8 правил створення контенту для eCommerce-продукту

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 7 хвилин(и)

Ключову роль у створенні eCommerce-рішень відіграють правильний вибір технологій та інструментів, побудова програмної архітектури й оптимізація сценаріїв взаємодії користувача з самим продуктом. Проте не менш важливе значення має контент.

Зокрема, йдеться не лише про значущість контенту для SEO, оскільки ключові слова, теги та загалом його актуальність — головні критерії оцінки пошуковими роботами того чи іншого сайту. Тут важливо також пам’ятати про практичну цінність контенту для кінцевих споживачів: якщо він якісний та інформативний, він легко змотивує їх оформити замовлення саме на вашому торговельному майданчику. Нижче ми розкриємо головні правила створення контенту для eCommerce, а також важливість професійного підходу до цього процесу.

Важливість контенту в eCommerce-продукті для його подальшого успіху

У XXI ст. розробити простий eCommerce-сайт можна навіть самостійно, використавши no-code-конструктори. Для розробки ж вебсайтів з більш складним і нетривіальним функціоналом потрібно буде найняти команду фахівців. Завдяки напрацьованим знанням і практикам вони впораються з цією задачею досить швидко і ефективно.

Водночас слід розуміти, що після запуску вебсайту настане найскладніший і найдовший процес — його просування в пошукових системах. Якщо сайт побудований за всіма правилами, тобто він наділений логічною ієрархією сторінок, швидко завантажується та має дружній інтерфейс, залишиться тільки наповнити його якісним контентом. Однак насправді за цим «тільки» стоїть колосальна робота SEO-фахівців, копірайтерів, графічних дизайнерів, маркетологів та інших контент-мейкерів.

Звісно, вам необов’язково оволодівати всіма згаданими професіями, щоб знати, як створюється контент для eCommerce, проте розуміння критеріїв його якості точно не завадить.

8 обов’язкових правил створення контенту для eCommerce-рішень

Контент для eCommerce-сайту можна створювати і синхронно з процесом розробки, і вже після повної технічної готовності проєкту. Водночас існують деякі загальні правила створення контенту для електронної комерції, які є релевантними для обох цих випадків.

Розуміння цільової авдиторії та персоналізація

Доскональне розуміння больових точок, потреб і бажань цільової авдиторії — це запорука того, що відвідувачі вашого вебсайту не просто надовго затримаються на ньому, а й виконають певну цільову дію — реєстрацію, купівлю товару/послуги тощо. Ба більше, ця емпатичність, яку найпростіше показати саме через контент, здатна змотивувати їх повертатися до вас знову і знову, незважаючи на зростаючу кількість конкурентів. Як же забезпечити цей критерій якості на практиці?

Серед просунутих трендових рішень варто насамперед згадати штучний інтелект. Він здатен на основі попередніх взаємодій користувачів із вашим вебсайтом формувати персоналізовані добірки товарів і пришвидшувати їхній пошук за першими кількома літерами, допомагати вибирати товари і навіть складати унікальні описи до них (це особливо актуально для  маркетплейсів із величезним асортиментом).

Традиційний сценарій персоналізації передбачає проведення детального маркетингового дослідження і складання на основі отриманих даних портретів потенційних клієнтів, що описують їхні демографічні особливості, інтереси, соціальний статус, болі та ін. Надалі ці портрети допоможуть вашій команді контент-мейкерів правильно вибирати манеру подачі контенту та створювати дійсно привабливі пропозиції, від яких неможливо відмовитись.

Чіткі та переконливі повідомлення

Створюючи контент, кінцевою метою якого є продаж продукту чи послуги, важливо вміти плавно та ненав’язливо підштовхувати користувача до оформлення покупки. Це означає, що, наймаючи контент-мейкерів, вам потрібно буде ретельно проаналізувати їхні здібності продавати словом, візуалом чи будь-якими іншими засобами — все залежить від того, які обов’язки ви збираєтесь на них покласти.

Наприклад, ми бачили багато досвідчених фахівців, логічні й дуже грамотні тексти  яких не здатні були мотивувати читачів щось купити. Отже, крім професійних базових навичок, контент-мейкери повинні бути ще й хорошими «продажниками», тобто вміти самостійно аналізувати цілі та потреби потенційних покупців вашого інтернет-магазину й трансформувати їх у текст, зображення або щось інше.

Як знайти такого ідеального «продажника» — це вже зовсім інше питання. Багато роботодавців на співбесідах ставлять стандартні завдання, на кшталт «продай мені цю ручку/стілець/папку». Як шукатимете ви, вирішувати тільки вам, адже у кожного власника бізнесу є своє унікальне уявлення про те, що можна назвати контентом, який продає.

