Хоча Telegram давно є топовим месенджером, він досі зберігає імідж ком’юніті «для своїх». Саме тому його вибирають для ведення каналів професіонали в різних сферах, зокрема інтернет-маркетингу, SEO, SMM та вебдизайну. Їхні підписники отримують топовий контент — поради з просування сайтів, креативні ідеї, новини бізнесу й технологій, інноваційні методики тощо. Читаючи дописи в таких каналах за горнятком кави, іноді можна отримати більше цінної інформації, ніж від курсів, книжок і відеогайдів.
Месенджер можна використовувати не тільки для освіти, а й реклами. Ми вже розповідали, як саме можна продавати в Telegram, перетворюючи його на ефективний канал комунікації. Розміщуючи свою комерційну пропозицію у ретельно відібраних каналах, можна підтримувати зв’язок із живою авдиторією, отримуючи якісні ліди.
Спеціалісти контент-студії WordFactory підготували для вас підбірку українських Telegram-каналів, присвячених маркетингу, SEO й диджитал-бізнесу. До неї увійшли спільноти, які допоможуть поліпшити професійні навички, запустити ефективну рекламу, знайти однодумців і вирішити купу інших питань.
Найцікавіше: що читають українські маркетологи в 2024 році?
Логіка доволі проста: якщо канал має велику авдиторію, він усе робить правильно. Його високо оцінюють українські диджитал-фахівці, які звертаються до нього за порадами, інструкціями, а іноді й за розважальним контентом. Тож ми відібрали канали з найбільшою авдиторією у кожному сегменті.
Новини та інсайди маркетингу
Абсолютним лідером рейтингу став Маркетинг UA. Цей канал схожий на традиційні медіа. Він пропонує короткі інформаційні статті, свіжі новини, скандальні репортажі, мемчики, цікаві ідеї та огляди популярних продуктів. Авдиторія каналу налічує понад 90 тисяч підписників, а середньостатистичний допис набирає понад 16 тисяч переглядів.
Недивно, що саме цей канал пропонує найдорожчу рекламу в нашій підбірці. За один допис тут доведеться заплатити $500. Ці гроші подарують комерційній пропозиції три години в топі й 24 години в стрічці каналу.
З-поміж лідерів слід також відзначити канал УТП, і у мене, що налічує приблизно 11 тисяч підписників. Це цікавий дайджест про все, що відбувається навколо маркетингу: бренди, товари, диджитал-реклама, пакування товарів, кар’єра, особистий бренд тощо. Автори каналу охоче комунікують зі своєю авдиторією та дослухаються до критики, що заслуговує на повагу.
Найдешевшу рекламу можна придбати на каналі Красивий Маркетинг, що належить диджитал-агенції krasa.agency. Всього за 400 грн тут можна розмістити допис у невеликій, але доволі живій спільноті — при 5000 підписників її публікації збирають до 1100 переглядів. Здебільшого на каналі публікуються актуальні новини, рекомендації спеціалістів, вакансії та посилання на освітні програми.
Живу авдиторію готовий запропонувати канал Блогер Всемогутній — інфлюенсер-маркетинг, PR, SMM. Кількість переглядів його дописів перевищує розмір авдиторії, а це означає, що люди готові ділитися таким якісним контентом, пересилаючи його друзям і роблячи репости у своїх спільнотах. Канал присвячено цікавим кейсам у співпраці з інфлюенсерами — успішним і провальним, вірусним і крінжовим, дорогим і копійчаним.
Невеличкою, але доволі сильною спільнотою може похизуватися й канал Marketorium 🇺🇦. Він належить однойменній агенції, яка ділиться з читачами професійним досвідом. Його можна використовувати як доступне джерело маркетингових досліджень з актуальними даними й простими висновками. На каналі також можна знайти анонси лекцій, конференцій та інших цікавих подій.
