Унікальність, заспамленість, нудота… До характеристик, що впливають на ранжування, додалася вказівка авторства матеріалу. Виявляється, тепер для просування в Google особистість автора та його репутація також мають значення. І їх ще треба підтвердити…
Клієнтів, які замовляють статті у WordFactory, дедалі частіше цікавлять не просто експертні матеріали. Нас усе частіше запитують, ким можна підписати замовлений у нас контент. Ми розпитали практиків SEO про причини уваги до підпису статей, як автор допомагає у просуванні, де шукати експертів, чи можна їх створити. Чи допоможе ноунейм або віртуальний персонаж? Навіть спробували намалювати портрет правильного автора, якого серйозно сприйматимуть пошукові системи.
Не всі вузькі фахівці вміють добре говорити і писати. Багатьох для Google взагалі не існує. Їхній підпис під статтею для пошукових роботів або асесорів Google не відрізняється від імені умовного копірайтера, який пише на замовлення на будь-які теми. Не завжди зрозуміло, що з цим робити, як «познайомити» експертного автора з пошуковими роботами, дати їм зрозуміти, що він професіонал, якому можна довіряти, та показувати його статті за запитами тематики YMYL.
Чому експертність важлива: ще раз про YMYL, Е-А-Т та асесорів Google
Головна причина сплеску інтересу до наявності підпису — алгоритм YMYL та фактори ранжування Е-А-Т. Google керується ними під час оцінки контенту сайтів, присвячених важливим питанням життя та здоров’я людей, актуальним новинам, юридичним і професійним порадам.
Що таке YMYL?
Повна назва алгоритму ранжування — Your Money or Your Life, що в українськомовному сегменті інтернету прийнято перекладати, як «гаманець або життя». До сторінок YMYL відносять усі сайти, які так чи інакше впливають на життя, здоров’я, фінанси користувачів і прийняття рішень у цих сферах. Докладніше про це читайте в наших публікаціях у блозі WordFactory і наших гостьових постах на спеціалізованих майданчиках.
Вважається, що видимість сайтів поліпшується, коли відповіді на такі питання звучать від імені відомих людей зі спеціальними знаннями та навичками, чия думка має вагу в профільних спільнотах.
Олександр Білицький, CEO Idea Digital Agency:
Вказівка авторства дає можливість пошуковій системі розуміти, наскільки та чи інша стаття є експертною, авторитетною і достовірною, виходячи з інформації про автора, яку Google може почерпнути зі своєї бази та сигналів асесорів.
Чому експертність автора важлива? Читач часто сприймає як аксіому всю інформацію, яку викладає експерт. З погляду пошукових систем, це дає великий плюс до поведінкового чинника. Оскільки статтю експерта читають уважніше, а отже, довше, збільшується ймовірність поширення цієї статті як у медіа, так і в соціальних мережах.
Історія про достовірність і професіоналізм
В абревіатурі Е-А-Т зашифровані слова expertise (експертність), authoritativeness (авторитетність), trustworthiness (достовірність). Це фактори ранжування, які застосовуються до сайтів YMYL. Як і на що вони поширюються, ми багато розповідали у статтях, підготовлених за допомогою профі SEO-спільноти у 2020 році.
Хто такі асесори Google?
Зміст, оформлення та структура сторінок мають комплексно підтверджувати експертність, достовірність та авторитетність сайту. Перевіряють відповідність сторінок цим вимогам асесори Google — спеціальні люди, на яких покладено перевірку факторів, не очевидних алгоритмам.
Асесори пошукових систем — модератори видачі, які на підставі певних ресурсів, програм і критеріїв оцінюють якість інтернет-сайтів і результатів ранжування. До кола їхніх завдань, зокрема, входить оцінка некількісних параметрів, непрямих показників за заданими критеріями.
Тетяна Коновалова, Middle SEO-спеціаліст у компанії Webline Promotion:
У посібнику для асесорів зазначено, що Google повинен розуміти, хто є автором контенту на сторінці, і хто несе відповідальність за сайт у цілому. Сторінка отримує високу оцінку якості, якщо її контент створено експертом у певній галузі, наприклад лікарем (для медичних сайтів), юристом (для юридичних), журналістом (для новинних).
Владислав Тришкин, SEO-спеціаліст агентства Promodo:
Для знаходження корисної інформації про експертність і досвід автора (за відсутності такої на сайті) використовуються його ПІБ або псевдонім у пошуку. Але не варто забувати, що це лише один із п’яти найважливіших факторів, які враховуються під час формування оцінки якості сторінки.
