Як скласти контент-план для блогу на 2024 рік

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 5 хвилин(и)

Катерина Золотарьова — засновниця студії Site24

Підходити до створення контент-плану можна з різних боків. Експерти у ніші вибирають теми з погляду актуальності, потенційного інтересу публіки або профілю автора. SEO-фахівці йдуть іншим шляхом і під час створення контент-плану насамперед тримають у голові питання «А які статті принесуть трафік на сайт?». Як експерти з SEO просування ми поговоримо з вами саме про це.

Насамперед варто на рівні бізнесу поставити питання, якою є мета вашого сайту в цілому та блогу зокрема. Якщо це продажі й отримання замовлень, потрібно визначитись, як саме ви плануєте генерувати ці замовлення та продажі. Переважно для цього потрібен SEO-трафік.

Здебільшого блог не генерує продажі напряму, проте з його допомогою можна розв’язувати такі задачі:

  • Збільшення впізнаваності та лояльності до бренду. Перший дотик до користувачів переважно йде через блог, а вже потім вони можуть заходити на сайт і робити замовлення.
  • Використання отриманого трафіку для налаштування ремаркетингових кампаній на відвідувачів сайту. Така реклама, як правило, сприяє збільшенню продажів.
  • Донесення до авдиторії своїх акційних пропозицій і знижок через сторінки блогу, наприклад через попап-вікно чи інформаційні блоки у текстах.
  • Пропозиції окремих товарів чи послуг, які можна додавати в статті.
  • Перелінкування статей блогу зі сторінками категорій, товарів чи послуг, що сприяє підвищенню позицій комерційних категорій.

Отже, блог для сайту та бізнесу потрібен, а SEO забезпечує залучення трафіку на його сторінки.

Під час підготовки SEO-плану для блогу потрібно трохи інакше визначати цільову авдиторію для контенту. Строго кажучи, цільова авдиторія для SEO — це люди, які будуть гуглити теми, які висвітлюватимуться в блозі. Тому ключова задача — визначити коло тем, які підходять і не підходять, залежно від суті бізнесу й особливостей сайту.

Наприклад, якщо сайт займається продажами подарунків і сувенірів, то доцільними  будуть теми на кшталт «Що подарувати дівчині на День святого Валентина», а не «Як виховувати дітей». Якщо сайт продає дорогі ювелірні прикраси, то не варто писати статті про те, як вибрати недорогий подарунок. Також не слід писати про послуги, які компанія не надає, і товари, які вона не продає. У найкращому разі це буде просто марно, у найгіршому — ви навантажите відділ продажу нецільовими заявками.

Варто також звернути увагу на вік, соціодемографічні параметри та психологічний портрет вашої авдиторії, щоб вибрати оптимальний tone of voice для статей. Наприклад, він може бути більш експертним чи дружнім, логічним чи емоційним залежно від того, кому ви плануєте донести вашу інформацію.

Типи контенту для блогу

«Вічнозелений» контент

Це тексти на теми, які не втрачають актуальності з часом. Вони будуть корисними і в поточному році, і в наступному, і навіть через десятиліття. Приклади «вічнозеленого» контенту: «Як створити ідеальний план харчування» або «Секрети догляду за домашніми рослинами». Але при цьому такі статті часто вимагають періодичного оновлення, хоча б 1 раз на 2 роки, щоб інформація в них була актуальною, а пошукові системи бачили ці оновлення і продовжували високо їх ранжувати.

Саме над таким контентом мають працювати і SEO-фахівці, щоб статті мали високі позиції та постійно приносили трафік для сайту.

Ситуативний та новинний контент

Ситуативний контент має високий попит у певний момент, але з часом втрачає свою цінність. Часто це дописи, пов’язані зі святами, професійними подіями та нішевими новинами. Оскільки такий контент недовговічний, він потребує миттєвого реагування — написання та публікації на сайті. Ідеальний план включає обидва типи контенту, даючи змогу використовувати моментальні сплески інтересу і водночас будувати постійний трафік із «вічнозелених» статей.

Різноманітність варіацій контенту

Якщо не знаєте, про що писати у блозі, ось список можливих видів контенту, серед яких ви можете вибрати релевантні для вас:

  1. Покрокові посібники та мануали — дописи, що надають детальні покрокові інструкції.
  2. Усунення проблем, або how-to, — публікації, спрямовані на розв’язання актуальних задач.
  3. Практичні кейси — аналіз конкретних ситуацій та досвіду.
  4. Аналітичні статті — матеріали, що дають глибокий аналіз теми.
  5. Статті-прогнози — роздуми про можливі майбутні сценарії та тренди.
  6. Покрокові уроки з відео та іншими мультимедійними форматами — навчальний контент із використанням різних медіапосібників.

Що більше типів контенту використовувати в блозі, то більше різноманітного трафіку та зацікавленої авдиторії можна отримати на свій сайт.

Етапи створення контент-плану

Хороший контент-план враховує не лише те, що цікаво писати бізнесу, а й те, що є актуальним для користувачів. Для визначення цього потрібна участь SEO-фахівця або, як мінімум, використання відповідних навичок та інструментів.