Цікавитесь PPC? Тоді варто підписатися на Тверезого Таргетолога. Микита Наконечний працює в українському диджиталі вже понад 10 років. Він знає усі тонкощі своєї професії та охоче розповідає про них своїм підписникам. Якщо у вас все ще є сумніви щодо майбутньої спеціалізації, з його дописів ви дізнаєтесь про її основні плюси, мінуси та нюанси
Повний список цікавих каналів у сфері новин та інсайдів маркетингу включає такі спільноти:
Назва | Кількість підписників | Посилання | Середня ціна реклами, грн | Середня кількість переглядів дописів | Залученість, % |
Маркетинг UA | 86262 | https://t.me/marketing_ukr | 19000 | 16000 | 19 |
Digital masons | 21770 | https://t.me/digital_masons | 3500 | 2700 | 12 |
Затишний маркетинг | 15781 | https://t.me/cozymarketingua | 3000 | 3500 | 22 |
Segeda про маркетинг, SMM та Instagram | 12201 | https://t.me/JenyaSegeda | 1500 | 3200 | 26 |
УТП, і у мене | 11187 | https://t.me/utpumene | 3000 | 27 | |
Скромний маркетолог | 10383 | https://t.me/golovco | 2650 | 1200 | 12 |
WebAnalytics | 8979 | https://t.me/webanalyst | 5700 | 6000 | 67 |
MMR – Marketing Media Review | 8902 | https://t.me/mmrua | 2700 | 30 | |
Таргет, пане | 8508 | https://t.me/target_pane | 1100 | 1900 | 22 |
Creativeness | 8388 | https://t.me/creativeness_marketing | 3000 | 2500 | 30 |
Український маркетинг | 8279 | https://t.me/ukr_advertising | 3000 | 3000 | 36 |
Диджитал UA | 6849 | https://t.me/+ujMQ8hTXwO04ZDMy | 950 | 1500 | 22 |
TeLe Marketing | Креативи | 6186 | https://t.me/+cJvTrLHH5lsxOTMy | 650 | 1500 | 24 |
Маркетолог 2.0 | 5851 | https://t.me/marketolog_ukr | 1200 | 21 | |
Вадим Курило | 5630 | https://t.me/mnogoklikov | 4500 | 80 | |
Tony говорить | 5193 | https://t.me/tony_talks | 1500 | 1300 | 25 |
Красивий Маркетинг | 5031 | https://t.me/digitalkrasa | 400 | 1100 | 22 |
Webmagic – adwords, ppc, вебаналітика, Google, GTM | 4740 | https://t.me/webmagic | 1200 | 25 | |
Плохой Продукт | 3406 | https://t.me/badproductblog | 2500 | 73 | |
Будні піарника | 2905 | https://t.me/budni_pr | 2000 | 1000 | 34 |
Serpstat – SEO | PPC | Маркетинг | 2876 | https://t.me/serpstat_channel | 500 | 17 | |
Коротко про маркетинг | Danil Chernukha | 2841 | https://t.me/vend_agency | 2500 | 88 | |
Маркетинг без #$%@&*! | 2525 | https://t.me/marketing_without | 4000 | 158 | |
Добрий піар | 2435 | https://t.me/dobryjPR | 700 | 700 | 29 |
Блогер Всемогутній – инфлюенсер маркетинг, PR, SMM | 2048 | https://t.me/bloger_almighty | 2200 | 107 | |
Marketer | 1986 | https://t.me/marketerua | 500 | 300 | 15 |
ADdustrial | Реклама та маркетинг | 1789 | https://t.me/addustrial | 400 | 450 | 25 |
Інтернет-маркетинг простою мовою від WEDEX | 1582 | https://t.me/marketing_wedex | 200 | 13 | |
DMM – Digital Marketing Management by UAMASTER | 1416 | https://t.me/DMMlinks | 1200 | 85 | |
THELAB Agency | 1195 | https://t.me/thelabagency | 300 | 25 | |
Growth – UA: Маркетинг. Реклама. Розвиток бізнесу. | 1184 | https://t.me/GrowthUA | 250 | 21 | |
Marketorium 🇺🇦 | 1150 | https://t.me/marketorium_ua | 700 | 61 | |
Тверезий таргетолог | 858 | https://t.me/+4shqin87Q6IyZDky | 350 | 41 |
SEO та просування сайтів
Лавровий вінок переможця дістається каналу SEO Фишки з авдиторією в 7000 підписників і 1400 переглядами середньостатистичних дописів. Його автори зосередилися на реальних кейсах просування бізнесу в інтернеті. Вони детально аналізують найкращі рішення, роблять висновки та дають поради іншим маркетологам. Канал цікавий своєю лаконічністю — в ньому немає ліричних відступів і складних описів методик. Автори напряму кажуть, що вони робили, як досягли успіху, яких загроз слід уникати та які результати можна отримати.
