Як саме ви втрачаєте гроші на контенті і як використовувати кожний цент максимально ефективно?

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 5 хвилин(и)

Ця стаття не про те, як отримати безплатний контент, — намагались, але не вийшло. І не про те, як на контенті заощадити, — він тільки дорожчає.

Просто подивіться на цей скрин.

Усе, що зроблено для цієї компанії, — оптимізація, перелінкування та якісний контент за якісним ТЗ. 30 листопада було зроблено перший замір позицій. 13 грудня — завершено перші етапи роботи. Всього 15 сторінок, близько 300 запитів, 55 тисяч знаків тексту. Усього витрачено близько 200 у.о. на контент і близько 150 у.о. на розробку завдання.

Так-так, уся ця краса влетіла в 350 у.о. та 2 тижні роботи.

Ми зібрали кілька реальних кейсів наших клієнтів за 2017 рік, щоб розповісти про те, чому та як саме, замовляючи тексти, деякі клієнти платять двічі.

Прокрастинація

У 2016 році ми писали тексти під відкриття великого порталу нерухомості. Ми продумали ідеальний контент-план, розробили теми, написали 10 статей на січень, які були зовсім не evergreen, але пролежали «у столі» пів року. У липні вони були все ж таки опубліковані, зараз вони в топі видачі за релевантними запитами, але аж 6 місяців не працювали, і сайт просто недоотримав відвідувань, передплатників, читачів.

Я не втомлююсь повторювати, що опублікований контент — краще, ніж ідеальний, який не побачив світ. Просто зараз проаналізуйте, якого саме контенту вам не вистачає і потенціал яких текстів ви досі не використовуєте на 100%:

  • посадкові сторінки для контекстної реклами;
  • основні сторінки у структурі сайту (головна, розділи товарів та послуг, описи товарів і послуг);
  • корисний контент у розділах «Блог» і «Статті»;
  • тексти для посилального просування;
  • тексти для розсилки;
  • тексти для сторінок підписки на розсилку;
  • тексти для анонсів у розсилках партнерів;
  • контент для гостьових дописів;
  • тексти або скрипти для кожної точки контакту з клієнтами.

Економія на аналітиці/SEO-аудиті

У січні до нас звернулася одна геодезична компанія, у якої горів запуск сайту. Судячи з розпачу, який чувся у кожній фразі клієнта (дослівно: «Як же за***ло вже це seo»), вони кілька разів замовляли контент. Ми розробили їм оптимальну структуру головних сторінок, розділів, описів послуг, підготували план публікацій для блогу. Вийшов дуже об’ємний план робіт, і клієнт вирішив, що не готовий його реалізувати, бо дорого. Ми запропонували сфокусуватися на головних сторінках і розділах, але все ще було дорого. Потім йому «допомогли» інші SEO-фахівці, підібравши ключові слова у стилі «геодезія на марсі», «як дізнатися, що мій кіт — геодезист»… Зате текстів було два десятки, а обсяг кожного — 1000 символів. Розійшлися ми холодно.

SEO-аудит і розробка структури невеликого сайту коштують від 100–300 у.о., але їх завжди варто витратити хоча б для того, щоб:

  • розробити правильну структуру сайту — навіть якщо у вас наразі немає бюджету на контент для всіх 100 000 товарів, ви не переплатите пізніше, коли змінюватимете структуру;
  • написати максимально якісний контент для головних сторінок, основних розділів, підрозділів, найбільш ходових чи маржинальних товарів.

Решта контенту може бути неідеальною. Але ви вже зі старту маєте зробити правильну структуру, розписати план пріоритетності наповнення сайту й чітко знати, який розділ вам потрібно наповнити найкращими текстами в майбутньому.

І ще один важливий момент: оптимальна структура, внутрішня оптимізація сайту, правильно складене семантичне ядро — навіть якщо ви не зробите цього на старті, то через якийсь час ви знову повернетесь до цього етапу і заплатите вдруге за роботу, яку варто зробити один раз.

Креатив і зайві тексти

Цей пункт пов’язаний із попереднім.

Деякі клієнти вирішують, що креатив і «просто відкрий wordstat» — це економія. На їхніх сайтах обов’язково знайдеться тонна непотрібного та неефективного контенту. Сторінки «про те, як ми йшли до успіху». Простирадло про цілі, місію та цінності. Щось таке, що традиційно є на сайті в усіх. Щось таке, що просто спало на думку і чим захотілося поділитися, хоч для клієнта це зовсім неважливо.

Непотрібний для читача контент — це неефективно витрачені гроші.