Що підпис дає сторінці, сайту, компанії?
Авторство — дієвий елемент просування. Наявність підпису до статті корисна всім. Пошуковику — для визначення місця у рейтингу, ресурсу — для нарощування ваги та параметрів довіри, самому автору — для побудови особистого бренду.
Артур Квак, керівник у Compas Agency:
Підпис до матеріалу грає у плюс як самому автору, так і майданчику, на якому він розміщується.
Для райтера — це можливості:
- піару;
- показати свою авторитетність;
- отримати додаткове посилання на свій ресурс;
- отримати звернення від потенційних клієнтів.
Для сайту — це зростання:
- авторитетності майданчика (якщо автор популярний, це надасть значущості ресурсу);
- довіри до майданчика;
- додаткового трафіку (переважно своїми матеріалами діляться у соцмережах чи на персональних сторінках);
- видимості сайту в пошуку.
Олександр Нечипоренко, керівник і провідний спеціаліст webPCstudio:
Для об’єктивності результатів досліджень велику роль відіграють мова і географія сайту та його авторів.
В українськомовному інтернеті все ще є приклади сайтів, де публікації вистрілюють без вказівки авторства.
Основна мета — це унікальність контенту та його корисність/актуальність читачеві. Тому основною метрикою є загальна потужність проєкту-домену-сайту. Її я завжди пропоную підвищувати першочергово.
Справжній автор-експерт — хто він?
Знайомство пошукових систем з автором схоже на нетворкінг. На профільних зустрічах, конференціях, семінарах ми, крім імені та прізвища, насамперед дізнаємося, хто наш новий знайомий за фахом, де навчався, працює, у чому він сильний і чим відомий… На підставі цього складаємо враження.
Так і з перевіркою експертності та й узагалі реальністю авторів. Сьогодні штучний інтелект уже здатний оцінювати персоналії на основі пошукової історії. Утім, і асесори в цьому питанні йому допомагають.
Олександр Ляховець, Founder & Director в LuxSite Digital Agency:
Автор — це реальна людина, про яку є достатньо інформації в інтернеті. Інформація має бути взаємопов’язана та супроводжуватися посиланнями на ваш ресурс. Це необхідно для того, щоб Google міг порівнювати його з вашим сайтом.
Персоналії працюють! Що потрібно знати пошуковику?
Спробуємо намалювати портрет автора засобами, зрозумілими пошуковим алгоритмам. Реальна людина не з’являється нізвідки. Навіть якщо раніше вона не була помітною у публічному просторі, вона має бекраунд, на якому будується експертність.
Отже, що зробить його авторитетом?
Те, що автор — реальна людина, підтвердять особиста та професійна інформація про неї, що надходить із різних джерел.
1. Профіль на сайті з публікаціями, що містить:
- персональні дані, актуальні фотографії;
- контактні дані;
- інформацію про досвід роботи та освіту, наукові та професійні досягнення і звання;
- дипломи, сертифікати, регалії, наукові ступені;
- публікації на сторонніх ресурсах;
- видані книги;
- перемоги у професійних конкурсах і рейтингах;
- згадки про участь у конференціях і професійних спільнотах.
Роман Єфремов, SEO-спеціаліст у Wits – Seomasters:
Для формування експертності потрібні як профілі у соцмережах, так і публікації автора на інших майданчиках за тематикою статті. Бажано робити саме сторінку автора на сайті (не просто ім’я та фото автора наприкінці/початку статті), де вказувати його коротку біографію та інформацію про те, чому саме він може вважатися експертом у тематиці цієї статті/сайту. Ці фактори можуть не тільки підвищити експертність статті в очах асесорів ПС, а й траст в очах користувачів сайту, що збільшить довіру до бренду.
Тарас Гуща, CEO в Seo.Ua:
До матеріалів разом із ПІБ потрібно додавати фото, посаду, статус. Бажано відразу давати посилання на сайт автора та його облікові записи в соціальних мережах. Має значення соціальне підтвердження автора та авторства — коли людина пише статтю, а потім шерить її для своєї аудиторії.
Євген Чиж, CEO в інтернет-агентстві EChizh:
Автор має бути в соцмережах, щоб асесор міг зайти у профіль і перевірити його справжність. Також важливо, щоб він фігурував на інших ресурсах як автор контенту. Бажано, щоб було вказано його контактні дані. Якщо він має свій сайт, дипломні чи наукові роботи, це буде величезним плюсом.