І знову ж таки: велика авдиторія означає дорогу рекламу. Найпопулярніший канал пропонує і найвищі ціни на комерційні дописи. Якщо хочете зробити рекламу з таргетингом на спеціалістів у сфері пошукової оптимізації, готуйтесь віддати $250.
Реклама в сегменті SEO взагалі не буває дешевою. Збираєтесь працювати з професіоналами своєї справи? Готуйтесь віддавати від 1000 гривень за допис. Саме такий тариф встановлює невеликий авторський канал In links we trust, присвячений лінкбілдингу. Його адмін ділиться посиланнями на корисні статті та цікавими кейсами зі свого досвіду. Авдиторія каналу доволі активна — на 1100 підписників у середньому припадає 500 переглядів дописів.
Хочете знайти ще більш активну спільноту? Абсолютним лідером є канал LinksPro. Маючи близько 500 підписників, він збирає понад 1000 переглядів дописів. У нього багато реакцій і коментарів, тому автори не соромляться встановлювати високі ціни на рекламу.
На увагу заслуговує й авторський канал Олесі Коробки SEOBox. Вона публікує цікаві технічні інсайди в сфері пошукової оптимізації та записує кумедні відеоповідомлення своїм підписникам.
Якщо ж ви втомилися від роботи та шукаєте професійний гумор, обов’язково зацініть канал SEO Меми.
Займаєтесь пошуковою оптимізацією? Ось повний список корисних і цікавих каналів у цій сфері:
Назва | Кількість підписників | Посилання | Середня ціна реклами, грн | Середня кількість переглядів дописів | Залученість, % |
SEO Фишки | 7102 | https://t.me/seofishku | 9500 | 1400 | 20 |
Mike Blazer | 4187 | https://t.me/MikeBlazerX | 1600 | 38 | |
Академия SEO | 4091 | https://t.me/seoakademiyacom | 600 | 15 | |
George Rysak: Product Marketing, SEO, Affiliate | 4027 | https://t.me/seobag | 3000 | 74 | |
Андрей Сорока | 3750 | https://t.me/info_site | 5700 | 2000 | 53 |
Igor Rudnyk | 3456 | https://t.me/rudnyk | 2500 | 72 | |
SEO inside | 2713 | https://t.me/seo_inside | 4000 | 1700 | 63 |
SEO BAZA | 2586 | https://t.me/SEOBAZA | 2000 | 77 | |
SEO for Growth: SEO hacks for any business | 2574 | https://t.me/mflow | 1200 | 47 | |
Need for SEO | 2365 | https://t.me/needforseo | 5700 | 1500 | 63 |
SEObox | 2220 | https://t.me/seokorobka | 2300 | 104 | |
SEO ETC | 2134 | https://t.me/seoetc | 5700 | 1300 | 61 |
SEO Ideas | 1697 | https://t.me/seoideas | 800 | 47 | |
Школа Seo | 1590 | https://t.me/s/shkolaseo | 4000 | 1500 | 94 |
SEOquick | 1521 | https://t.me/seoquick_com_ua | 7500 | 600 | 39 |
Sitechecker | 1444 | https://t.me/sitecheckerpro | 1200 | 83 | |
LinkChecker.PRO | 1434 | https://t.me/linkcheckerpro | 400 | 28 | |
Дредасте SEO | 1420 | https://t.me/seodre | 1500 | 106 | |
SEO Меми | 1219 | https://t.me/seogif | 2200 | 180 | |
Referr.com.ua🇺🇦Лінкбілдинг & Link Building | 1198 | https://t.me/referrofficial | 500 | 42 | |
Думки SEOшника | 1188 | https://t.me/seomnenie | 1200 | 600 | 51 |
In links we trust | 1152 | https://t.me/linkbuilding_ls | 1000 | 500 | 43 |
by @shmeo | 1140 | https://t.me/by_seoshmeo | 1000 | 88 | |
worKINGdrops.com – ссылки, которые работают | 1015 | https://t.me/worKINGdrops | 600 | 59 | |
Канал Владислава Наумова – SEO | 1004 | https://t.me/inseo_inweb | 2000 | 199 | |
SEO-приколи (18+) | 736 | https://t.me/seo_prekoli | 1500 | 204 | |
PPC|SEO новини, статті, кейси, івенти | 709 | https://t.me/ppcseocom | 700 | 99 | |
