Як продавати в Telegram?

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 6 хвилин(и)

Якісний канал — це коли відкриті коментарі, є емодзі какашок, клоунів тощо ©

Telegram давно перестав бути звичайним месенджером. Сьогодні це повноцінна соціальна мережа, яка налічує понад мільярд акаунтів і близько 700 мільйонів активних користувачів. Тут читають новини, обговорюють політику, розважаються і навчаються.

Ще одна цікава функція Telegram — продажі. Швидке зростання популярності соцмережі привертає увагу бізнесу. Але робота з цим каналом має свої особливості, які змушують вибирати альтернативні меседжі, налаштовувати оригінальні маркетингові воронки й експериментувати з різноманітними тактиками просування. WordFactory вже розповідала, на які українські канали в Telegram слід звернути увагу маркетологу для саморозвитку чи створення нового каналу комунікацій. Сьогодні ж поговоримо про те, як краще продавати в Telegram, — розберемося, як вибрати спільноту для просування свого продукту, оформити рекламне звернення та вимірювати його ефективність.

З чого почати?

Щоб продавати в Telegram, необов’язково мати власну групу чи канал. Завжди можна використовувати інші спільноти для просування своїх продуктів, контактуючи з їхніми власниками. Все, що потрібно, — написати якісне рекламне звернення, включивши до нього посилання на свій сайт чи сторінку маркетплейсу.

Стратегія продажів зі створенням власного каналу також може бути ефективною. Але слід враховувати такі її особливості:

  1. Вона розрахована на тривалий термін — доведеться розвивати свою спільноту, докладаючи чималих зусиль для збільшення авдиторії.
  2. Щоб канал запрацював на повну потужність, потрібно не просто привернути увагу споживачів, а утримати її. Для цього необхідно створювати власний якісний контент і моніторити настрої авдиторії.
  3. Спільнота ефективно працюватиме, якщо періодично змінювати маркетингову політику, пропонуючи нові продукти або тарифні плани, знижки та інші промоакції.

Вибравши певний шлях, необхідно буде запустити рекламу в Telegram. І тут може чекати доволі неприємний сюрприз. На відміну від Google чи Facebook, у цій соціальній мережі немає власної біржі реклами. Точніше, вона працює у тестовому режимі й розрахована на великих рекламодавців, готових інвестувати десятки тисяч доларів на місяць. Решті доводиться покладатися на альтернативні шляхи поширення своїх меседжів, тобто на наявні спільноти.

Реклама в Telegram — це аутрич. Щоб привернути увагу цільової аудиторії, необхідно:

  1. Знайти канал чи групу з відповідною тематикою.
  2. Оцінити потенціал розміщення реклами в цій спільноті.
  3. Зв’язатися з власником.
  4. Обговорити умови розміщення рекламного звернення.
  5. Виконати свою частину угоди.
  6. Простежити за поширенням інформації.
  7. Проаналізувати ефективність рекламної кампанії.

Нагадуємо: в Telegram немає вбудованих інструментів для просування бізнесу онлайн, тому працювати з цією соцмережею не дуже зручно. До того ж завжди існує ризик невиконання угоди власниками каналів, і їх за це не можна буде притягнути до відповідальності. І все ж ці мінуси повністю перекриваються головним плюсом Telegram — величезною живою авдиторією, не перевантаженою рекламою і комерційними пропозиціями. Вдало вибравши спільноту, можна отримати високу конверсію й вивести свій бізнес на новий рівень.

Як вибрати спільноту для реклами?

Насамперед потрібно визначитися з цілями. Так, якщо мета — продати якомога більше товарів чи підписок на онлайн-сервіс, підійдуть вузькі нішеві канали з невеликою авдиторією. Зазвичай їхні власники — реальні експерти, що мають авторитет у своєї авдиторії. До їхніх рекомендацій дослухаються, що збільшує рівень конверсії. Широкотематичні канали, за якими стоять великі медіакомпанії, більше підійдуть для поширення інформації про бренд. Реклама в них познайомить компанію з цільовою авдиторією та поліпшить її репутацію. Але не слід чекати від неї феноменальних результатів у плані продажів — рівень конверсії буде нижчим.