Крок 1. Визначення списку конкурентів

Конкуренти — це сайти тих компаній, які мають близький до вашого список товарів або послуг і отримують SEO-трафік для контентної частини сайту — розділу «Блог» або «Статті».

Щоб знайти такі сайти, необхідно ввести в пошуковий рядок гуглу назви ваших товарів чи послуг і вибрати з отриманих результатів ті, що мають аналогічну бізнес-модель. Наприклад, якщо ви продаєте шкіряні сумки, виключайте всі маркетплейси та мультикатегорійні сайти і залиште тільки інші сайти, які продають аксесуари. До цього списку можна також включати сайти, які мають трохи ширший асортимент, наприклад сумки з різних матеріалів або сумки та інші аксесуари, але лише в тому випадку, коли категорія, яка вас цікавить, основна або одна з таких.

Щоб визначити SEO-трафік сайту, можна використовувати такі інструменти, як Ahrefs, Serpstat або Similarweb. Під час аналізу SEO-трафіку зверніть увагу, які саме сторінки отримують органічний трафік. Вас мають цікавити сайти, де добре ранжується саме блог. Для подальшої роботи потрібно хоча б 4–5 таких сайтів.

Крок 2. Визначення переліку статей, що генерують трафік

Для цього необхідно завантажити список статей, які приносять конкурентам найбільший трафік. Вивантажте список таких блогових сторінок інших сайтів в Еxcel-таблицю та видаліть із нього нерелевантні статті та дублікати тем.

Окремо варто звернути увагу на статті, які ще не приносять багато трафіку, але були написані нещодавно. Це можуть бути «нові зірки», які лише набирають обертів. Точний прогноз перспективності контенту зробити важко — для цього можна  використовувати інструмент Google Trends і свої експертні знання в конкретній ніші. Якщо ви працюєте як аутсорсер, залучайте спеціалістів з боку клієнта, щоб додатково визначити перспективність тієї чи іншої теми.

Крок 3. Створення структури контент-плану

Отримані в результаті аналізу теми потрібно розділити на тематичні блоки для створення рубрик, а також за сезонністю, якщо така є.

Після такої структуризації слід визначити черговість і темп написання контенту. Важливо заздалегідь прописати частоту публікацій, вибрати оптимальний час для них і далі дотримуватись плану. Плануючи темп і частоту написання статей, варто дотримуватись принципу «краще менше, але краще». Адже отримувати SEO-трафік будуть лише більш якісні, професійні та краще структуровані тексти, ніж ті, що вже є у топ 10 Google.

Крок 4. Створення структури статті

У написанні кожної статті головними є її унікальність і корисність для користувачів. «Рерайт рерайтів» уже давно не підходить для отримання статейного трафіку. Щоб написати статті, які посядуть перші рядки в пошуковій видачі Google, потрібно вивчити топ 10 статей, які вже мають високі позиції в Google за потрібною вам тематикою, і продумати, як саме ви можете розкрити цю тему для читачів ще більш якісно.

Це можуть бути:

  • більше тез, способів чи ідей на вибрану тему;
  • коментарі авторитетних експертів;
  • новаторські способи чи ідеї;
  • тематичне дослідження;
  • зручна інфографіка;
  • краще структурований та оформлений текст.

У будь-якому випадку під час написання важливо тримати в голові думку «Чим моя стаття буде кращою за ті, що вже написані з цієї тематики?». Для цього потрібно вивчити статті конкурентів, виписати собі їхню структуру, можливо, скомпілювати кілька структур в одну, доповнити своїми ідеями і вже після цього розписувати кожний блок.

Також для кожної статті необхідно підібрати список ключових слів і використовувати їх рівномірно по тексту, а також обов’язково в заголовку та підзаголовках.

Для визначення необхідного обсягу статей варто орієнтуватися на довжину текстів конкурентів. Наприклад, якщо у всіх конкурентів обсяг — 10–12 тисяч символів, то стаття на 3000 знаків буде явно занадто короткою. Однак при цьому краще написати 9000 символів цікавого та корисного тексту, ніж 12000 «води».

Крок 5. Моніторинг та аналіз результатів

Мало просто написати якісну статтю, необхідно постійно аналізувати її ефективність та за необхідності доопрацьовувати й оптимізовувати.

Моніторити результати можна через сервіс Ahrefs та парсинг позицій за ключовими словами, наприклад через сервіс Seranking.

Якщо ви впевнені, що написали якісну статтю, але при цьому вона погано ранжується в Google, потрібно:

  • провести технічний аудит сайту та усунути виявлені помилки;
  • ще раз перезібрати ключові слова до статті, переконатися в їхній релевантності, вписати їх у заголовок, підзаголовки, метатеги та текст;
  • проставити зовнішні посилання на статтю;
  • ще раз проаналізувати тексти конкурентів, за необхідності доопрацювати свою статтю.

Висновок

Написання якісних оптимізованих статей — одне з ключових завдань у роботі над просуванням сайту та бізнесу в цілому. У більшості ніш і локацій уже недостатньо просто просувати комерційні розділи сайту, щоб бути в топі Google, необхідний комплексний підхід, який включає і роботу з блогом.

Написання якісних тематичних статей для блогу — чудовий спосіб підвищення впізнаваності, лояльності та кількості заявок для вашого бізнесу.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.