GBC Time | 685 | https://t.me/gbctime | 200 | 29 | |
by @gutako & SEO.UA | 634 | https://t.me/gutakon | 150 | 24 | |
Collaborator Official | 598 | https://t.me/collaborator_official | 550 | 92 | |
Badass SEO | 594 | https://t.me/badseo | 1000 | 168 | |
LinksPro | 515 | https://t.me/outreachblog | 7500 | 1200 | 233 |
Що за шум? | 482 | https://t.me/shozashum | 500 | 104 | |
BadLinks | 111 | https://t.me/badlinkschannel | 70 | 63 |
Освіта й кар’єра в маркетингу
Більшість українських маркетологів, які хочуть підвищити свою кваліфікацію, підписуються на канал RSS: Google Ads + Analytics. Інструкції, поради, кейси, новини, який веде Тетяна Михальченко. Авторка робить підбірки крутих статей, присвячених контекстній рекламі та суміжним темам. Вона також знаходить час, щоб продемонструвати своїм підписникам, як робити не треба, демонструючи відверті факапи своїх колег.
Її канал досить активний — має 15 тисяч підписників і в середньому 3,5 тисячі переглядів дописів. Тож недивно, що реклама в ньому найдорожча в цьому сегменті — 6000 грн за три розміщення на тиждень і ще 2000 грн за додатковий закріп.
Найдешевше публікуватися на каналі MARKETING HUB | Простір для digital-спеціалістів — усього 650 грн за допис. Його адмін ділиться зі своїми підписниками актуальними вакансіями в українському диджитал-маркетингу, а також посиланнями на курси для початківців і професіоналів. Однак слід враховувати, що авдиторія каналу не дуже активна — рівень залученості становить усього 11%.
Живу спільноту пропонує інший канал, присвячений кар’єрному розвитку, — inFLOW | Вакансії | Фріланс. Завдяки чіткій структурі дописів, грамотному використанню хештегів і наявності власного бота для пошуку замовників він набирає по 1000 переглядів, що відповідає показнику залученості користувачів 43%. Тут можна опублікувати вакансію для фрилансера чи знайти проєкт для виконання.
До нашої підбірки Telegram-каналів, присвячених освіті й кар’єрі в маркетингу, увійшли:
Назва | Кількість підписників | Посилання | Середня ціна реклами, грн | Середня кількість переглядів дописів | Залученість, % |
Google Ads з Михальченко | 15050 | https://t.me/ppc_analytics | 8000 | 3500 | 23 |
Devaka Talk | 12527 | https://t.me/devakatalk | 2090 | 2500 | 20 |
MARKETING HUB | Маркетинг, SMM | Дизайн | Копірайтинг | 7930 | https://t.me/BrainHubbb | 650 | 900 | 11 |
NeoKotler – Перший агрегатор маркетингових каналів | 5190 | https://t.me/neokotler | 850 | 800 | 15 |
Бізнес-конструктор | 4966 | https://t.me/bizkonstructor | 600 | 12 | |
WebPromoExperts | 4877 | https://t.me/webpromoexperts | 5000 | 700 | 14 |
ART Leads | Удаленная работа в digital | 3108 | https://t.me/artleads | 500 | 600 | 19 |
SMM вакансії | 2520 | https://t.me/jobsforsmm | 1000 | 40 | |
inFLOW | Вакансії | Фріланс | 2330 | https://t.me/inflow_freelance | 1900 | 1000 | 43 |
Спілкування
Корисними можуть бути не тільки Telegram-канали, а й відкриті чати в месенджері, до яких можуть доєднатися всі охочі. І найпопулярнішою з-поміж них є спільнота 🇺🇦 Ukraine Digital, що налічує понад 5000 постійних учасників. Її створили власники агенції Level UP та автори бота «Лавка з лідами». Основна мета чату — встановити контакт між замовниками й виконавцями в сфері диджитал-маркетингу, а також налагодити обмін досвідом між спеціалістами.
