB GROUP Володимир Горбаченко називає використання GPT-моделей «грою на мільйони з кількома кулями в барабані револьвера». Ризик занадто високий, щоб можна було використовувати нові технології для просування успішного бізнесу. Але спеціаліст вважає, що така стратегія цілком прийнятна для стартапів та молодих проєктів. Ви можете пробувати певні методики, порівнювати їх із традиційними інструментами та спостерігати за результатами — цілком можливо, що випадковий прорив приведе до золотої жили.
Куди йдемо?
Найкращий висновок з усього сказаного вище зробила Юлія Несен: «Жодному штучному інтелекту не можна довіряти на 100%. І зовсім не через те, що він забере ваш одяг та мотоцикл».
Сьогодні пошуковим роботам Google байдуже, хто писав текст — людина, штучний інтелект, марсіани чи Ктулху. Якщо контент відповідає усім критеріям системи, він буде індексований, отримає високий рейтинг та почне залучати трафік на сторінку, збільшуючи комерційну цінність сайту. Але саме тут є важливий момент: йдеться тільки про якісний контент.
Володимир Горбаченко зауважує, що GPT-моделі намагаються уникати прямих відповідей та «ллють водичку», що призводить до появи зв’язних, красивих, але майже беззмістовних текстів. Саме тому Google переважно негативно ставиться до автоматично згенерованого контенту, оскільки він не відповідає критеріям експертності, авторитетності, довіри та наявності персонального досвіду.
Сьогоднішній штучний інтелект — це лише допоміжний інструмент, який полегшує певні аспекти роботи в сфері диджитал-маркетингу. Він приноситиме користь тільки за умови розумного використання, яке передбачає фактчекінг, редагування, персоналізацію та наповнення текстів сенсами.