Оптимізуємо лістинг у межах правил Amazon: 20 актуальних лайфхаків

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 4 хвилин(и)

Грудень — це традиційно «місяць Amazon» у контент-студії WordFactory.

Ми знаємо все про те, як написати якісний текст для лістингу.

І знаємо, що найпоширеніше запитання наших клієнтів «Як грамотно оптимізувати лістинг?». Про те, що потрібно робити, а чого не можна, ми поговорили з колегами з SalesHub.

Сторінка товару (Product listing) завжди була об’єктом пильної уваги Amazon-продавців. Користувачі завжди намагалися балансувати між «людяністю» тексту та оптимізацією під пошукові запити. Але в гонитві за ранжуванням легко забути про головний момент: лістинг має відповідати базовим правилам торгового майданчика. Адже якщо його не опублікують, то всі витрати часу та коштів на оптимізацію будуть марними.

Правила Amazon

Щоб не змарнувати час на перевірку та розробку нового лістингу, варто звернутися до основних правил Amazon. На сьогодні його адміністрація забороняє:

  • використовувати лістинг для будь-яких цілей, окрім продажу товару;
  • писати коди UPC та інші дані для ідентифікації;
  • перехресне просування товарів (коли лістинг рекламує ще один або кілька продуктів);
  • матеріали непристойного та образливого змісту;
  • будь-які контактні дані продавця (по суті, не вітаються будь-які URL-посилання);
  • вносити продукти, які не відповідають стандартам безпеки;
  • інформацію про доступність і ціну;
  • альтернативні пропозиції щодо доставлення;
  • спойлери фільмів, книг і музичних альбомів;
  • огляди, цитати та відгуки;
  • рекламу;
  • водяні знаки;
  • будь-яку інформацію, чутливу до часу;
  • заклики залишати відгуки;
  • скрипти та виконувані файли.

Також обов’язково варто згадати про окремі вимоги для окремих категорій. Amazon був змушений піти на такий крок, щоб зменшити кількість перевірок. Отже, якщо товар повторно з’являється на торговому майданчику, то до нього застосовується вже створений іншим користувачем лістинг. Плюс це чи мінус — складне питання. Ясно лише одне: адміністрація ставиться до перевірки лістингів дуже відповідально.

Майже для всіх сегментів Amazon пропонує свої style-guide (керівництво зі стилю). Багато користувачів ігнорують стайл-гайди, через що збільшується середній час модерації лістингу. Рекомендуємо вам завчасно вивчити посібник зі стилю, щоб не гаяти час на перевірку та редагування опису — дорогоцінні дні або години навряд чи позитивно позначаться на продажах.

Як оптимізувати лістинг, не порушуючи правил?

Відразу варто зазначити, що оптимізація лістингу — дуже широке поняття. Можна адаптувати сторінку для кращого ранжування пошуковою системою, алгоритмом самого Amazon або підвищення конверсії. Ми розглянемо всі три аспекти оптимізації та зберемо всі поради щодо поліпшення лістингу.