Найдорожча реклама в чаті Реальні Таргетологи | Арбітраж | Чат Таргетологів — 3800 грн. Це спільнота, до якої можна потрапити тільки на умовах підписки. Вона доволі активна — тут можна отримати цікаву інформацію від практиків маркетингу чи адміністраторів чату.
Якщо ж ви шукаєте варіанти для бюджетного розміщення, обов’язково зверніть увагу на ком’юніті чат SMM-укриття 🇺🇦. Воно налічує понад 5000 учасників, з яких в онлайні регулярно з’являються 2000–2500. При цьому реклама коштує недорого — для розміщення допису необхідно лише зробити благодійний донат на суму 500 грн.
Загалом рейтинг чатів українських маркетологів виглядає так:
Назва | Кількість підписників | Посилання | Середня ціна реклами, грн |
🇺🇦 Ukraine Digital | 5028 | https://t.me/ukraine_digital | |
Техническое SEO 🇺🇦 | 4710 | https://t.me/tech_seo | 2925 |
чат SMM-укриття 🇺🇦 | 4667 | https://t.me/smmbunker | 500 |
seochatik | 3095 | https://t.me/seochatik | 500 |
SEO-чат Collaborator | 2559 | https://t.me/collaborator_conf | |
Google Shopping (Ads)/Performance Max/Merchant Center/GA4/Meta. Контекстна реклама – Налаштування, Оптимізація, Розблокування | 2272 | https://t.me/Google_Shopping | 1500 |
Чат українських дизайнерів | 1603 | https://t.me/design_ukraine_chat | |
Реальні Таргетологи | Арбітраж | Чат Таргетологів | 1282 | https://t.me/joinchat/RhvcoF45_H810YPO | 3800 |
Чат любителів Серпстатити — seo|ppc|маркетинг | 1194 | https://t.me/serpstat_chat | |
Чат | контекстна реклама | Google Ads | 1160 | https://t.me/chat_ppc_analytics | |
🇺🇦 Поради/допомога по Google&Meta рекламі | 1097 | https://t.me/mnewstalk | |
Чат для нетворкінгу від каналу | 955 | https://t.me/networking_mymoonprism | |
Linko TOP | 794 | https://t.me/linko_top | |
SEO Club® UA – тут тепло та затишно | 666 | https://t.me/SEOClub_UA | |
Digital-чатик 🇺🇦 | 316 | https://t.me/digital_chatik |
Авторські блоги
Завжди корисно читати думки успішних людей. У них є цікаві ідеї, які можна інтегрувати в свою маркетингову стратегію. До того ж, ці дописи дають змогу дізнатися про загальні тренди й настрої на ринку. Ми рекомендуємо підписатися на таких Telegram-блогерів:
- Дмитро Дубілет — співзасновник Монобанку, ексміністр та колишній радник голови СБУ. Він часто розповідає про свій бізнес і стартапи, аналізує поточний стан диджитал-ринку й робить прогнози на майбутнє.
- Артем Бородатюк — засновник 24 компаній, що входять до структури Netpeak Group. Блогер пише про те, як бізнес змінює світ. У поле його зору потрапляють різні теми — від аналізу стартапів до філософських роздумів, від вакансій до благодійності.
- Андрій Чумаченко — співзасновник Netpeak Group. Його блог дуже різноманітний — автор дає практичні поради на кожен день, аналізує механізми сучасної цифрової економіки, аналізує ринки й оцінює можливість практичного застосування нових технологій.
- Олександр Павлуцький — керівник Repalm.biz. Його спеціалізацією є тонкощі SEO. Він охоче ділиться з підписниками ефективними методиками. Автора також можна послухати на онлайн-конференціях і вебінарах.
Власники топових авторських блогів не розміщують рекламу, хіба що у вигляді нативних інтеграцій, умови яких обговорюються індивідуально. Показники блогерських каналів наведено в таблиці:
Назва | Кількість підписників | Посилання | Середня кількість переглядів дописів | Залученість, % |
Dubilet | 78843 | https://t.me/dmytro_dubilet | 120000 | 152 |
Артем Бородатюк | 20747 | https://t.me/artemborodatiuk | 20000 | 96 |
Sad But True | Андрій Чумаченко | 9793 | https://t.me/joinchat/MgKtFJza6g0wMzAy | 4000 | 41 |
Павлуцький Олександр | Repalm | 2818 | https://t.me/pavlutskiy | 1800 | 64 |
Новини IT і технологій
Диджитал-маркетолог має стежити не тільки за подіями в своїй сфері, а й за технологічними новинками. І в цьому допоможе канал addmeto, що має понад 70 тисяч підписників і дуже великий для такого обсягу показник залученості аудиторії — 56%. З нього можна дізнатися про злиття й поглинання технологічних компаній, гучні судові позови, вихід нових версій програмного забезпечення та запуск нових «залізних» продуктів.
