13 профільних спільнот фейсбуку, де шукають копірайтерів

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 5 хвилин(и)

Огляд ФБ-груп, популярних в авторів і замовників текстів

Знайти ідеального копірайтера — завдання нетривіальне. Авторів багато, але рівень їхньої кваліфікації дуже різний. Та й очікування щодо оплати не завжди збігаються з бюджетами.

Навіть досвідчений автор може не підійти саме вашому проєкту. Так буває. Начебто все правильно і грамотно зроблено, ключовики вписано, структура чітка, всі вимоги для людей і пошукових систем, про які ми писали тут, дотримано, але текст не заходить. Знайома ситуація? Отже, шукаємо далі.

Де ти, ідеальний авторе?

Можливостей сьогодні багато, але це не завжди полегшує завдання. WordFactory про тонкощі процесу знає не з чуток: часто шукаємо авторів на різних майданчиках і ділимося своїм досвідом. Ми вже розповідали у своєму блозі про підбір авторів на текстових біржахпобудову команд для великих замовлень, писали на MC.Today про особливості відбору  кандидатів під проєкт. Що до цього можна додати? Іноді супутника життя зустріти простіше, ніж райтера, з яким «збігаєшся» у всьому.

Ще один поширений канал взаємодії з авторами — профільні спільноти ФБ та для фрилансерів.

Ми підготували добірку найрозкрученіших майданчиків у Facebook, де щодня з’являються дописи, спілкуються клієнти та виконавці. У матеріалі акумульовано інформацію, корисну як замовникам, так і авторам. На кожному майданчику можна знайти копірайтера для разових проєктів, а якщо пощастить, то і для тривалої співпраці.

Таких спільнот у фейсбуці 4 типи:

  1. Профільні з копірайтингу.
  2. З пошуку роботи в усіх сферах диджитал.
  3. Для фрилансерів.
  4. Загальні сторінки з працевлаштування.

Щоб заощадити час, четверту категорію у цій публікації не розглядаємо. Шукати на них копірайтера все одно, що голку в копиці сіна — довго, нудно, непродуктивно.

У решті трьох категорій також є свої нюанси. Докладніше читайте нижче.

Для копірайтерів і їхніх замовників

1. Фрилансер-копірайтер

Активна спільнота виключно для копірайтерів і їхніх замовників. Існує з лютого 2012 року. Кількість учасників — 7,6 тис. осіб. За день тут з’являється 10–15 дописів.

Є автори з України та країн пострадянського простору. Послуги пропонують новачки та досвідчені письменники, що спеціалізуються на певних тематиках. Якщо ви в пошуку копірайтера, що пише SEO-тексти або знається на медичній тематиці, маркетингу або гемблінгу, є сенс погортати стрічку — виконавці активно публікують оголошення.

У спільноті обговорюють професійні теми, ринкові тренди та інші цікаві для авторів і замовників питання, публікують вакансії. Обов’язкова вимога до оголошень про роботу — зазначення тарифів.

Публікації відкриті, ознайомитися з ними може будь-хто. Але розмістити пропозицію про роботу чи рекламу послуг може лише член спільноти.

2. Найкращі копірайтери України

Загальнодоступна група із понад 3 тис. учасників. Створена 11 липня 2018 року. Характеризується творцями як спільнота професіоналів і ненудних людей.

Згідно з описом, тут можна знайти копірайтера відповідно до будь-яких вимог замовника. На сторінці щодня розміщують свої промо претенденти на роботу з текстами, а також з’являються вакансії компаній і приватних замовників.

Особливих правил для розміщення дописів в інформації про групу не міститься, тому радимо орієнтуватися на загальноприйняті норми — вказувати тему, назву компанії, бюджет та інше відповідно до класичних канонів. Можливо, під час пошуку автора під конкретний проєкт достатньо буде ознайомитись із опублікованими резюме копірайтерів.

3. Пиши, редагуй, думай

Профіль для всіх, хто працює із текстами. Тип — загальнодоступна. Створена у 2016 році. Кількість учасників — 5 тис. осіб.

Тут можна розмістити хорошу вакансію, але публікувати саморекламу, резюме та портфоліо претендентам не дозволено. До хороших пропозицій, за критеріями адміністрації спільноти, належать ті, які містять назву компанії або проєкту, інформацію про обов’язки та умови роботи, бажано розмір оплати.

4. Результативний копірайтинг

Ще одна загальнодоступна ФБ-спільнота, де публікують оголошення копірайтери та замовники, а також розміщують тематичні матеріали. Майданчик створено у 2014 році. У групі майже 2 тис. учасників. У стрічці нові дописи членів спільноти з’являються щодня.

До спільноти запрошують усіх, хто цікавиться копірайтингом, маркетингом, рекламою чи хоче просто розважитись.

5. Копірайтинг

Загальнодоступна група. Кількість учасників — близько 3,6 тис. Майданчик існує майже 10 років. Усі публікації пов’язані виключно з темою копірайтингу. Для пошуку замовників і виконавців дозволено розміщувати вакансії та самопрезентації авторів.

Деякі з копірайтерів, які пропонують свої послуги, спеціалізуються на досить рідкісних і затребуваних нішах. Обов’язковою умовою відкритої самореклами виконавця є розміщення прикладів робіт.

6. Вакансія копірайтер. Замовити статтю

Профільний майданчик із майже 1,5 тис. учасників. Був відкритий у січні 2018 року. Правила гранично лаконічні. Відповідно до назви, тут розміщують запрошення до співпраці копірайтерів. Авторам також дозволено рекламувати свої послуги перед членами спільноти. Заборони викладено коротко й однозначно: не можна ображати інших членів спільноти, спамити та вживати нецензурну лексику.

