Контент для кроспостингу в групах соцмереж. Теорія, практика, кейси

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 4 хвилин(и)

Контент помер, копірайтинг помер, контент-маркетинг помер, SEO померло, все померло.

Довгих текстів ніхто не читає, короткі тексти не працюють, тексти, що мають продавати, якось не дуже продають.

А тепер давайте думати не лише про те, як написати якісний матеріал, а й про те, як його доставити читачеві. Сьогодні — про контент для кроспостингу в групах соцмереж.

Кроспостинг

Що це таке? Це домовленість про обмін дописами з групами суміжної тематики чи групами, де може бути ваша ЦА.

Як це працює? Ви домовляєтеся з адмінами груп про кроспостинг, їхня авдиторія читає ваш контент, ваша — їхній. Це може конвертуватися в переходи на сайт, підписки, лайки, репости, заявки, покупки.

Вартість. Платно та безплатно залежно від політики групи та якості контенту.

Необхідна експертиза. Технічно організувати процес кроспостингу може людина без спеціальних знань і навичок. Водночас є нюанси та лайфхаки, які допоможуть зробити цей процес ефективнішим.

ТруднощіРішення
Якщо ваш проєкт тільки починає розгойдуватися, іншим групам обмін із вами не цікавий.Надсилаємо запит усім відібраним групам. Наш експеримент із туристичним проєктом показав, що навіть якщо у вас нульова група, але ви пропонуєте цікавий релевантний контент, 1/3 груп розмістить ваш допис безплатно. З тим, що великий відсоток відмовить, потрібно просто змиритись. Можна елементарно зробити позначку в системі або ікселі і нагадати про себе тим, хто відмовив, як тільки ваша група буде пропорційна «групі-донору».Платимо за розміщення. Вам відмовили? Запитайте про можливість платного розміщення. Вартість починається з 3 доларів за допис в одній групі. Далі — проста математика: рахуємо, скільки потрібно грошей на експеримент із вибраними групами, публікуємо дописи з utm-мітками, оцінюємо ефект від кожної групи та аналізуємо, чи варто продовжувати з платним постингом/кроспостингом.Якщо бюджет обмежений, пропонуємо щось ще корисне: посилання на сайті, публікацію у профайлі людини з великою кількістю передплатників тощо.

Цифри

1 до 1 —з найбільшою імовірністю погодяться на безкоштовний кроспостинг групи з аналогічною кількістю передплатників і подібною цільовою авдиторією.

Від 1000 підписників — мінімум, який може бути достатнім для того, щоб зацікавити групи у безкоштовному кроспостингу в принципі.

Від 200 передплатників — якщо у вас вузька тематика, і кожен перегляд/перехід/репост на вагу золота.

Якщо у вас група з 0 підписників, але є цікавий контент і релевантна добірка груп, ваш допис все одно розмістить якийсь відсоток груп. У нашому експерименті з турконтентом від групи з 0 учасників розмістили 1/3 всіх, кому ми надіслали запит.

Від 3 у.о. за один допис потрібно заплатити, якщо група, що зацікавила, не приймає безплатних публікацій.

Правило 12-15-22 не працює для більшості тематик, варто проаналізувати час найбільшої активності вашої ЦА.

Як домовитися про кроспостинг?

Для кроспостингу не існує певного етикету подання заявки. Можна зв’язатися з адміністрацією сторінок через особисті повідомлення. Щоб зацікавити потенційного партнера кроспостингу, зверніть його увагу на охоплення ваших публікацій, якість контенту та авдиторії. Визначтеся з форматом допису, інвестуйте в конкурси, щоб заслужити лояльність нових підписників і збільшити охоплення посту.

Якщо вам кілька разів відмовили у кроспостингу, можливо, ви вибираєте не ті сторінки. Хто ваша ЦА? Чи збігається вона з ЦА тих сторінок, яким ви пропонуєте кроспостинг? Чи не є вони вашими прямими конкурентами? Правильні відповіді на ці запитання гарантують позитивний результат.

Кейси

У березні ми запустили на 100% контентний проєкт з туризму в одну з європейських країн. На момент початку кампанії у соцмережах у групі було 0 осіб та 0 контенту. Ми зробили на 100% унікальний, цікавий, експертний, достовірний контент з авторськими фото. Протягом 2 тижнів домовилися про кроспостинг зі 250 групами з релевантною ЦА. Це 1/3 всіх груп, які ми спочатку відібрали. Плюс сформували пул груп для платного розміщення для безплатного розміщення після зростання популярності групи, спільних проєктів, активної участі в дискусіях.

