Як написати текст, який потрапить до топу?

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 6 хвилин(и)

Уявіть, що ви довго і старанно писали статтю, вклали в неї душу, розповіли про особистий досвід і тепер схвильовано чекаєте на результат. Але вона теліпається десь у хвості пошукової видачі, а лічильники переглядів не поспішають показувати бодай двозначне число. Чому так і як виправити ситуацію?

У пошукових систем є свої алгоритми ранжування, і під час написання текстів це потрібно враховувати. У статті постараємося розкласти все по поличках і розповімо, чим керуємося ми в Webline Promotion. Поїхали!

Визначення теми статті

Перш ніж писати, слід зрозуміти, про що йтиметься. Копірайтерам-конвеєрникам простіше: їм усе видають у готовому вигляді (надсилають технічне завдання). Якщо ви ведете свій або корпоративний блог, доводиться шукати тему самостійно. Можна подивитися, про що пишуть конкуренти, але чи ви впевнені, що це зайде і вашій аудиторії?

Ідеальний варіант — «вічнозелений контент», який стабільно приноситиме трафік протягом кількох років. Підхід приземлений і простий — використовуйте інструмент Google Trends для визначення частотності запиту. Наприклад, ви хочете написати щось про морські свинки. Йдемо в Google Trends, вбиваємо запит, дивимося на частотність.

Тема широка, запитуваність висока, необхідно тільки трохи «звузити» пошук. Ви ж не писатимете просто про морські свинки? Щоб розповісти про них усі, знадобиться не стаття, а енциклопедія. До речі, звідси можна «підглянути» і структуру, і ключові слова, але все по порядку.

Отже, тему вибрали та конкретизували, наприклад «Чим годувати морських свинок».

Структура

Пам’ятаєте, у школі змушували писати план твору? Корисна штука. Подумайте, про що ви хочете написати, і складіть логічну (!) структуру. Наприклад:

  1. Особливості травлення морських свинок.
  2. Чим можна годувати морських свинок.
  3. Що не можна давати.
  4. Поради тим, хто вперше завів морську свинку.

Для чого це потрібно? Щоб розповісти про все послідовно й логічно, без перескакувань з думки на думку. А головне — для зручності читача.

Ключові слова, LSI і Long Tail

Думаю, усім людям, які пишуть, відомо, що запити потрібні саме для того, щоб статтю за ними знаходили. Яким би цікавим не був текст, він залишиться поза увагою пошукових систем, якщо проігнорувати SEO. Найпростіший алгоритм дій:

  • Вбити основну фразу або тему статті.
  • Вибрати кілька перших сайтів.
  • Подивитися, за якими ключами вони ранжуються (можна через той же Seprstat).

Скільки ключових слів має бути у тексті? Все залежить від тематики, але, як правило, одного запиту на 300–400 знаків достатньо. Спамити ними не потрібно, інакше опинитеся не в топі, а під санкціями пошукових систем.

LSI (latent semantic indexing) — вже відомий копірайтерам «звір». Під цією абревіатурою ховаються слова та фрази, за змістом пов’язані з основним ключем. Простіше кажучи, тематичні слова. Підглянути їх можна в самій пошуковій системі, благо вона щедра на підказки. Наприклад, ось:

Є ще таке поняття, як Long Tail запити, тобто дуже конкретні, низькочастотні ключові фрази. Наприклад, «корм для гімалайської морської свинки під час вагітності». Їх теж потрібно включати до тексту, адже вони максимально точно відповідають на запити користувачів і підвищують цінність статті.

Отже, семантичне ядро є. Їдемо далі!

Аналіз конкурентів

Подивіться на сайти, які перебувають у  топі за вашими основними запитами. Як вони пишуть, які підпункти розкривають? Може, вони мають додаткові блоки, тематичні відео, картинки? Подумайте, що з цього можна використати у своїй статті.

Важливо! Не копіюйте сліпо! Статті конкурентів — лише приклад і можливість почерпнути нові ідеї, а не керівництво до дії!

Написання тексту

Думаєте, це найважчий етап? Якщо ви ретельно підготувалися, нічого складного немає. Це можна порівняти з приготуванням салату: коли всі інгредієнти вже нарізані, вам залишається лише зібрати їх в одній посудині.

Іноді виникає «затик» зі вступом. З чого почати? Ось кілька порад:

  • Окресліть проблему і скажіть, що є рішення. Перший абзац, він же вступ, — це своєрідний маркер для читача, варто гортати далі чи закрити сайт. Тому з перших рядків потрібно зацікавити.
  • Уявіть, що хтось розповідає вам про раціон морських свинок. Що б ви хотіли почути? І навпаки: уявіть, що ви РОЗПОВІДАЄТЕ комусь про це. В мовленні ми будуємо пропозиції набагато простіше і розмовляємо зрозуміліше, ніж на письмі, так що беріть цей прийом на озброєння.
  • Якщо нічого не спадає на думку, і ви вже три рази писали та видаляли текст, зробіть коротку перерву. Провітріть мозок на вулиці, заваріть чай, поспілкуйтеся з кішкою/сім’єю/колегами. Це своєрідне «пришвидшене перезавантаження», яке допоможе думати ясніше.

Текст написали, тепер треба його вичитати на предмет тавтології, помилок, хибодруків, неточностей. Можливо, доведеться щось видалити або додати.

Не робіть цього відразу після написання!

