Пошук нових тем, на які варто писати дописи та публікувати на сайті, часто може призвести до ступору авторів або власників ресурсу.
Сьогодні ми розповімо про інструменти, які ми використовуємо для підготовки нових тем і розробки структури статей. Ці доступні для всіх інструменти подібні з погляду пошуку тем, але, як це зазвичай буває, — диявол криється в деталях.
З чого почати вибір тем для контенту?
Ви створюєте блог на сайті та плануєте займатися його просуванням у пошукових системах? Щоб залучити користувачів, ви повинні порушувати у своєму контенті питання, які їх цікавлять і містять корисну інформацію. Завдяки цьому вдасться не тільки збільшити відвідуваність сайту, а й, можливо, підвищити результати в пошуковій видачі. Дізнайтеся, як знайти теми для блогу, цікаві вашим користувачам.
Порада: можна провести аналіз самостійно або скористатися інструментами SEO, які пришвидшать і полегшать цю роботу.
Де взяти ідеї для блогу? Використовуйте Google Search, соціальні мережі та інструменти SEO
Існує кілька ефективних способів визначити, яка тема блогу буде цікавою користувачам, та привернути їхню увагу. Не знаєте про що вести блог? Не потрібно далеко ходити — у вашому розпорядженні як безкоштовні, так і платні методи, завдяки яким можна знайти нові ідеї для блогу. Серед них варто виділити:
- незалежний аналіз запитів у результатах пошуку (пропоновані запити Google, фрази щодо органічних результатів);
- соціальні мережі (перевірте, які теми викликають обговорення, яку інформацію шукають користувачі, які питання вони ставлять, та використовуйте ці знання у блозі);
- сайти конкурентів (як пишуть у блозі);
- YouTube-канали, подкасти, інфографіка, лекції;
- такі безкоштовні інструменти Google, як Google Trends та Google Search Console;
- інструменти Answer the Public (до 3 запитів на день безкоштовно) та Buzzsumo.
Платні інструменти SEO:
- Surfer;
- SEMSTORM;
- Ahrefs;
- Semrush;
- SERPSTAT.
Як знайти тему для блогу за допомогою вищезазначених методів? Ознайомтеся з нашими порадами!
Пошукова система Google як джерело ідей для публікацій у блогах
Де взяти теми для контенту? Звісно, з пошукової системи Google! Навіть без виснажливого пошуку у звичайних результатах можна знайти ідею для допису в блозі. Все, що потрібно зробити, — ввести ключову фразу та проаналізувати:
- розділ «Пов’язані пошукові запити», що розташовується під звичайними результатами:
- пропоновані пошукові запити, які з’являються під час введення фрази у вікно пошукової системи (автозаповнення):
- розділ найпоширеніших запитань з вебсайтів, що відображається безпосередньо в органічних результатах Google (як розширена функція):
Знайдіть цікаву тему для блогу в соціальних мережах
Соціальні мережі можуть бути цінним джерелом інформації про те, який контент шукають користувачі. Не знаєте, які повідомлення у блозі створити, щоб залучити трафік на свій сайт і привабити нових клієнтів? Надихайтеся контентом, який публікується та створюється у соціальних мережах. Для цього:
- створіть групу своїх читачів у Facebook — ви можете безпосередньо запитувати їх, про що вони хотіли б прочитати у блозі;
- перевірте, який контент у вашому профілі Facebook найпопулярніший (вподобайки, коментарі);
- подивіться, що обговорюють учасники галузевої групи, — якщо користувачі запитують, які кросівки вибрати, і ви ведете блог у магазині взуття, у вас є чудова ідея для публікації у блозі, яка привабить аудиторію.
YouTube-канали і подкасти як джерела натхнення для блогу
Де взяти теми для нового контенту? Перевіряйте, про що йдеться в індустрії, причому не лише у блогах, а й відеороликах, лекціях і подкастах. Для цього варто спостерігати за конкурентами — їхніми вебсайтами, YouTube-каналами, соціальними мережами і моніторити, які дії вони виконують. Щоб знайти подкасти, підпишіться на YouTube, Spotify, Apple Podcasts.
Навіть інфографіка може стати основою для цікавої теми блогу. Якщо ви створили лекцію для конференцій, подкаст або відео на YouTube, ви також можете успішно використовувати їх для статті в блозі.
Як мені знайти тему для блогу? Використовуйте інструменти
Існує багато інструментів, які допоможуть дізнатись про популярні тенденції серед користувачів, що їм цікаво та про що вони хотіли б прочитати. Якщо хочете знати, які теми варто висвітлювати в блогу, використовуйте такі інструменти:
- Google Trends;
- Google Search Console;
- Answer the Public;
- Buzzsumo.
Дізнайтеся про функції кожного з них з погляду натхнення для дописів у блогах.
Знайдіть тему для контенту в Google Trends
Google Trends — це інструмент, який дасть змогу оцінити, чи є вибрана вами тема для блогу актуальною і цікавою для користувачів. Таким чином ви зможете створювати контент відповідно до сезонності ринку. Інструмент безкоштовний і показує, як популярність конкретної теми зростає з часом. Так, наприклад, ви дізнаєтеся, що тема лижного одягу заслуговує на згадку восени або на початку зими.
Google Search Console — надихайтесь власним контентом!
Шукаєте цікаві теми для висвітлення у блогах? Перевірте ефективність власного контенту та на основі цього розширте його або напишіть статтю на схожу тему. Як перевірити ефективність контенту? Використовуйте Google Search Console. У звіті «Ефективність» можна перевірити, які фрази на ваших сторінках ефективно реагують на потреби користувачів. Звороти можуть включати, наприклад, питання, заклики до дії і насамперед довгі речення, які здатні стати відправною точкою для написання статті, яка зацікавить вашу аудиторію.