Канали варто відбирати за тематикою та якістю контенту. Засновниця онлайн-академії Links stream та автор Telegram-каналу In links we trust Світлана Величко вважає, що головним фільтром має бути інтуїція:

«Якщо інформація, яку ви читаєте, корисна особисто для вас і якщо ви можете знайти щось корисне особисто для себе, значить, з великою імовірністю, канал дійсно не накручений».

Ба більше, це означає, що вдалося знайти свою цільову аудиторію, готову сприймати меседжі й купувати продукти компанії. При цьому Світлана рекомендує звернути увагу на мову каналу, градус емоцій у постах, наявність професійних дискусій та цінності, які транслюються в цій спільноті. Якщо вони не збігаються з поглядами компанії, існує велика ймовірність того, що авдиторія негативно сприйматиме її рекламу.

Звісно, інтуїція — це лише фільтр. У сучасному маркетингу всі рішення мають ухвалюватися на основі даних. Олександр Положешний, автор каналу «SEO Фишки», вважає що рекламодавцям варто звертати увагу на дві ключові метрики:

«Якщо канал активно закуповує рекламу і в нього хороші перегляди, треба брати рекламу».

Для аналізу спільноти можна запитати у власника скриншоти з панелі адміністратора. Вони покажуть кількість і динаміку підписників, рівень активності та інші показники. Але ці зображення досить легко підробити, підставивши рекламодавця. Тому краще користуватися такими зовнішніми сервісами аналізу Telegram-каналів, як Collaborator, Zelkaa та Telegram Directories.

Проте навіть хороші показники не слугуватимуть гарантією успіху. Останній рубіж, який доведеться пройти перед замовленням реклами, — перевірка каналу на накручування підписників та активності. Євген Гуменюк, автор каналу Need for SEO, дає такі рекомендації:

«Якщо на каналі відключені коментарі, а емодзі лише позитивні — це привід задуматись. Якісний канал — це коли відкриті коментарі, є емодзі какашок, клоунів тощо. Тобто, коли автор дає можливість «висловитись» своїм підписникам. Якщо, наприклад, підписників 10 тисяч, а коментарі закриті або відкриті, але їх там немає, — це фіаско».

Як написати ефективне рекламне звернення?

Сильна сторона Telegram — мінімальна кількість реклами. Порівняно з іншими соціальними мережами, де комерційні пропозиції зустрічаються ледь не в кожному третьому пості, цей застосунок виглядає дуже легким та інформативним. Але в кожної переваги є своя зворотна сторона. Якщо реклама й з’являється в Telegram, зазвичай вона викликає негативну реакцію авдиторії.

В’ячеслав Озеров, автор блогу Amazonsales.com.ua, вважає, що найкраще робити ставку на нативність:

«Найкраща реклама — це, звісно, реклама, яка не виглядає як реклама. Треба трохи попрацювати в афіліейт/контент-маркетингу та забирати банальні класичні напрацювання, де є хук, сторітелінг та жага до fomo, що зробить продаж».

Таку думку поділяє і засновник «Школи SEO» Артем Пилипець:

«Мій досвід полягає у тому, щоб скорегувати рекламний пост до загального стилю ТГ-каналу, в якому розміщується публікація. Коли я отримую пропозицію щодо рекламної публікації, я завжди оцінюю текст з погляду «чи написав би таке сам». Якщо ні, то краще перепишу пост, щоб він був звичним для моїх читачів. Це стосується звернення до читача, стилю мовлення, додавання власного досвіду та персональних оцінок до рекламного контенту».

Тож реклама не має лізти в очі. У Telegram найкраще працює стратегія вхідних продажів. Спочатку потрібно привернути увагу потенційних клієнтів цікавим контентом, потім акцентувати на їхній актуальній проблемі чи потребі і запропонувати готове рішення. Про це каже й Світлана Величко:

«На мою думку, текст має містити максимально прикладну інформацію, лайфхак, який вирішує якийсь із запитів користувача, показує, що ми вже стикалися з подібною проблемою і вміємо її розв’язувати. Я рекомендую описувати лайфхаки, а не просто писати рекламу, бо в такого експертного посту більше шансів на репост, натомість рекламу репостити ніхто не буде. Такий пост може розійтися далі, і в нього буде більше охоплень і можливостей, щоб ЦА вас впізнала».

