Як перевірити якість контенту на сайті — чекліст від головної редакторки Elit-Web

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 5 хвилин(и)

Вітаю!

Мене звати Єлизавета Куделя, я головна редакторка Elit-Web. І сьогодні я хочу без зайвих слів розповісти, як ми контролюємо якість контенту на наших сайтах та на сайтах клієнтів. А ви можете використовувати наступну інформацію як чекліст у власній роботі.

Для чого потрібно слідкувати за якістю контенту та для чого робити аудит

Зараз контент вирішує все! Від його якості залежить довіра до вашого бренду, позиції сторінок у пошуковій видачі Google, кількість продажів товарів чи послуг.

Ми виділяємо декілька головних причин, чому над контентом потрібно працювати комплексно:

  1. Підвищення довіри до сайту та бренду в цілому. Якісний контент допомагає позиціювати компанію як експерта у своїй галузі та підвищує довіру з боку клієнтів.
  2. Залучення цільової аудиторії. Цікавий та корисний контент привертає увагу потенційних клієнтів та заохочує їх взаємодіяти з брендом.
  3. Покращення SEO. Оригінальний, унікальний та оптимізований інформаційний матеріал покращує позиції сайту в пошукових системах.
  4. Збільшення продажів. Якісний контент переконує клієнтів у перевагах продукту чи послуги, сприяючи прийняттю рішення про покупку.
  5. Отримання зворотного зв’язку. Аналізуючи взаємодію користувачів із контентом, можна зрозуміти їхні потреби та очікування.

А що стосується аудиту, то він дає змогу проаналізувати поточний контент на сайті, визначити прогалини, знайти застарілу чи неефективну інформацію, спланувати створення нового, актуального та цінного для аудиторії контенту. Тому такий аудит потрібно проводити регулярно!

Як проводиться аудит 

Одразу зауважу, що ваша схема аудиту контенту може відрізнятися. Але в «класичному» вигляді він складається з семи основних кроків:

1. Визначення цілей аудиту 

На цьому етапі необхідно визначити, які саме цілі ставляться перед аудитом контенту: покращення видимості сайту в пошуковій видачі, збільшення кількості відвідувачів, підвищення конверсії, покращення якості контенту тощо.

2. Збір контенту 

Збір повинен бути комплексним: необхідно проаналізувати сторінки сайту, статті, блоги, зображення, відео та аудіо (за умови їх наявності).

3. Аналіз контенту 

Цей етап передбачає ретельний аналіз контенту за основними критеріями, такими як відповідність цільовій аудиторії, актуальність, повнота, якість та SEO-оптимізація.

4. Визначення прогалин 

На цьому етапі необхідно знайти будь-які прогалини в контенті: невідповідність цільовій аудиторії, неактуальність, низька якість, відсутність оптимізації тощо. Всі ці прогалини й недоліки потрібно буде виправляти в майбутньому.

5. Аналіз конкурентів 

Звісно ж, дуже важливо аналізувати контент ваших конкурентів. Це допоможе визначити, у яких аспектах ви від них відстаєте, а в яких — обходите. А це дозволяє оцінити ваш власний контент об’єктивніше.

6. Розробка рекомендацій 

Після ретельного аналізу можна переходити до розробки рекомендацій: створення нового контенту та редагування вже наявного, усунення знайдених прогалин, покращення SEO-оптимізації тощо.

7. Створення контент-плану 

Останній етап аудиту — розробка контент-плану, який допоможе впровадити рекомендації. Він повинен містити інформацію про те, який контент і коли створюватиметься, хто буде займатися його створенням та коли він має з’явитися на сайті.

Чекліст із перевірки контенту

А тепер переходимо до чекліста!

Заголовок Н1 з УТП або ключовими словами

На головній сторінці повинен бути заголовок із тегом Н1, вашою УТП або ключовими словами. Тоді відвідувач одразу зможе зрозуміти, хто ви та що пропонуєте. А пошукові алгоритми будуть точніше ранжувати сайт. Слідкуйте, щоб Н1 максимально відповідав змісту сторінки.