Кроспостинг: підвищуємо ефективність

  • Правильно вибираємо групи. Зверніть увагу, чи «жива» авдиторія: який відсоток і якість коментарів, чи є вподобайки та репости.
  • З самого початку встановлюємо правильні цілі та вирішуємо, що і як вимірюватимемо. Ефективність публікацій може кардинально відрізнятись: одна група дасть 1 перехід на сайт, інша — 100. 100 учасників однієї групи сконвертуються в 1 заявку, 5 учасників іншої — у три.
  • Несподівано високий результат можуть дати «занедбані» групи, які давно не ведуть. Визначити їх легко: адміністрація не чистить стрічки від нерелевантних дописів, на запитання не відповідає, публікується нетематичний контент. У такому разі надсилаємо запит адміністрації, чекаємо на відповідь 3–5 днів, повторюємо питання, робимо публікацію та аналізуємо конверсії.

Кардинально різні конверсії можуть дати:

  • Постинги у групах різних тематик. Наприклад, один наш пост у навколоконтент-маркетингових тематиках пропонує від 30 переходів на сайт. Один пост у туристичних групах дає від шести переходів на сайт.
  • Постинг у різні дні тижня та час доби. Наші туристичні дописи найефективніше розміщувати до 10 ранку в будні. А от, наприклад, авдиторія нашого клієнта, інтернет-магазину, що продає репліки спортивного взуття відомих брендів, найактивніша вранці в суботу.
  • Пости, які розміщуються через різні часові інтервали. Скажімо, тематичні статті з контент-маркетингу збирають однакову кількість переглядів, якщо розміщувати їх хоча б 3 рази на тиждень. А ось наші експерименти з туристичним проєктом показали, що кроспостинг варто робити не частіше, ніж раз на тиждень, інакше інтерес читачів знижується разів у 10. Після тижневої перерви авдиторія знову «оживає».
  • Різні типи вмісту показують різні результати. Наприклад, «50 найкращих» у туристичній тематиці б’ють рекорди з уподобайок, шерів, репостів, а от навколоконтент-маркетинговій авдиторії вони вже набили оскому.

Висновок простий: тестувати, тестувати і ще раз тестувати.

Контент для кроспостингу

Як зробити так, щоб ваш матеріал зацікавив адміністраторів груп? Крім правильного вибору груп із правильною кількістю підписників і релевантною авдиторією, є особливі вимоги і до самої статті:

  • Допис не повинен суперечити правилам групи. Вони у всіх різні. Просто прочитайте чи уточніть у адмінів. Хтось не допускає  реклами, хтось не постить текстів зі згадкою якихось представників ринку.
  • Допис не повинен «конкурувати» з інтересами групи. Наприклад, ваш контент присвячено оренді апартаментів. Ви легко обміняєтеся з компаніями, які здають в оренду автомобілі, а ось із групами, що належать готелям та іншим апартаментам, навряд чи.
  • У більшості випадків пост не повинен бути рекламним («Орендуйте наші апартаменти»). Водночас він може продавати і без прямої реклами. Наприклад: «10 приводів відвідати Париж. Жан мешкає у столиці Франції вже 10 років і здає тут апартаменти з видом на Сену. Він ділиться 10 секретними місцями, про які не розповідають у путівниках».
  • Допис повинен містити привабливі фотографії. Для соцмереж необов’язково унікальні. Для привабливості — необов’язково професійні: іноді знімки, зроблені аматорами, викликають більше довіри та інтересу.
  • В ідеалі, пост має бути унікальним і містити інформацію не про те, що «у місті багато чарівних вузеньких вуличок», а лайфхаки та рекомендації, наприклад: «приїхати на автостанцію потрібно до 6-ї ранку, пізніші рейси приїжджають до національного парку після 12-ї, коли вже дуже спекотно», «купіть квиток онлайн — і заощадьте 50 євро» і т.п.
  • У випадку з контентом для соцмереж важливо експериментувати з форматами. Те, що цікаво читачеві, який приходить із пошуку, може зовсім не викликати емоцій у користувачів соцмереж. У багатьох тематиках ключовими чинниками в соцмережах є яскраві назви на кшталт «50 найкращих» і картинки.
  • Пост повинен бути правильно подано адміністратору групи. Зробіть додатковий акцент на унікальності тексту, фото контенту, ексклюзивності матеріалу, новизні.
Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.