Answer the Public — інструмент для пошуку тем для блогу
Один з найефективніших інструментів, який допоможе знайти натхнення для ведення блогу, — Answer the Public. Він простий та інтуїтивно зрозумілий у використанні. Все, що потрібно зробити, — вибрати країну і мову і ввести цікаву для вас тему. У відповідь ви отримаєте кругову діаграму, на якій знайдете запитання користувачів, згруповані за заданою темою (наприклад, де, коли, як, хто, що, чому). Безкоштовна версія дає змогу перевіряти 3 запити на день. У платній (про) версії можна без обмежень шукати теми та порівнювати дані за різні періоди.
Використовуйте Buzzsumo, щоб знайти тему для блогу
Де взяти теми для контенту? Допоможе інструмент Buzzsumo, яким можна користуватися безкоштовно протягом 30 днів. На вкладці сервісу Content Explorer є функції, які допоможуть знайти цікаві ідеї для запису в блозі.
Варто використовувати три різні вкладки:
- теми (Topics);
- питання (Questions),
- тренди (Trending).
Найцікавішою є вкладка «Питання», яка виконує пошук питань і проблем користувачів на основі запиту або URL-адреси. Ви можете відфільтрувати результати, вибравши країну, мову, часовий діапазон даних (до 5 років!) і тип вебсайту (інтернет-магазини, форуми, блоги, платформи запитань і відповідей).
SEO-інструменти для пошуку цікавих тем для контенту
Інструменти SEO включають модулі, які дають змогу розширити контент сайту. Бажаєте збільшити відвідуваність свого блогу та залучити нових читачів? Використовуйте такі інструменти для пошуку тем:
- Surfer SEO;
- SEMSTORM;
- Ahrefs;
- SEMrush;
- SERPSTAT.
Кожен інструмент показує популярність того чи іншого питання, тому ви можете знайти дійсно цікаву ідею для блогу, інформацію про яку ваші користувачі шукають у Google.
Surfer SEO для пошуку ідей для повідомлень у блозі
Surfer SEO — ще один інструмент, який варто використовувати, шукаючи натхнення для дописів у блогу. Він підкаже, як має виглядати якісний текст за окремими ключовими запитами, де розміщують посилання ваші конкуренти, їхню структуру, розмітку та багато іншого.
Де взяти ідеї для контенту? Зробіть ставку на SEMSTORM
SEMSTORM — інструмент для всебічного аналізу вебсайтів з погляду позиціонування. Один із найцікавіших звітів — це генератор тем, доступний на вкладці «Ключові слова». Все, що потрібно зробити, — ввести фразу, яка вас цікавить, а інструмент повідомить, які теми можна порушити у своєму блозі. Наприклад, після введення ключовика «кросівки» ви отримаєте серед іншого такі запити:
- кросівки: які в моді;
- жіночі кросівки;
- кросівки, де купити;
- кросівки, як вибрати розмір.
Кожен із них дасть змогу створити новий допис у блозі. Ви можете бути впевнені, що такий контент буде цікавим і корисним для користувачів, а це має поліпшити позиції ваших сторінок у звичайних результатах пошуку й збільшити відвідуваність сайту.
Знайдіть ідеї для тем в Ahrefs
Корисним звітом у контексті створення контенту для блогу будуть Keyword Explorer і Content Explorer в Ahrefs. У Keyword Explorer після введення бажаної фрази ви отримаєте список ключових слів, зокрема у формі питань. Можна фільтрувати дані щодо середньомісячної кількості пошукових запитів або кількості слів.
Content Explorer ідеально підійде для пошуку тем контенту на сайтах-конкурентах. На основі теми, введеної в рядок пошуку, інструмент вибере найпопулярніші статті. Залишиться перевірити, які теми, про які ви раніше не писали, популярні в інших блогах вашої сфери. Результати можна фільтрувати за кількома параметрами.
Виберіть хорошу тему для блогу з Topic Research SEMrush
Topic Research — це звіт, доступний в інструменті SEMrush, який спростить створення контенту для блогу. Якщо шукаєте цікаву тему для статті в блозі, потрібно спочатку визначити провідну фразу, для якої ви хочете знайти натхнення. Введіть цю фразу в полі пошуку. У відповідь отримаєте список потенційних тем.
У SEMrush також можна шукати натхнення з певної теми, наприклад, у сфері конкуренції. Усе, що потрібно зробити, — вставити адресу домену на додачу до ключового слова, й інструмент знайде теми, які можуть бути ідеальними для блогу.
Як сформувати контент-питання за допомогою Serpstat?
За допомогою інструмента «Підбір фраз» сервісу SERPSTAT можна підібрати питання до головного ключового запиту. У фільтрі потрібно додати запитання «як», «чому», «де» та ін. В результаті, ви отримаєте пошукові запити користувачів у вигляді питань, які також можна використовувати як теми для написання статей.
Резюме
Створення контенту — це ефективний спосіб поліпшити видимість, відвідуваність і конверсію на вашому сайті та в інтернет-магазині. Однак контент повинен бути добре продуманим та адаптованим до потреб й очікувань користувачів. Пошук тем для блогу не повинен бути сліпим — використовуйте пошукову систему Google, контент конкурентів, а також безкоштовні та платні інструменти SEO, які розкажуть вам, які питання, сумніви і потреби мають користувачі та ваші потенційні клієнти.