Доступність та адаптивність під різні платформи

Адаптивність вебсайту забезпечується ще на етапі розробки, проте деякі типи контенту (картинки, анімація, відео тощо) можуть або підгальмовувати завантаження вебсторінок, або відображатися не повністю. Власне, за це відповідають графічні дизайнери, які підбирають тематичні медіафайли, що повинні підтримувати стиснення без суттєвого погіршення якості, а також містити альт-теги з релевантними ключовими словами та словосполученнями.

Що стосується доступності eCommerce-вебсайту (тобто можливості повноцінно використовувати його контент незалежно від фізичних і когнітивних особливостей конкретного користувача), то її критерії детально описано у гайдлайнах WCAG 2.0. І хоч у нашій країні ці правила не є обов’язковими (тобто якщо контент вашого вебсайту йде врозріз із ними, його не заблокують), ми радимо їх дотримуватися.  Адже вони безпосередньо впливають на дружність інтерфейсу для користувачів, а відтак, і на ранжування інтернет-магазину в пошукових системах, зокрема в Google, про що зазначено в Americans with Disabilities Act of 1990.

Загалом, в україномовному вебі тема доступності сайтів поки що майже не розкрита. Ось чому ми радимо самостійно проводити вебсерфінг англомовних джерел, що допоможе скласти список конкретних рекомендацій для команди ваших контент-мейкерів щодо її забезпечення.

Інформаційна цінність

З кожним роком пошукові системи все більше орієнтуються на кінцевого користувача, що відбивається не лише на SEO, а й на сприйнятті контенту самими споживачами. Зокрема, якщо на початку нульових вважалися нормальними тексти, переспамлені ключовими словами в некоректних з погляду граматики, пунктуації та стилістики формах, то сьогодні всі бажають отримувати від відвідування комерційних вебресурсів максимум користі.

На жаль, багато досвідчених SEO-фахівців досі не можуть відмовитися від застарілих SEO-методів і складають для копірайтерів ТЗ із вимогами, що суперечать позитивному читацькому досвіду. Якщо ви маєте таких співробітників, у вас мають виникнути питання щодо їхнього професіоналізму.

Аналогічні тези можна застосувати і до медіафайлів. Вони повинні бути максимально інформативними для відвідувачів вебсайту, тобто докладно демонструвати особливості товару, допускати масштабування і мати високу роздільну здатність. При цьому бажано, щоб вони були унікальними.

Крім того, дуже важливо регулярно оновлювати контент — видаляти/корегувати застарілі дані й здійснювати апдейт семантичного ядра. У цьому допоможуть такі сучасні аналітичні інструменти, як SurferSEO (можна використовувати будь-які інші програмні рішення, головне робити це хоча б раз на рік).

Логічність і послідовність

Оскільки для кожного eCommerce-рішення ключовою цільовою дією користувача є здійснення покупки, структура контенту повинна плавно просувати його воронкою продажів. Для цього ще на етапі розробки вебсайту слід детально продумати, як саме будуть розташовані текстові блоки і який саме контент міститиме кожен із них.

Такий підхід до структурування контенту корисний не лише для відвідувачів сайту, а й  для SEO — логічно упорядковані сторінки завжди мають більшу цінність для пошукових роботів, аніж ті, де текст і медіафайли розташовані рандомно. Це означає, що ваші копірайтери повинні дотримуватися узгодженої структури текстів для конкретних сторінок — з описами товарів, розділів, головної сторінки тощо.

Не меншу цінність для пошукових роботів і відвідувачів вебсайту мають таблиці. В них доцільно наводити технічні характеристики товарів або інші дані, що слугують ключовими критеріями вибору товару для покупця. Для пошукових систем наявність таких таблиць є позитивним індикатором добре структурованого вебресурсу, відтак, під час ранжування вони нададуть йому високий пріоритет.

Практична цінність для користувача

Ми неодноразово говорили про необхідність створення актуального контенту, адаптованого під запити конкретної цільової авдиторії, проте досі не розкрили аспект його цінності для відвідувачів. Тут мається на увазі створення контенту, який буде корисним для тих відвідувачів, які не мали наміру здійснювати покупку на вашому eCommerce-сайті.

Таку «корисність» дають докладні описи характеристик товарів із покроковими гайдами щодо їхнього застосування, рекомендації, відгуки, наповнення текстовим контентом сторінок категорій (тут можна згадати популярні бренди, якщо ваш інтернет-магазин є мультибрендовим, або тренди, актуальні для певних груп товарів), ведення блогу.