Відкладіть статтю. В ідеалі — на добу. Нехай полежить, «настоїться», а ви відпочинете від теми і потім зможете подивитися на неї свіжим поглядом. Але що робити, якщо дедлайн горить? Коли треба «на вчора», у вас просто немає цієї доби.

Використовуйте той самий прийом пришвидшеного перезавантаження. Сходіть на обід, відволічіться на інше заняття. Надішліть чернетку мамі, колезі — нехай вони скажуть свою думку. На основі цього починайте редагування.

Після того, як усе виправите, дайте мозку ще трохи відпочити і перечитайте статтю знову. Щоб уже напевно.

Оформлення статті

Умовно розділимо цей етап на дві частини — оформлення для людей і пошукових систем.

Для людей

Це все про візуальну складову і зручність для сприйняття. Кілька порад:

  • Однаковий шрифт і розмір у тексті. Так, заголовок та підзаголовки виділятимуться, але тут ідеться про «тіло» статті.
  • Списки, таблиці, картинки, відео, схеми — все це робить матеріал більш інформативним і легким для сприйняття.
  • Поділ на абзаци та розділи. «Полотна» тексту ніхто не любить. І не читає.
  • Колір. Зараз у тренді мінімалізм, тож не робіть «веселку». Якісь цікаві моменти або важливі блоки можна виділити кольором, але він повинен доповнювати статтю, а не перетягувати увагу на себе. Забудьте про  відтінки «вирви око», не робіть занадто сильного контрасту. Для порівняння: чорний текст на білому тлі виглядає нормально, а ось білий на чорному може бути складним для читання, особливо людям із вадами зору.

Для пошуковиків 

Це вже технічна сторона, і здебільшого нею займаються SEO-фахівці. Але авторам текстів також корисно знати.

  • Title. Це той заголовок, який видно в результатах пошуку. До нього вписують головне ключове слово. Його довжина — близько 70–80 знаків.
  • Description. Опис сторінки у видачі. Хоча пошукові системи не завжди виводять те, що ви написали, й іноді демонструють уривок зі статті, складати його потрібно. І ключі туди також вставляйте.
  • URL. Може формуватись автоматично, але краще перевіряти вручну. Він не повинен бути занадто довгим, у ньому також потрібне входження головного ключа.
  • Н1, Н2, Н3. Н1 — заголовок, і він може бути лише один. Використовуйте заголовки другого та третього рівнів, але не Н4 і далі. Така вкладеність тільки заплутає користувача.
  • Alt. Це текст, який описує картинку. До нього теж вставляють ключові слова. За нормальних умов на сторінці його не видно. Але якщо картинка раптом не завантажується, читач зрозуміє, що це за зображення, за описом.
  • Зображення. Якість і невеликий розмір — основні вимоги.
  • Посилання. Якщо є перехресні посилання (тобто на інші ваші статті в блозі), це добре. Посилатися на зовнішні джерела також можна, але тоді не забудьте закрити посилання тегом rel=”nofollow”, щоб не передавати вагу сайту.
  • Аналітика. Кількість переглядів, переходів за посиланнями, середній час прочитання, на якому місці користувачі йдуть із сайту — переконайтеся, що все налаштовано, і ви зможете відстежувати ці показники.

Оформили, завантажили до адмінки, перевірили? Тепер клацніть на попередній перегляд, подивіться, як стаття виглядатиме на сайті, внесіть корективи, якщо треба, і публікуйте.

Просування

Написали, опублікували, все чудово? Не зовсім. Тепер саме час зайнятися просуванням матеріалу. Адже, якщо він просто лежить на сайті, хто і як його побачить?

Розміщуйте посилання на статтю в соціальних мережах, перегляньте тематичні форуми — раптом саме у вашому тексті є відповіді на запитання, які там ставили? Надішліть матеріал співробітникам і знайомим — нехай теж поділяться на своїх сторінках.

Ще можна звернутися до «колег по цеху». Постукайте до власників тематичних груп і каналів, запропонуйте розмістити посилання за символічну плату або бартер — це хороший спосіб взаємного піару.

Резюме

Щоб вийшла хороша стаття, не треба бути письменником, чекати натхнення чи вдалого розташування зірок на небі. Тримайте два чеклісти, дотримуйтесь їхніх пунктів, і нехай у вас все виходить!

КонтентSEO
Тема актуальна?Проаналізували конкурентів?
Ви добре розбираєтесь у темі? Є можливість проконсультуватися з експертами?Провели дослідження ключових слів? 
Склали логічну структуру?Title коректної довжини? У ньому є ключ?
Вибрали зображення?Склали Description? У ньому є головний ключ? 
Визначили додаткові елементи в статті (відео, графіки, таблиці)?Вставили головний ключ в URL?
Дали матеріалу відлежатися / показали комусь?Є головний ключ у H1?
Відредагували?Є головний ключ в ALT зображень?
Правильно оформили статтю?Є головний ключ у першому абзаці?
Закрили сторонні посилання (якщо вони є) від індексації?H1 тільки один?
Переконались, що на сайті стаття має гарний вигляд?Логічно розставлені H2, H3? 
Використали всі можливості для просування статті?Є Long Tail запити в тексті?
Є LSI-ключі в тексті?
Картинки в тексті з правильними назвами, невеликого розміру і нормальної якості?
Є відео у статті?
Є посилання на інші ваші статті чи сторінки?
Є посилання на інші джерела?
У блозі вибрано правильні категорії?
Налаштовано аналітику на цю сторінку?

Успіхів!

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.