  1. Використовуйте спеціальні інструменти для аналізу. Найбільш простим і функціональним є Jungle Scout Product Listing Grader: потрібно ввести ASIN продукту — і алгоритм оцінить читабельність лістингу, Title та булітів, а також інші важливі показники.
  2. Перейдіть до Title. Якщо ви читаєте цю статтю, то, напевно, знаєте про обмеження довжини Title до 200 символів. Фахівці ж рекомендують «вкластися» у 80 знаків — саме стільки за замовчуванням бачить покупець, не відкриваючи лістинг. Отже, вся основна інформація має міститися саме у першій його частині.
  3. Додайте до Title релевантні ключові запити та характеристики. Використовуйте місце для частотних ключових фраз. Пошук «ключів» — справа нескладна: достатньо використовувати один із численних інструментів на кшталт Keyword Inspector.
  4. Додайте зображення. Amazon пропонує продавцям 9 слотів для картинок і бажано заповнити їх усі. Тривале тестування лістингів довело пряму залежність між кількістю картинок і конверсією.
  5. Збільште роздільну здатність. Додавати картинки заради кількості не варто — розпещені покупці Amazon відразу помітять халтуру. Рекомендується використовувати зображення завширшки від 1000 пікселів, щоб ті не «роз’їжджалися» під час масштабування. Також використовуйте формат .png замість .jpeg — останній стискає файл за рахунок його якості.
  6. Покажіть упаковку продукту. Покупцям важливо бачити, чи доїде продукт до них. Крім того, за якістю упаковки судять про якість товару — на жаль, у продажу не працює правило «не суди про цукерку за обгорткою».
  7. Додайте зображення товару під час використання. Це підвищує конверсію лістингу, є доказом того, що товар підходить покупцю і дає змогу оцінити розміри.
  8. Додайте інфографіку з порівнянням розмірів. Якщо на фото не видно габаритів товару, саме час його додати. Що краще користувач уявить собі товар, то більше шансів продати його.
  9. Скоротіть буліти, але збільште їхню кількість. Намагайтеся дотримуватись негласного ліміту — до 5 слів на буліт. Так список буде легше читати і більше шансів, що ваш лістинг спрацює.
  10. Наголошуйте на проблемі, яку вирішує продукт. Виділіть цільову аудиторію, максимально докладно опишіть товар і почніть текст із проблеми користувача. Це простий, але ефективний трюк для всіх маркетологів.
  11. Скоротіть речення в лістингу. Прийнятний показник — по 15 слів на речення. Якщо перевищити його, текст просто перетвориться на нечитабельну стіну символів.
  12. Зменшуйте обсяг. Майже половина всіх покупок в американському сегменті Amazon припадає на мобільні платформи. Отже, читати текст обсягом до 3000 знаків (1000 знаків — буліти та 2000 — сам лістинг) вкрай довго та незручно.
  13. Відформатуйте текст. Поділіть опис на абзаци (до 5 речень), додайте підзаголовки — так ви зробите текст приємним для читання.
  14. Додайте гарантії та бонуси. Якщо у вас є гарантія повернення або інші приємні бонуси, не забудьте зробити на цьому акцент у своєму лістингу.
  15. Додайте FAQ. Зберіть найпоширеніші питання від покупців і дайте відповіді на них просто в тексті, виділивши цю частину в окремий розділ. Так ви заощадите час їм і собі.
  16. Поставте правильні буліти на перше місце. Виділіть основні характеристики, за якими ваш товар порівнюватимуть із конкурентами. Саме буліти з ними мають бути першими у списку.
  17. Подбайте про мову. Перший момент: текст повинен писати носій мови, причому з тієї країни, в якій ви продаєте, — британська, американська та канадська англійська відрізняються одна від одної. Другий аспект: уникайте складних формулювань і пишіть тією мовою, якою розмовляє покупець.
  18. Зверніться до професійних оптимізаторів. Якісний лістинг продаватиме мало, якщо його побачить лише кілька десятків людей. Виправте це за допомогою експертів у галузі Amazon PPC.
  19. Використовуйте автоматичні імейл-кампанії. Не просіть залишити позитивний відгук — гарантовано напроситеся на бан від Amazon. Але ви можете повідомляти покупцям про нові товари (постачання), вирішувати дрібні проблеми та просто просувати товар.
  20. Використовуйте інструменти для тестування лістингів. Splitly та інші сервіси дають змогу змінювати лістинг і відстежувати, як це позначилося на продажах. Аналогічні інструменти використовують для оцінки вебсайтів.

Підсумки

Усі ці способи працюють лише в комплексі: одна помилка може загубити лістинг і значно знизити ваш дохід. Користуйтеся нашими лайфхаками і, звісно ж, ставте запитання у коментарях!

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.