На що здатен штучний інтелект у справі просування сайтів у пошукових системах?

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 3 хвилин(и)

Приблизно половина технічних завдань на тексти у 2023 році містить примітку «не користуватися ChatGPT». І хоча пошукові системи не забороняють автоматичну генерацію контенту, застосування штучного інтелекту (ШІ) дійсно збільшує ризики для сайтів. Однак справжні профі знаходять спосіб безпечного використання мовних моделей. У цій статті ми зібрали корисні сценарії роботи з ChatGPT, які полегшать роботу інтернет-маркетолога. 

Оптимізація для машин

Хоча в Google вже давно говорять про важливість користувальницького досвіду та імітацію поведінки відвідувача, насправді технічні аспекти SEO все ще грають визначальну роль. Тому більшості сеошників доводиться мати справу із закупівлею посилань та розміщенням гостьових матеріалів. 

Засновник компанії SEO.ua Тарас Гуща активно використовує штучний інтелект для лінкбілдингу. Для нього ChatGPT — це ефективний інструмент, який пришвидшує розбудову мережі посилань та скорочує витрати на її підтримку. Водночас це поліпшує цінову політику, даючи змогу отримувати додаткові конкурентні переваги. 

Керівник Compas Agency Артур Квак бачить користь ChatGPT у створенні приватних блогових мереж (PBN). За його словами, якщо такий контент відповідає вимогам за входженням ключових фраз, унікальністю та заспамленістю, його можна публікувати без серйозного доопрацювання. 

Тексти для людей

Роман Шмагель із компанії Odesseo вважає, що наразі штучний інтелект може застосовуватися у більшості галузей інтернет-маркетингу. Виняток — сфера YMYL, яка впливає на здоров’я та фінансовий стан людини. Але в будь-якому разі ChatGPT — це не самостійний генератор контенту, а інструмент, який потребує доопрацювання професійним редактором та SEO-спеціалістом. 

Марко Федоренко з Promodo поділяє цю думку. За досвідом експерта, штучний інтелект добре описує переваги і недоліки продуктів на основі реальних відгуків. Окрім того, ChatGPT може створювати тексти на загальні тематики, які не потребують експертної думки чи персонального досвіду. З одного боку, це знижує витрати на копірайтинг у сферах із найменшими вимогами до контенту, з іншого, копірайтер може зосереджуватися на креативних завданнях без зменшення завантаженості чи рівня доходу. 

Співвласник G-WEB GROUP Володимир Горбаченко вважає одним із найефективніших сценаріїв використання штучного інтелекту генерацію описів товарів для інтернет-магазинів. Коли в каталозі є сотні схожих продуктів, які відрізняються незначними деталями, ChatGPT може пришвидшити роботу і значно зменшити витрати. Спеціаліст пропонує «згодувати» штучному інтелекту кілька зразків подібних текстів, після чого він генеруватиме сотні унікальних рерайтів на день. 

Професійні хитрощі

Чи можна гарантувати, що автоматично згенеровані тексти не отримають бан від Google після чергового оновлення? Ні. Чи можуть це гарантувати інженери технологічної компанії, включно з Сергієм Бріном і Ларрі Пейджем? Теж ні. Штучний інтелект — це нова сфера діяльності людини, в якій поки що немає чітких правил. Цілком можливо, вони сформуються у наступні кілька років, що повністю змінить ситуацію. 

А тому Володимир Горбаченко радить не покладатися на штучний інтелект на 100%. ChatGPT принесе більше користі в ролі генератора ідей. Він здатен написати теми для майбутніх статей, створити метатеги, сформувати заголовки чи навіть розробити медіаплан. Окрім того, штучний інтелект може компілювати ідеї конкурентів та видавати їх у коротких текстах, що робить його ефективним моніторинговим інструментом. 

Контент-маркетолог Teiva Systems Юлія Несен вважає, що штучний інтелект поки не здатен ефективно наповнювати сайти. Але вона залюбки доручила б йому виконання інших бізнес-задач — написання ділових листів, інструкцій, комерційних пропозицій та довідкових матеріалів. Юлія також ділиться досвідом цікавого експерименту — її команда створила віртуального диктора, який зачитував автоматично згенерований текст. Результат вийшов відмінним, але через неприродні емоції до практичного застосування технології так і не дійшло. 

Найповніший список сценаріїв використання штучного інтелекту у свої роботі надав незалежний SEO-спеціаліст Владислав Моргун. Він вирішує за допомогою ChatGPT такі завдання:

  • перевірка текстів на входження ключових фраз;
  • унікалізація контенту для новинних сайтів і блогів;
  • формулювання коротких висновків із текстів;
  • написання простих функцій на різних мовах програмування;
  • створення описів для відео;
  • здійснення розмітки schema;
  • пришвидшення дослідження у нових галузях;
  • переклад описів та метатегів на незнайомі мови. 

Підсумки: безпечні сценарії використання ChatGPT

Отже, штучний інтелект уже здатен заміняти копірайтера в простих завданнях оптимізації сайтів для машин. Він створює гостьові пости та статті для лінкбілдінгу, а також наповнює приватні блогові мережі з мінімальним втручанням людини. За умови якісної роботи редактора та SEO-спеціаліста мовні моделі можуть і для читачів писати тексти, які не потребують експертного підходу та персонального досвіду. 

Але поки рано гадати, наскільки ефективними будуть такі підходи в довгостроковій перспективі. Тому ми радимо користуватися ChatGPT як генератором ідей. Він може створювати теми статей і медіаплан, метатеги, заголовки та шаблони ділових листів. Мовна модель здатна перекладати тексти незнайомими мовами і навіть генерувати прості програми та скрипти. 

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.