Право на контент: як захистити авторство?

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 2 хвилин(и)

Подбайте про захист своїх авторських прав на контент ще на стадії замовлення текстів. Укладіть договір із копірайтером або копірайтерською агенцією. У цьому випадку ви можете також запросити акт виконаних робіт, який міститиме інформацію про виплату гонорару саме за цей текст (якщо контент дуже цінний, автор може надати роздруківку з підписом на кожній сторінці). Про всяк випадок збережіть своє ТЗ і скрини листування з копірайтером або менеджером агентства.

Ці документи знадобляться у двох випадках:

  1. У разі звернення до суду, якщо ви звинувачуватимете сайт-злодюжку в копіпасті.
  2. У разі надсилання офіційного протесту хостеру або власнику сайту, де було опубліковано вашу статтю.

У другому випадку потрібно попросити свого хостера видати офіційний лист про те, коли оригінальну статтю було розміщено на вашому ресурсі. Так ви доведете, що ваша публікація вийшла раніше, ніж передруки, навіть якщо їх зробили «монстри» інтернету.

Згідно з українським законодавством, авторські права виникають одразу після створення твору (статті, роману, вірша). Ба більше, наша країна підписала Бернську конвенцію про охорону літературних і мистецьких творів, тому авторські права на тексти, створені в Україні, визнають у більшості країн світу.

Але в українському суді щось довести дуже складно. Простіше попросити хостерів чи власників сайту зняти дублі чи переписати свої статті. У першому випадку надішліть офіційну претензію від імені директора компанії керівнику ресурсу, викритому в копіпасті. Переважно претензія сприймається адекватно — власник сайту може й не знати, що його автори займаються плагіатом.

Якщо лист залишився поза увагою, поскаржтеся власнику інтернет-хостингу. Надайте йому перелічені вище юридичні докази ваших авторських прав на інформаційний продукт. І тільки якщо звернення залишаться безрезультатними, йдіть до суду.

2011 року свої права на ролик, присвячений Євро-2012, вдалося довести Олегу Фінгеру. Він позивався до українського телеканалу ICTV і зміг переконати суддів, що журналісти телекомпанії без його дозволу використали у своєму сюжеті уривки з його ролика, розміщеного на YouTube. Гонорар автору відео ніхто не виплачував і не повідомляв про «запозичення». Голосіївський райсуд Києва став на бік простого громадянина України та зобов’язав телевізійників виплатити автору ролика компенсацію майже у 50 тис. грн.

Знаменитий ролик:

Олег Фінгер судився з ICTV досить довго та залучав до процесу досвідчених адвокатів. У більшості випадків набагато дешевше та простіше заново унікалізувати свій контент. Зробити це можна буквально за 2 тижні. У будь-якому випадку остаточне рішення за вами.

І пам’ятайте, що залізобетонно ви зможете довести права на текст, лише якщо працюєте з офіційно зареєстрованою компанією. Замовляючи тексти у випадкових людей, неможливо підтвердити факт співпраці з ними та офіційної передачі авторських прав на контент.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.