Зрозуміти, що для читача насправді має цінність і користь, допомагає лише правильна аналітика. Вона дає змогу сфокусуватися лише на потрібних сторінках. Зробити їх менше, але краще.

Спроба вникнути в усі digital-професії за одну годину

Його звали Віктор. Він телефонував нам після 19:00. І завжди щиро дивувався, чому тлом чує то дитячий плач, то шум вулиці. А ще він багато говорив про любов до кави та про те, що бути digital-фахівцем — не зерна обсмажувати… Він не хотів нашого експертного контенту про каву. Він хотів просто односторінкові тексти-заглушки для сайтів з гучними простими назвами, що запам’ятовуються. Він не хотів один раз взяти й розробити одну структуру для сайту. Він хотів просто купити вузькоспеціалізовані домени типу coffe.ua, latte.ua і здивувався, коли дізнався, що ці домени зайняті, а реєстрація домену в зоні .ua коштує грошей. Він не хотів усе це наше seo, він хотів просунути в топ сайт, який продавав би безкоштовні курси для баристів, а баристи потім відкривали б свої кав’ярні та неодмінно замовляли у нього продукцію. Він був цілком успішний у своїй сфері, але він був у глибокому офлайні й не був готовий ані довіритися фахівцям, ані вивчити всі digital-професії належним чином. Ми так і не попрацювали разом.

Власники малого та середнього бізнесу — це, як правило, багаторукі боги. Вони знають усе про свою справу. Трохи розуміються на фінансах. Вимушені працювати з персоналом. Трохи маркетологи. Тому вони вважають, що вникнути в якесь там сeo-шмео не складніше, ніж навчитися робити каркасні меблі. У підсумку ми отримуємо техзавдання на статті по 1000 символів, у яких тільки ключів має бути на 1500 символів.

SEO, копірайтінг, ppc, smm — це все не просто слова, а професії. Щоб працювати ефективно, фахівці займаються ними як мінімум по 8 годин на добу, навчаються, перевіряють гіпотези на практиці.

Зараз я скажу непопулярну річ як для копірайтера. Хочете зекономити — пишіть текст самі. Текст, особливо якщо його багато, — штука дорога. Але не заощаджуйте на правильній стратегії, структурі та плані контенту. Витратьте кілька сотень, отримайте від експерта якісний план і, заради Бога, пишіть тексти самі. Якщо ви ще й витратите трохи грошей на послуги професійного редактора, може вийти цілком пристойно.

Глибокий офлайн

Рік тому ми допомагали мережі ювелірних магазинів. Власник багато інвестував у хороші торгові площі, якісний товар, персонал. Він мав і має дуже успішний бізнес, який ніяк не представлено в Мережі. І хоч він палав ентузіазмом продавати в онлайні, йому було дуже складно зрозуміти, навіщо витрачати стільки на контент. 80 000 гривень на місяць за один острівець у великому ТРЦ — це зрозуміло. Зарплати, електрика, податки, закупівля товарів — також зрозуміло. Але як можна витратити скількись за експеримент з контекстної рекламою? Навіщо робити гарне фото виробів, а не просто абияк на телефон? Це був успішний проєкт: за короткий час сайт опинився в топі за конкурентними ключовими словами, пішли замовлення через сайт та по телефону. Але наскільки більше зможе вичавити з digital цей клієнт, якщо таки зрозуміє, що у digital також можна інвестувати ефективніше.

Якби ви тільки знали, скільки існує успішних малих і середніх компаній, які не мають сайту, електронної пошти та профілю на маркетплейсі.

Ні, ця стаття — не для того, щоб вчергове розповісти, які несправедливі та неправі всі клієнти, а ми — просто Д’Артаньяни. Це найпоширеніші граблі, які ви можете легко обійти і взяти максимум від продажів і просування в інтернеті, витративши бюджет ефективно. Головних порад лише три:

  1. Починайте просування бізнесу в інтернеті правильно. Інакше обов’язково перероблятимете і витратите мінімум стільки ж через якийсь час.
  2. Заощаджуйте абсолютно на всьому, крім якості товару та аналітики/стратегії/структури контенту.
  3. Почніть із меншого, але якісно: не пишіть усі 1500 потрібних текстів, зробіть круто головні 20–50 сторінок, а на інші відкладайте 5% з кожного центу прибутку. Так ви поступово зробите весь контент на відмінно.

Хочете знати, скільки може коштувати розробка контент-структури для вашого сайту? Надішліть нам на [email protected] адресу сайту, список головних товарів і послуг, регіон. Ми абсолютно безплатно прорахуємо, скільки може коштувати розробка контент-структури та скільки тексту вам знадобиться для правильного ефективного старту.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.