2. Прокачаність у соцмережах:
- дописи за актуальними для ніші тематиками, які отримують репости та коментарі;
- жива аудиторія, відсутність накручування рейтингів і ботів серед друзів і фоловерів;
- релевантний позиціонуванню контент;
- регулярне спілкування з аудиторією.
Сергій Жигалкін, CEO в Cursor:
Ключовим аспектом має бути аудиторія автора та її «органічність» для замовника. Вкрай важливо, щоб у творця контенту не було фейкових друзів/фоловерів і збігалася спрямованість бізнес-аудиторії. Під певний тип клієнтів, звісно, може знадобитися й наукова публіцистика, але це винятково на тему технології та виробництва. Популярність у такому випадку варто розглядати як розмір аудиторії автора.
Віталій Кравченко, Founder & CEO в Webline Promotion:
Велику роль грає дистрибуція контенту. Люди практично перестали поширювати ноунейм-матеріали: те, що ти постиш на своїй сторінці, безпосередньо впливає на твою репутацію. Тому хороший персонаж — це і професіонал, і автор, і дистриб’ютор контенту, і маркетолог.
3. Публікації наукових робіт в авторитетних профільних виданнях, написання та видання книг, участь у відеоефірах і стримах.
Роман Катеринчик, CEO & Founder в Artjoker:
Для впізнання автору необхідні публікації на трастових ресурсах. Особливо цінуються наукові публікації, Вікіпедія.
Потрібно, щоб він робив кілька публікацій на місяць на трастових ресурсах, а на його соцмережі чи сторінку на сайті йшли посилання. Тоді траст зростатиме щомісяця. Загалом це може обійтися навіть дорожче, ніж рекламний бюджет самого сайту, оскільки потрібні хороші PR-майданчики. Але можна (і потрібно) економити, розміщуючи також посилання на сайт.
Звісно, не варто забувати, що і сама стаття має бути гідною. Замовити статтю на фрилансі та вказати як автора доктора наук не вийде — очікувана якість і достовірність контенту, м’яко кажучи, не відповідатимуть рівню знань експерта.
4. Цитованість, відгуки на спеціалізованих майданчиках колег, клієнтів, учнів, партнерів.
Власний приклад — наявність особистого блогу, ютуб-каналу, соцмереж, де поститься професійна інформація, зовнішні публікації на відомих майданчиках, відеовиступи, участь у конференціях тощо.
Коли репутація тільки формується…
«Зірки» рідко запалюються миттєво. Для розкручування авторів (особливо в нішах із великою кількістю спікерів) потрібні час та значні зусилля. У таких випадках, за умови, що райтер створює якісний продукт, допоможуть виділитися прийоми, які підтверджують експертність генерованого матеріалу. Але чи можна виростити експерта інхаус?
Владислав Тришкин, SEO-спеціаліст агентства Promodo:
Сторінка з відомим експертом із великою імовірністю отримає вищу оцінку якості сторінки, ніж із ноунеймом. При цьому сторінка з реальним автором, нехай і невідомим, матиме перевагу (за всіх інших рівних умов) перед сторінкою без зазначеного авторства.
Як прокачати експертність для асесорів Google?
Отже, що зробити, щоб стати автором-експертом для Google:
- Просто почніть підписувати статті ПІБ автора. За один день особистий бренд не прокачується, але кожна нова публікація піде вам у плюс.
- Створіть облікові записи в популярних соцмережах. «Робочий» обліковий запис обов’язково має містити реальні фото автора, справжнє ПІБ, публікації з теми, реальних друзів, а не ботів.
- Створіть сторінку автора з його профайлом — на вебсайті компанії або власний вебсайт.
- Вкажіть контакти (у соцмережах та на сайті компанії або на особистому сайті). Це можуть бути як особисті, так і корпоративні дані.
- Детально напишіть про освіту — вищу та додаткові курси.
- Зберіть усі ачивки: дипломи, сертифікати, ордени та медалі.
- Публікуйтеся на сторонніх майданчиках, на автора мають посилатися авторитетні медіа.
- Отримайте науковий ступінь.
- Напишіть та опублікуйте книгу.
- Зробіть відгуки клієнтів.
І, звісно, всі експерти одностайні: найголовніше — якісний експертний контент. Замовити такий ви можете в контент-студії @WordFactory. У нас працюють автори з вищою освітою і досвідом у сферах медицини, фармації, фінансів і банківської справи, юриспруденції, охорони праці, автомобілебудування та ін. Вам залишиться лише візувати та підписувати статті співробітниками вашої компанії.