Статті на медичну тематику: в якому стилі розмовляти з авдиторією?

Кирик Наталья
Кирик Наталія
Ти прочитаєш це за 3 хвилин(и)

Як не схибити зі стилем тексту медичної тематики?

Потрібно дуже добре розуміти, хто, навіщо і в якому стані читатиме текст. Фахівець хоче дізнатися про новий препарат чи результати масштабного дослідження? Людина із серйозною проблемою стурбована, і їй терміново потрібне рішення? Молода матуся шукає довідкову чи інформаційно-пізнавальну статтю?

1. Статті для фахівців — «наймедичніші» тексти

Опис медичних препаратів, апаратури, досліджень — усе це рясніє специфічними термінами та подається в науковому стилі.

Однак при цьому все-таки потрібно пам’ятати, що ваші серйозні професійні читачі — теж люди, вони теж хочуть логічного, комфортного для сприйняття, структурованого тексту. Чи потрібно мордувати їх гігантськими статтями у вигляді «цеглин»? Вони, звісно, проб’ються через них, але чи це справді обов’язково?

Розбивайте тексти на абзаци та логічні блоки з підзаголовками, робіть списки. Уникайте складних громіздких речень там, де це можливо — багато формулювань можна спростити без шкоди для змісту. Один і той же текст, написаний у науковому стилі, легше сприймається у структурованому вигляді, ніж у форматі «цеглини». Подивіться самі:

Клінічна анемія супроводжується погіршенням симптоматики, збільшенням застосування діуретиків, розвитком медикаментозної рефрактерності при серцевій недостатності (СН), зменшенням змішаної венозної сатурації кисню, розвитком венозної кахексії (Silverberg D.S. et al., 2004). Факт підвищення загальної та серцево-судинної смертності за наявності анемії у пацієнтів з ХСН підтверджено у великій кількості досліджень. Клінічна анемія супроводжується: погіршенням симптоматики;збільшенням застосування діуретиків;розвитком медикаментозної рефрактерності при серцевій недостатності;зменшенням змішаної венозної сатурації кисню;розвитком венозної кахексії. (Silverberg D.S. et al., 2004). Анемія підвищує рівень загальної та серцево-судинної смертності у пацієнтів із ХСН — цей факт підтверджено у багатьох дослідженнях.

Дуже корисна для статей у науковому стилі інфографіка. Вона «розвантажує» текст, наочно ілюструє низку тез і статистичних викладок.

2. Інформаційні статті для неспеціалістів

Завдання таких статей — «достукатися» до широкого кола читачів, дати максимально повну інформацію про проблему, підвищити довіру до джерела. Для цього специфічну інформацію потрібно надати в зрозумілій і доступній формі.

Такі статті зазвичай пишуть в інформаційному стилі із вкрапленнями наукового чи публіцистичного. В інформаційно-іміджевих текстах ваш найкращий друг — інфографіка. Все те, що виглядає громіздким і складним у вигляді букв і цифр, стає наочним і «зручним» у графічному виконанні.

Ось хороший приклад медичної інфографіки, де читачам розповідають усе, що вони повинні знати про рак товстої кишки https://bistatepca.org/wp-content/uploads/2022/05/Colon-Cancer-Infographic.pdf. Уявляєте, як громіздко виглядали б ці дані в текстовому форматі?

В інформаційно-іміджевих медичних статтях корисними будуть пояснення та виноски, виділені іншим шрифтом. Найважливіші підсумкові тези теж має сенс виділяти жирним або курсивом. Специфічних термінів варто уникати там, де без них можна обійтися.

3. Іміджеві та рекламні тексти для продажу медичних послуг

Залежно від самої послуги та цільової аудиторії стиль тексту може змінюватись від інформаційного з елементами наукового до художнього з вкрапленнями публіцистичного чи розмовного.

Наприклад, наше завдання — прорекламувати послуги клініки, яка займається лікуванням нервових хвороб. Життєрадісно-описовий тон тут абсолютно недоречний, адже цільова аудиторія — родичі людей із серйозною проблемою, яким необхідно продемонструвати кваліфікацію лікарів, перелічити напрями діяльності клініки, описати послуги, терміни та очікувані результати. Тому сам текст має бути витримано в строгому стилі, його завдання — поінформувати та описати перспективи.

А от сторінка з відгуками клієнтів клініки має бути в розмовному стилі, її завдання — не лише підтвердити позитивний досвід співпраці, а й «олюднити» офіційний тон статті.

Інший приклад — реклама медичних послуг естетичної спрямованості: косметологія, пластична хірургія, деякі види масажних і стоматологічних процедур. У цьому випадку стиль тексту може бути художнім і навіть розмовним, при цьому, звісно, його інформаційна і рекламна функції не мають постраждати.

4. Статті на медичну тематику для блогів і соціальних мереж

Незважаючи на свою зовнішню простоту, вони виконують найважливіші функції: інформують цільову аудиторію, підвищують упізнаваність клініки/препарату/методики та довіру до них.

Стиль статей — розмовний. Специфічних термінів — мінімум. Оформлення — максимально просте для сприйняття: невеликі абзаци, прості речення, списки, візуально виділені ключові тези або кілька блоків із докладними яскравими описами.

У таких статтях доречні тематичні зображення або фото «до/після».

Завдяки тому, що подібні статті підштовхують цільову аудиторію до обговорення, це ще й хороша нагода попрацювати з типовими запереченнями у коментарях.

У будь-якому випадку звертайте увагу на формулювання і працюйте над оформленням статті: навіть найсерйознішій у світі людині легше буде зорієнтуватися в тексті, розбитому на блоки та розбавленому інфографікою, ніж у нескінченному «простирадлі» з букв і цифр.

Розсилка блогу
Якщо ця стаття була вам корисна, поділіться нею з друзями.