Блог заслуговує на особливу увагу, оскільки саме він здатен суттєво збільшити показники органічного трафіку вашого вебсайту. Але при цьому слід розуміти, що просування вебсайту через контент у блозі — це тривалий марафон, тому перші позитивні результати ви зможете побачити лише через кілька місяців або навіть рік активної роботи над ним.

У будь-якому випадку, що ціннішим буде контент для вашої авдиторії, то більшим буде трафік на вашому вебсайті, що позитивно позначиться на його позиції у пошуковій видачі.

Унікальність і креативність

З кожним роком вимоги до контенту електронної комерції стають усе більш жорсткими, однак щодо унікальності контенту (особливо текстового) вони існували завжди. Навіть перші версії пошукових систем приділяли особливу увагу оригінальності тексту, розміщеного на конкретному вебсайті і не пропускали на топові позиції ресурси, які не нехтували копіпастом. Сьогодні питання унікальності постає ще гостріше через появу штучного інтелекту, здатного самостійно генерувати, на перший погляд, унікальні відповіді на конкретні запити. На разі багато онлайн-майданчиків не цураються використовувати це надбання світу цифрових технологій, проте ставитися до нього потрібно вкрай обережно.

Справа в тому, що пошукові роботи Google під час ранжування вебсайтів дотримуються принципів E-E-A-T (досвід, компетентність, авторитетність, достовірність), натомість дані в популярних чат-ботах, які генерують тексти, оновлюються з великим запізненням. Тому, якщо ваш контент повинен спиратися на найсвіжішу інформацію, ШІ може завдати великої шкоди авторитетності вашого вебресурсу. Також варто зазначити, що узагальнені запити в таких чат-ботах породжують такі ж узагальнені відповіді. Тож, якщо вам потрібен аналітичний текст із персональною думкою автора, навряд чи ШІ вам допоможе.

І кілька слів про креативність. Власна манера спілкування з авдиторією надає додаткового шарму контенту та підкреслює імідж бізнесу. Тому, ймовірно, вам варто подумати над тим, як передати унікальність вашого торговельного майданчика і через такий нетривіальний спосіб.

Чесність задля довіри клієнтів

На початку нульових багато комерційних вебсайтів публікували досить «нескромний» контент, називаючи себе «найкращими», «топовими», «унікальними», «передовими» тощо. Сьогодні такий грубий підхід до маркетингу втратив свою актуальність. На заміну йому прийшло чесне і прозоре просування у вебі, підкріплене незалежними даними, дослідженнями, аналітикою,  думками і, звісно, індивідуальними враженнями реальних споживачів.

Щоб завоювати довіру та лояльність цільової авдиторії у наші дні, недостатньо хвалити себе в кожному реченні/банері/відеоролику на вебсайті. Слід розуміти, що через надлишок товарів і брендів на сучасному споживацькому ринку інтернет-користувачі прагнуть спочатку отримати об’єктивну думку про те, що вони збираються купувати. Саме тому основною метою під час  створення контенту має стати забезпечення цієї об’єктивності.

На практиці цієї об’єктивності можна досягти через розміщення користувальницьких відгуків і рейтингів (нагадуємо, що попередню модерацію цих відгуків ніхто не скасовував), оглядові або порівняльні статті в блозі, які розкривають переваги та недоліки конкретного товару/послуги, а також розміщення посилань на ваші соціальні мережі, де будь-який користувач матиме змогу висловитись про ваш вебсайт і тегнути ваш обліковий запис для отримання оперативного зворотного зв’язку.

Успішний продукт — це завжди синергія професійної розробки та контент-мейкінгу

Отже, успішний продукт — це результат професійної розробки, виконаної експертами в галузі eCommerce, та професійного контент-мейкінгу, за який відповідають маркетологи, SEO-експерти, копірайтери та графічні дизайнери. Саме тому слід бути готовими активно інвестувати свій час, сили та інші ресурси в ці два складники.

Якщо вас цікавить розробка eCommerce-рішень, фахівці WEZOM допоможуть отримати найкращий результат із усіх можливих.

Висновки

Сподіваємося, вам стало більш зрозуміло, як створюється контент для електронної комерції, і наскільки важливу роль він відіграє у просуванні вашого вебсайту й процвітанні вашого бізнесу.

Якщо ви шукаєте фахівців, які візьмуть на себе повну відповідальність за розробку, дизайн, тестування, розгортання та наповнення контентом вашого eCommerce-сайту, напишіть або зателефонуйте нам просто зараз. Ми детально проконсультуємо щодо реалізації вашої бізнес-ідеї та розрахуємо її бюджет.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.