Замовники текстів туристичної тематики — одні з найконсервативніших у всьому, що стосується текстів. Переважна більшість із них замовляють типові статті типового розміру з типовим оформленням і не намагаються виділитися серед конкурентів. Чому так відбувається, і яке значення має контент у просуванні та популяризації туристичного сайту, розбиратимемося в цій статті.
Які тексти про туризм вибирає цільова авдиторія?
Видів сайтів, які так чи інакше пов’язані з туризмом, — купа: від порталів, що збирають інформацію про готелі, до вузькоспеціалізованих турагенцій, які розповідають про туризм та організовують відпочинок у межах однієї області, міста, країни.
Якість, предметність, корисність інформації не в останню чергу залежать від виду ресурсу — дуже часто на сайті, присвяченому певному напрямку, турист знаходить повну, правдиву та корисну інформацію.
Люди, які планують свою відпустку, вибирають:
- Блоги мандрівників, де можна почерпнути найсвіжішу, стовідсотково правдиву та актуальну інформацію, отримати поради, дізнатися про маленькі хитрощі. Бонус — унікальні авторські фото та живі душевні тексти, які може написати лише людина, яка бачила все описане на власні очі.
- Вузькоспеціалізовані сайти, присвячені області, країні чи місту. Для таких порталів нерідко пишуть українськомовні автори, які живуть чи працюють у цій країні, а отже, читач і в цьому випадку отримує достовірну інформацію з перших рук.
- Сайти туристичних компаній. Запорука їхньої популярності — в унікальних маршрутах власної розробки, що супроводжуються авторськими фото, текстами та іншим контентом.
- Людино-брендовий контент. Якщо автор текстів — керівник або гід агентства, відома у туристичних колах, чарівна та цікава особа, крутий контент та лайки/шери у соцмережах гарантовані.
Для читача важливо все: інформація про готелі, ресторани та екскурсії, фоторепортажі, враження про заходи з місцевим колоритом. Тобто ексклюзивний контент. Але для написання унікальних авторських текстів треба особисто побувати у тих місцях, про які йдеться. Це дорого (від 30 євро за 1000 символів) і довго: один автор, що подорожує, за 2 місяці опише максимум 15 міст. Для сайту однієї країни це може бути прийнятно, але точно не для великого порталу.
Це одна з причин, чому в туристичному бізнесі конкурують не тільки й не стільки контентом.
Як просувають туристичні портали?
Власники туристичних компаній заявляють, що користь від роботи з контентом є, і вона очевидна, але навіть у топі можна зустріти компанії, які потрапили туди взагалі без жодної роботи над текстами — їхні сайти наповнені копіпастами та рерайтами. Не менш важливими є інші інструменти просування: smm, SEO, контекстна реклама.
Саме контекстна реклама є фаворитом туристичних компаній, однак і тут виникають проблеми: оскільки конкуренція дуже висока, то й ціна залучення кожного клієнта виявляється значною, і вона постійно зростає.