До речі, в інтернет-магазинах можна використовувати слайдери з кількома УТП:

Заголовки H2 на кожній сторінці

Заголовки Н2 на сторінках не менш важливі. Вони дозволяють краще структурувати тексти, роблять їх інформативнішими для читача, а також допомагають у ранжуванні сайту пошуковими роботами. Оптимальне рішення — додавати ключові слова та фрази в заголовки (хоча б у деякі):

Контакти та можливість звʼязатися з вами

Це обов’язковий пункт для всіх сторінок сайту. Потенційний клієнт повинен мати змогу перейти в розділ «Контакти» з будь-якої сторінки. Тому посилання на цей розділ рекомендують розташовувати в хедері або у футері.

Доступність інформації

Ваша аудиторія повинна розуміти ваш контент — це дуже важливо. Намагайтеся писати простою, але не примітивною мовою. Якщо після ознайомлення з контентом у користувача з’явилося ще більше питань, це означає, що його необхідно покращувати.

Корисність

Звісно, всі ми розуміємо, що контент часто створюється під семантичне ядро. Але це не привід робити його некорисним для читача. Кожна сторінка повинна нести в собі якусь користь, давати відповіді на конкретні питання, доносити важливу інформацію, а не просто бути «обрамленням для ключових слів».

Правдивість та надійність інформації

Пошукові системи розумнішають — це факт. Неперевірена інформація може коштувати вам цінних позицій у видачі. Тому обов’язково потрібно перевіряти джерела та факти. Особливо зараз, коли контент нерідко генерується за допомогою нейромереж, які часто «галюцинують» та видають неправдиву інформацію за реальні факти.

Унікальність

Тут все, як і раніше: контент має бути унікальним (принаймні 90% унікальності). Інакше сайт може дуже швидко потрапити під фільтри пошукових систем, вибратися з-під яких буде вкрай складно.

Єдиний Tone of Voice на сайті

Можливо, над вашими текстами працюватимуть різні автори. Тому варто прописати базову характеристику Tone of Voice, щоб стиль написання на різних сторінках був єдиним. Тут зі власного досвіду можу порадити стиль, який дійсно працює для B2B-ніші: доброзичливий експерт, який добре знається на матеріалі, але водночас не такий собі «свій» товариш із дружніми порадами. Важливо не лити багато води в текстах, а давати всі необхідні пояснення та бути уважними до деталей.

Відсутність переспаму

Пам’ятайте, що тексти створюються насамперед для людей, а не для пошукових роботів. І велика кількість ключів точно не сприяє читабельності. Тому в тексті не повинно бути більше ніж два ключових слова та фрази на 1000 символів. А можна навіть менше. Переспам дуже сильно впадає в очі. Та й пошукові алгоритми легко його зчитують, через що є ризик отримати протилежний від бажаного результат і просісти у видачі.

Якісні, оптимізовані зображення

Попри те, що швидкості інтернету зростають, не варто завантажувати на сайт «важкі» зображення. Оптимально — до 250 кБ у jpeg, якщо немає потреби застосовувати png чи інші формати. При цьому самі зображення повинні бути якісними, не пікселізованими. Також варто використовувати авторські фото, ілюстрації тощо, а не шукати їх у Мережі. Якщо маєте можливість, найміть дизайнера. Або ж розгляньте варіант придбання фото на стоках, щоб не отримати додаткових проблем з авторськими правами.

Що в підсумку

Я хочу донести думку, що найважливіше в контенті вашого сайту — це не те, наскільки красиво він написаний, які використані зображення та чи достатня кількість ключових слів (хоча це теж важливо), а насамперед його релевантність.

Контент повинен бути актуальним, цікавим та корисним саме вашій цільовій аудиторії. Він має відповідати на її запитання, доносити до неї саме те, що ви хотіли передати. Лише тоді він добре просуватиметься й ефективно конвертуватиметься в заявки.

Дякую за увагу! І успіхів у створенні першокласного контенту для вашого сайту!

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.