З 2019 року пошук у Google став розуміти природне мовлення людини — з довгими нечіткими формулюваннями та фразеологізмами, що стало проривом у якості аналізу пошукових запитів і контенту сайтів.
Алгоритм пошуку BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) від Google було засновано на технології обробки природної мови (NLP) із застосуванням потужних нейромереж. Для розробки застосовувалася технологія машинного навчання на основі баз даних реальних пошукових запитів. Сам алгоритм не оцінює сайти та не карає за помилки. Його функція — поліпшувати розуміння розмовної мови для пошуку Google, зокрема голосового. Але його наявність серйозно впливає на результати пошуку.
Правильні ключі для розумного алгоритму
Удосконалення комунікаційних навичок системи дало змогу досягти двоспрямованого розуміння запиту. BERT здатний бачити і ключове слово, і все речення водночас, так само як людина бачить весь контекст речення, а не тільки його частину й здогадується про випадково пропущені слова. Пошуковий робот став краще розуміти логіку побудови фрази, довгі запити та повсякденне мовлення людини, а також почав розбиратися, що шукає користувач, навіть якщо той не зміг чітко сформулювати своє питання.
Ще недавно пошуковик не відрізняв, що шукає користувач — візу мандрівника з Бразилії до США чи умови поїздки громадян Штатів до Бразилії. Із застосуванням алгоритму BERT, який зчитує та інтерпретує запит із урахуванням прийменників, що впливають на зміст фрази, пошук точніше розуміє суть і замість інформації про відвідання Бразилії громадянами США надає посилання на американське посольство в Бразилії. Скриншот, який порівнює видачу до та після алгоритму BERT, розійшовся профільними ресурсами як демонстрація тямущості нової системи.
Для користувачів це означає, що пошукова система розуміє звичайну розмовну мову і не потрібно пристосовуватися до машинного «акценту», переглядаючи гори посилань, щоб знайти необхідну інформацію.
Для сеошника важливо, що BERT не просто враховує послідовність слів, показуючи сайти, що містять схожу семантику. Він враховує інтент і контент, самостійно визначає зміст фрази та потребу людини. В результаті, він показує максимально наближену до наміру користувача відповідь, звертаючи увагу на прийменники, займенники, лексичні конструкції та фразеологізми й від механічного ранжування переходить до майже осмисленої видачі результатів. Для сеошника це означає, що вебсторінка повинна містити не просто правильно розміщені ключі, а сфокусовану на інтенті користувачів інформацію.
Як BERT змінив ранжування вебсторінок?
Особливого значення набули раніше недооцінені низькочастотні запити (хвости), за допомогою яких формується контент, який оточує ключові слова. Допоміжні слова несуть додаткову інформацію, яка уточнює, наскільки відповідає зміст сторінки потребі користувача, допомагають визначити, який саме з омонімів має на увазі людина. Вони суттєво впливають на ранжування під час обробки складних і природних інформаційних запитів. Саме вони можуть містити двозначність чи варіативність розуміння, через що у пошуку раніше не завжди відображалися точні відповіді на прямі запитання.
Система продовжує навчатися, поповнюючись з баз даних реальних запитів, отже, якість пошукової видачі постійно поліпшується. А поки що для підвищення релевантності результатів варто чітко фокусуватися на описі конкретних особливостей товару чи послуги й оптимізації контенту.
Пошукова видача за запитом «замок» без контексту
Пошукова видача за запитом «замок» з контекстом
Пошукова видача за запитом «замок» з контекстом
Структурованість, логіка, інформативність
Що робити, щоб інтелектуальний пошуковий алгоритм став союзником під час просування вебсторінки?
- Під час оптимізації додайте на сайти контекст, який оточує ключові слова та допомагає усувати неоднозначність формулювань, наприклад, коли під час поділу фраз на ключові блоки спотворюється зміст речення.
- Забезпечуйте доступність інформації, тобто додавайте в заголовки та підзаголовки лексику, що пояснює контекст, формуйте логічні інформаційні блоки та сніпети, які точно описують зміст вебсторінок.
- Дотримуйтесь правильної логічної структури під час внутрішнього перелінкування, правильно зв’язуйте сторінки.
- Поліпшуйте метадані та контент сайту в цілому: що більш конкретна та експертна інформація міститиметься на сторінці, то прихильнішим до сайту буде пошуковик.
- Аналізуйте пошукові запити та доповнюйте семантику пошуковими фразами, в яких ключові слова оточує контент, який дає змогу пошуковому роботу розуміти фрази в контексті.
- Удоскональте навігацію за допомогою розміщення на карті сайту покажчиків із контекстом.
Дотримання цих порад допоможе побудувати актуальну стратегію оптимізації. Більшість експертів сходяться на тому, що вдало розміщені ключові слова не зможуть виносити вгору пошукової видачі ресурси з неякісним малоінформативним контентом. Тому зрозумілість і корисність інформації, логічна структура вебсторінок є основними інструментами просування в Google