Людина заходить на ваш сайт і починає його вивчати. Чи замислювались ви, що саме впливає на її рішення купити, перейти за посиланням чи залишити свої контакти вашому відділу продажів? Сучасний зручний дизайн чи інформативний контент — що саме більше переконує відвідувача стати клієнтом? І що саме розробляти першим під час створення сайту?
На цю тему ми поговорили з фахівцями нашого постійного партнера — IT-студії MEGASITE.
Яка роль контенту та дизайну у сприйнятті сайту?
Сайт — це цілісний продукт, і його ефективність залежить від того, наскільки вправно розробники поєднують і реалізують різні його складові. Але якщо розглядати сайти за типами (сайти-візитівки, корпоративні, лендинги, онлайн-магазини) то співвідношення важливості тексту та дизайну, звісно, змінюється.
Коли ми говоримо про сайт не тільки як іміджевий інструмент компанії, а й носія корисної інформації для клієнтів, то ключову роль має відігравати саме контент. За допомогою текстів бізнес спілкується зі своєю авдиторією, розповідає їй про товари чи послуги, опрацьовує заперечення, доводить свою професійність і демонструє, що йому можна довіряти.
Саме контент формує думку авдиторії щодо вашої компанії. Згадайте, як ви самі шукаєте якийсь товар чи інформацію в інтернеті. Скільки сайтів відвідуєте, поки не знайдете те, що вам потрібно? Невже ви б гаяли стільки часу, гортаючи видачу Google, якщо б для вас мав значення виключно привабливий вигляд ресурсів?
Водночас між двома сайтами з приблизно однаковим текстовим наповненням ви виберете той, що має більш привабливий дизайн. Тож, можна стверджувати, що дизайн доповнює зміст і функціональність платформи. Він підкреслює зміст сайту, підсилює контент і розставляє потрібні бізнесу акценти.
Контент або дизайн: що важливіше під час розробки сайту?
З огляду на значення, яке відіграє контент, зрозуміло, що під час розробки сайту більше потрібно орієнтуватись саме на текстове наповнення.
Спочатку слід вирішити, які сторінки повинні бути на сайті, та яку роль вони мають виконувати, про що повинні розповідати та які сенси містити. Після цього потрібно зрозуміти, які інструменти максимально точно донесуть ці сенси до користувача.
Наприклад, якщо це блок із описом консалтингових послуг, то це буде текст із акцентами на перевагах цієї послуги для клієнтів. Якщо ж розглядати сайт-візитівку фотографа чи відеографа, то центральне місце на ресурсі мають посісти його роботи.
Далі — створення прототипу. На цьому етапі закладається те, як виглядатиме весь ресурс і кожна його окрема сторінка. Прототип містить схематичні блоки з текстами, ілюстраціями, графічними елементами та розмірами відносно один до одного. Тобто прототип є втіленням перших двох етапів — цілей, які стоять перед сайтом і його сторінками, та інструментів, що їх реалізовуватимуть.
Після затвердження клієнтом прототип передається дизайнеру, і той створює дизайн-макет для подальшої верстки. Тексти можна писати перед створенням прототипу або ж після опрацювання дизайн-макету, але тоді дизайнер із копірайтером повинні працювати в тандемі.
Наприклад, дизайнер у блоці переваг продукту зробив 5 плашок під тексти, але, працюючи над контентом, копірайтер зрозумів, що насправді є тільки три переваги. Тому під час внесення тексту в дизайн-макет дизайнер повинен буде переробити цей блок або знайти з копірайтером компроміс.
Може бути й інша ситуація: написаний текст задовгий для розміщення у передбаченому для нього блоці. Дизайнер не знає, як саме скоротити текст, щоб зберегти потрібні сенси, тому копірайтер повинен долучитись до цього процесу і зробити необхідні корегування.
В ідеалі, правильна розробка має мати такий вигляд:
- Визначення цілей усього сайту та окремих його сторінок.
- Вибір інструментів, які доноситимуть правильні сенси: тексти, фото, таблиці тощо.
- Створення прототипу.
- Створення дизайн-макету.
- Написання контенту та спільна робота копірайтера з дизайнером над його внесенням на сайт (або написання текстів перед створенням прототипу).
Отже, можна дійти однозначного висновку: контент переважно важливіший за зовнішній вигляд сайту, але оптимального результату можна досягти, тільки якщо дизайнер і копірайтер працюють разом. Якщо на перше місце поставити розробку дизайну, а вже потім під нього підлаштовувати контент, є великий ризик зробити привабливий сайт без користі та наповнення сенсами. У такому випадку клієнт отримає бажаний ресурс із гарним дизайном сторінок, але своєї маркетингової функції ресурс виконати не зможе.