Поведінкові фактори сайту, або Як позиція у видачі залежить від дій користувача?

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 2 хвилин(и)

Поведінкові фактори ранжування постійно згадуються у контексті SEO та контент-маркетингу. Лідерами більшості комерційних тематик є сайти, які максимально повно відповідають запитам користувачів. Для цього пошуковики збирають та аналізують статистику: скільки користувач провів часу на сайті, відвідав інші сторінки чи обмежився лише однією, вводив повторно свій запит чи ні?

Що таке поведінкові фактори?

Насамперед це відмови. Вони відбуваються, якщо людина потрапляє на вашу сторінку і не знаходить необхідної інформації, їй не подобається дизайн, вона не розуміє навігації сайту і губиться в лабіринті її структури. Причина може бути одна або кілька. Що більше відмов, то гірші позиції сайту у видачі. Нецільова авдиторія, яка прийшла із сайтів зовсім іншої тематики, дає до 100% відмов.

На поведінкові фактори впливають:

  • цінність контенту (що вона вища, то більше користувачів занурюються у його вивчення);
  • зручність сайту для користувача та відсутність інформаційного сміття (usability);
  • швидкість завантаження сторінок як із десктопа, так і з мобільних пристроїв (mobile friendliness);
  • проста та зрозуміла форма замовлення товару чи послуги;
  • нюанси конкретного бізнесу (сайт компанії з виклику евакуатора не вивчатимуть так глибоко, як сайт дизайнера інтер’єрів або психолога).

Поради, що сприяють поліпшенню поведінкових факторів на сайті

  1. Замовте SEO-аудит сайту або самостійно проаналізуйте поведінкові фактори (Google Analytics вам на допомогу!).
  2. Оптимізуйте контент:
  • додайте корисну інформацію;
  • не допускайте переспаму ключів;
  • зробіть привабливі для вашої ЦА заголовки;
  • удосконаліть структуру текстів, щоб вони були зрозумілими для вашої авдиторії, щоб їй хотілося піти далі за перший абзац;
  • додайте ілюстрації (фото, тематичні картинки);
  • введіть розділ FAQ (питання–відповіді);
  • створіть чат-бот.
  1. Перевірте, чи відповідають запити, за якими прийшли користувачі, змісту сторінки. Якщо вони запитували ціни на золоті сережки, дайте відповідь на їхнє запитання, а не розхвалюйте блиск діамантів або дизайн своїх виробів.

Висновки

SEO-поведінкові фактори можна накрутити автоматично або вручну. Цим займаються спеціальні біржі. Але якщо вас викриють у навмисному обмані статистики відвідуваності або симуляції дій користувачів, забанять на пів року. А після цього ваші позиції у видачі знизяться на кілька десятків пунктів. Тож, чи варто так ризикувати?

Тим більше, що поведінкові фактори SEO важливі не тільки для ранжування сайту. Вони впливають і на те, скільки лідів (потенційних замовників) перетвориться на реальних покупців. Що ціннішу та вичерпнішу інформацію про свій продукт ви надасте, то з більшою вірогідністю закриєте угоду тут і зараз.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.