План аварійного відновлення для копірайтера       

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 4 хвилин(и)

Компанія, у якої більшість бізнес-процесів зав’язано на IT, часто має план аварійного відновлення інфраструктури (Disaster Recovery Plan). Так називають комплекс заходів, які допомагають запобігти втраті даних та швидко відновити їх у разі аварії.

До чого тут копірайтинг? Будемо чесними: лише деякі копірайтери називають свою діяльність чистою творчістю. Для більшості копірайтинг — це ремесло, в якому що більше практикуєш, то кращі результати отримуєш. А щоб це ремесло приносило дохід, про який несоромно говорити і яким ще приємніше розпоряджатися, копірайтеру доводиться бути продуктивним і працювати без тривалих простоїв. Крім технічних причин — зламався ноутбук, зникла на невизначений час електрика — до «аварії» і, відповідно, простоїв може призвести вигоряння, проблеми зі здоров’ям і навіть висока конкуренція.

Визначте свої ризики

Як і у випадку з Disaster Recovery Plan, необхідно починати з вивчення ризиків. Умовно їх можна поділити на три основні категорії.

Технічні ризики. Віднесемо сюди проблеми з інструментарієм (зламався ноутбук, ПК або планшет), який використовується для набору тексту, серйозні програмні несправності (зник доступ до Google Docs або документи були втрачені), відключення електрики, проблеми зі зв’язком на стороні інтернет-провайдера чи стільникового оператора.

Фізичне та ментальне здоров’я. Якщо відкинути прокрастинацію, яка може спіткати будь-яку людину, залишається все одно доволі багато ризиків. Серед них хронічна втома, низька продуктивність через нестачу сну, проблеми зі спиною через малорухливий спосіб життя, депресія та загалом усі захворювання, виникненню яких з високою імовірністю можна запобігти.

Зовнішні фактори. Поява та масове використання ChatGPT вплинула на кількість замовлень у сфері копірайтингу: штучному інтелекту вже довіряють написання email-розсилок, карток товарів, новин і простих SEO-текстів. Крім того, з початком повномасштабних військових дій на території України різко скоротилася кількість пропозицій на місцевому ринку копірайтингу, тоді як кількість копірайтерів, що претендують на кожну профільну вакансію, суттєво зросла.

Підстрахуйтесь там, де реально можете вплинути на ситуацію

Це допоможе пом’якшити наслідки, якщо день Х таки настане. Розповідаємо, як це можна реалізувати.

Продумайте, як сповістити замовника в разі виникнення проблеми. Ніхто не любить, коли виконавець раптово зникає з радарів. При цьому багато замовників насправді увійдуть у ваше становище і погодяться перенести дедлайн у форс-мажорній ситуації. Для цього завжди майте як мінімум два канали зв’язку зі своїм клієнтом: наприклад, телефон та електронну пошту або нік у месенджері (Telegram, Viber) та профіль у соцмережі.

Створюйте копії резервних даних і розміщуйте їх у надійному місці. Головна умова — не використовувати той самий пристрій, на якому зберігається актуальна версія даних. Можна регулярно створювати копії та передавати їх у хмару або копіювати на зовнішній жорсткий диск. Що частіше актуалізувати архіви, то вищі шанси швидко повернутися до роботи, якщо ноутбук згорить або вірус безповоротно видалить важливі файли.

Сплануйте свої дії у разі відсутності електрики, зв’язку чи доступу до звичних робочих інструментів. Синхронізовані з хмарою дані та здатність набирати текст на компактній Bluetooth-клавіатурі, яку можна використовувати в парі з планшетом чи смартфоном, дадуть змогу легко продовжити роботу, якщо постраждає ноутбук. У разі виникнення програмної несправності в MS Office можна перейти на Google Docs або скористатися альтернативним десктопним редактором (нехай його дистрибутив завжди буде під рукою). А на випадок відключення електрики чи інтернету непогано мати адреси кілька дружніх до фрилансерів кафе, а ще краще — повноцінних коворкінгів.

Дійте на випередження

Часто проблемі простіше запобігти, ніж потім усувати її наслідки. На жаль, це не завжди спрацьовує, якщо ви перебуваєте в Україні і будь-якої миті ризикуєте втратити абсолютно все. Однак є те, на що можна і потрібно впливати. Найпростіше це робити за допомогою грамотних інвестицій.

Інвестиції у технології

Допоможуть знизити ризики виникнення ситуацій, коли немає можливості продовжувати працювати у звичному режимі через технічні обмеження.

  • Вибирайте для роботи надійну техніку, на якій можете продуктивно та з комфортом працювати. Купуйте її у надійних продавців, які дбають про репутацію і в разі виникнення гарантійного випадку надають підмінні пристрої для тимчасової роботи.
  • Стежте за оновленнями ПЗ, яке використовуєте в роботі, та антивірусних баз, вивчайте потенційні кіберзагрози та будьте обережними з паролями — відновлення доступу до окремих сервісів може забрати багато часу та сил.
  • Оплатіть додаткове місце на диску Google або іншому аналогічному майданчику і зберігайте там важливі дані.
  • Знайдіть надійного провайдера інтернету — такого, що зможе надавати послуги навіть за відсутності електрики.
  • Переконайтеся, що ваш мобільний оператор надає можливість замовити той обсяг інтернет-трафіку, якого вам буде достатньо і для роботи, і для особистих цілей.

Інвестиції в підвищення експертизи

Допоможуть легше впоратися з коливаннями попиту та пережити серйозні зміни на ринку копірайтингу, пов’язані з напливом новачків, масовим демпінгом цін чи іншими факторами.

Для цього оновлюйте, актуалізуйте та регулярно отримуйте нові знання. Навіть якщо ви middle- або senior-копірайтер, вам усе одно є куди рости і чому вчитися. Книги, експертні статті та відео, курси, вебінари, спілкування з колегами в тематичних групах, робота з ментором: вибирайте, що вам ближче, а краще — задійте все перелічене.

Інвестиції у здоров’я

Вони частково допоможуть уникнути серйозного лікарського втручання, якщо ви дійсно багато працюєте.

  • Спіть достатню для вашого організму кількість годин і припиніть нарешті працювати після півночі, особливо якщо плануєте рано встати. Інакше хронічна втома, забудькуватість і неуважність стануть вашими вірними «друзями».
  • Придбайте ергономічне крісло для роботи. Справа не в тому, що ви отримуватимете задоволення від сидіння в ньому або воно краще впишеться в інтер’єр кімнати. Ви дійсно зменшите навантаження на спину і менше відволікатиметеся, намагаючись знайти більш зручну позу.
  • Проходьте всі рекомендовані профогляди з урахуванням віку та ризиків для здоров’я. Декларація з доказовим сімейним лікарем і медична страховка — найкраще, що ви можете зробити для збереження здоров’я.
  • Просто любіть і бережіть себе. Обов’язково робіть один або два повноцінні вихідні протягом тижня,  влаштовуйте планові та спонтанні відпустки (не зриваючи дедлайни, звісно).

Нехай «аварій» у вашій професійній діяльності буде якнайменше. А до тих, що можуть трапитися, підготуйтеся так, щоб потім написати для колег крутий кейс на основі свого досвіду.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.