Якщо канал веде інфлюенсер чи відома медійна особа, хороші результати дає особиста рекомендація. Почувши інформацію від третьої особи, яку він вважає авторитетом, клієнт краще оцінюватиме бренд і продукт компанії. Олександр Положешний дає конкретні рекомендації щодо формування подібного меседжу:

«Тут добре працюють фрази типу «рекомендую…», але далеко не всі адміни каналів згодні такі фрази публікувати. Також добре працює ілюстрація — проста і по темі. Емодзі привертають додаткову увагу».

Як оцінювати ефективність реклами в Telegram?

За наявності досвіду роботи з онлайн-рекламою в інших каналах комунікацій на кшталт пошукових систем чи соцмереж аналіз результатів у Telegram буде звичним. Тут працюють ті самі ключові показники ефективності (KPI):

  • переходи за посиланням;
  • ліди;
  • підписники/підписки;
  • продажі;
  • замовлення тощо.

Для оцінки ефективності реклами в Telegram можна використовувати звичні системи аналітики, наприклад Google Analytics + BigQuery. Для відстеження кліків і продажів за джерелом переходів застосовуються UTM-мітки, а для лідів — промокоди. Багато рекламодавців також налаштовують аналіз через системи переадресації та скорочення посилань, наприклад Bit.ly.

Які показники вважати позитивними, залежить від бізнес-моделі компанії. Олександр Положешний наводить такий приклад:

«У моїй тематиці це підписники. Більше зайшло — більше прибутку я отримаю на дистанції. Хороший результат — 1 підписник до 1 долара».

Реклама в Telegram має бути максимально нативною, а в ідеалі — корисною й цікавою для потенційних клієнтів. Тому Світлана Величко пропонує альтернативний спосіб оцінки успіху:

«Я вважала б показником ефективності репости в профільні ТГ-канали у вашій сфері. Наприклад, мені було б приємно, якби якийсь із наших постів репостнув ТГ-канал SEO BAZA, бо  це хороший експертний канал і туди просто так нічого не потрапляє. У кожній сфері є канали, які вважаються суперекспертними, тому потрапити туди для розміщення свого матеріалу (репосту) — це теж офігезна ефективність реклами, яка, окрім охоплення, показує ще й класну користь ком’юніті».

Загалом у Telegram не варто вибудовувати занадто складні воронки продажів і системи аналітики. Мірило успіху тут лежить на поверхні. Довіряйте своїй інтуїції та не ускладнюйте!

Висновки

У Telegram усе потрібно тестувати! Особливість цієї соцмережі полягає у тому, що в ній складно прогнозувати результати публікації реклами. Тому потрібно експериментувати, експериментувати і ще раз експериментувати. Не спрацював один канал? Переходьте до іншого та спробуйте трохи змінити контент. Маєте успіх? Збільште частоту виходу реклами та подивіться, що з цього вийде.

Якщо знайшли формулу успіху, зафіксуйте її та починайте тиражувати рекламні звернення. Практика показує, що змінювати їх не варто — вони ефективно працюватимуть і через кілька місяців, і через рік. Звісно, слід моніторити довгострокові терміни та підлаштовуватися до них, але відстежувати кожну дрібницю немає потреби. Ще одна корисна порада: якщо подобається працювати з каналом, дізнайтесь, що ще може запропонувати його власник. Це можуть бути публікації у Facebook та Instagram, розсилки, гостьові пости в блозі чи особисті рекомендації. Завдяки цьому можна збільшити охоплення своєї цільової авдиторії.

З часом можна сформувати список каналів, у яких ефективно працює реклама компанії. Але варто пам’ятати, що їхня авдиторія схильна до «вигоряння» — рано чи пізно всі охочі скористаються комерційною пропозицією, і ресурс підписників буде вичерпано. Тому WordFactory радить постійно шукати нові канали зі схожою тематикою, емоційною тональністю постів та активністю авдиторії.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.