7. Робота для тих, хто пише: вакансії копірайтерів, СММників, журналістів (Україна)

Київська ФБ-спільнота з оголошеннями про співпрацю. Створена у 2016 році. У групі — 13,6 тис. осіб. Цільова аудиторія — усі профі, які працюють зі словом: копірайтери, редактори, журналісти, піарники, сценаристи, СММники, контентники, маркетологи, перекладачі.

Адміністратори надають детальний аналіз аудиторії. Більшість пишуть українською і російською мовами, близько 20% учасників професійно користуються англійською.

Спільнота має телеграм-канал, про який розповімо в наступній публікації.

Розміщення матеріалів на цих майданчиках платне. Для всіх видів публікацій фіксована ціна — 400 грн.

У сфері інтернет-маркетингу та диджитал

8. Робота для креативників — Copywriting, Design, SMM, PR, Video

Загальнодоступна група. Створена спеціально для пошуку креаторів, до яких належать представники всіх творчих інтернет-професій. Здебільшого орієнтована на українських виконавців і замовників. Існує з 2015 року. У ній перебувають 15,5 тис. осіб. Спільнота позиціонується як майданчик для творців контенту в усіх форматах і для тих, хто шукає креативних виконавців. Шукати тут можна лише постійних співробітників, зокрема на дистанційку. Заборонені пропозиції, пов’язані з фрилансом, а також на позиції, що не належать до сфер креативу та диджиталу. Жодних «робота вдома», «заробіток в інтернеті» тут не зустрінете.

Здобувачам пропонують заповнити форму, щоб отримувати пропозиції, які відповідають спеціалізації.

Публікації з пропозиціями послуг і пошуку співробітників платні. Допис з’явиться лише через 24 години після перерахування грошей і погодження адміністрації. Тариф залежить від формату. Це може бути оголошення, анонс, поштова розсилка креаторам, які зареєструвалися в базі, голосування та ін.

9. Робота Маркетинг / Реклама / Digital / SMM — Україна

Загальнодоступна група. Тут шукають спеціалістів і роботу в диджитал-сфері для працевлаштування по всій Україні. Існує з 2017 року. Об’єднує 13,7 тис. осіб.

Особливості майданчика: призначений лише для працевлаштування на постійній основі до штату чи на дистанційку. Фрилансерам і їхнім замовникам тут не раді. Під забороною і будь-які вакансії із суміжних галузей.

Усі оголошення проходять модерацію і публікуються на платній основі. Ціна однієї публікації — 199 грн.

10. SMM і контент — статті, навчання, вакансії, сервіси, інструменти…

Відкрита спільнота з 3 тисячами учасників. Існує з червня 2017 року. Тут вітаються публікації вакансій, резюме, портфоліо, можна ділитися корисними статтями, посиланнями на ресурси та сервіси, цікаві цільовій аудиторії, анонси профільних заходів.

Публікуючи оголошення про пошук спеціаліста, будьте готові вказати повну конкретику за позицією, зокрема форму оплати, зайнятість, локацію. Оголошення, що не містять цих даних, відхиляються адміністрацією.

Спільноти фрилансерів

11. Фрилансери України 

Закрита група. Об’єднує майже 7 тис. учасників. Існує з 2010 року.

Тут шукають фахівців усіх професій, які надають послуги на фрилансі. Оголошення про пошук авторів розміщують в основній стрічці з тегами #робота #віддалено #freelance.

Є каталог фрилансерів із саморекламою. Тему закріплено вгорі сторінки, виконавці відзначаються у коментарях за такими категоріями: копірайтинг, вебрайтинг, статті, переклади, редагування текстів.

Також тут можна обговорити деталі проєкту та інші питання, пов’язані з роботою на фрилансі.

12. beFree — біржа роботи 

Загальнодоступна група. Тут замовники можуть розміщувати оголошення з пропозиціями лише віддаленої чи разової роботи.

Існує з 2015 року. У групі 8,6 тис. учасників, але копірайтери — лише частина з них. Створювалася як відгалуження української спільноти фрилансерів «beFree — фриланс для українців».

На біржі заборонено публікацію сумнівного характеру. До таких адміністратори відносять оголошення без вказівки компанії, з розмитими вимогами, нечіткими умовами роботи, багаторівневими продажами.

У стрічці є оголошення про замовлення текстів і від авторів, але цей напрям для спільноти не є основним.

13. Фриланс. Робота з дому 

Спільнота існує з 2012 року. 4,4 тис. учасників. Тут шукають віддалених співробітників, зокрема копірайтерів, але не тільки. Роботодавець може отримати відповіді на будь-яке питання, що цікавить, поспілкуватися з фрилансерами і вибрати того, хто найбільше підходить за ціною і досвідом. Також заявки про себе як про фахівців розміщують претенденти.

Оскільки орієнтація майданчика не обмежується контентом, можливо, знайти відповідне резюме буде непросто, тому краще публікувати своє оголошення і чекати відгуків. Найпопулярніші теми для публікацій: «Учасники. Про себе» (самопрезентація спеціалістів), «Пошук роботи», «Пропозиція роботи».

Висновки

Фейсбук — ефективний інструмент для пошуку роботи та співробітників. Тут є чимало майданчиків, присвячених цим темам. Щоб не витрачати час даремно, рекомендуємо для пошуку копірайтерів звертатися саме до профільних спільнот або фрилансерів. Тут ви отримаєте більше відгуків на свою заявку та знайдете багато резюме відкритих до співпраці здобувачів.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.