Найдорожчу в технологічній галузі рекламу можна замовити на каналі dev.ua | IT України.Це доволі популярне медіа, присвячене навколоайтішним питанням. У ньому публікуються інтерв’ю, результати опитувань, цікаві кейси та аналізи трендів. Враховуючи, що спільнота має понад 20 тисяч підписників, реклама тут коштує від 5000 грн.
А для доступного розміщення підійде канал Нейромережі UA |IT, Технології, AI, який просить за рекламний допис 950 грн. Його основна тематика — проблеми застосування штучного інтелекту в інформаційних технологіях, маркетингу та повсякденному житті. Хоча на каналі регулярно публікуються й інші цікаві новини, що робить його доволі популярним, — понад 10 тисяч підписників.
А нагороду за найактивніше ком’юніті отримує маленька спільнота з провокаційною назвою Go Digital or Die💀. Вона публікує підбірки новин і посилання на топові статті, присвячені диджитал-тематиці. Такий підхід забезпечує високі показники залученості — дописи каналу на 1400 підписників у середньому збирають 1200 переглядів.
Повний рейтинг у цій категорії:
Назва | Кількість підписників | Посилання | Середня ціна реклами, грн | Середня кількість переглядів дописів | Залученість, % |
addmeto | 71158 | https://t.me/addmeto | 40000 | 56 | |
Технології, медіа та суспільство | 25867 | https://t.me/brodetsky | 5000 | 19 | |
dev.ua | IT України | 22742 | https://t.me/devukraine | 5000 | 4200 | 18 |
Нейромережі UA |IT, Технології, AI | 10346 | https://t.me/onedaymedia_ua | 950 | 2000 | 19 |
Speka | 6559 | https://t.me/spekamedia | 1300 | 20 | |
Go Digital or Die | 1433 | https://t.me/digitalomania | 1200 | 84 |
Партнерський маркетинг
Один із найпопулярніших українських каналів на тему афілейт-маркетингу — Алексеич | alexeich.com. Автор має досвід роботи у великих партнерських програмах. Він чесно і без цензури розповідає про свої методи, основні проблеми, відверте шахрайство та загрози, що стоять на шляху до успіху. Підписавшись на цей канал, що має понад 3000 постійних учасників, також можна прочитати чимало кумедних історій, що трапились з автором у його подорожах.
Відповідь на питання про вартість розміщення реклами в цьому сегменті надав лише один канал— Аффилиатка под Amazon. Розміщення комерційної пропозиції обійдеться тут у 2000 грн, або 55 USDT у крипті. Автор каналу ділиться експертними порадами щодо побудови бізнесу на партнерській програмі найбільшого маркетплейсу в світі. Він рекомендує корисні інструменти, вебсервіси та високоефективні застосунки.
Традиційно підбиваємо підсумки в рейтингу:
Назва | Кількість підписників | Посилання | Середня ціна реклами, грн | Середня кількість переглядів дописів | Залученість, % |
Алексеич | alexeich.com | 3079 | https://t.me/alexeyalexeich | 3000 | 97 | |
Dmytro Sokhach: SEO, Site Flipping, SaaS Marketing | 3056 | https://t.me/amazonpartnerka | 3500 | 115 | |
Аффилиатка под Amazon | 2051 | https://t.me/amazonsalesru | 2000 | 1500 | 73 |
Технологічні інсайди
Хочете знати більше про сучасні інформаційні технології? Підписуйтесь на канал з цікавою назвою HackYourMom — мамкіни хакери України 🇺🇦. Він публікує новини зі сфери IT з акцентом на кібербезпеку та її порушення — виключно для захисту від онлайн-загроз, звісно. Наразі канал має понад 15 тисяч підписників з непоганими показниками залученості авдиторії.
Найдорожчу рекламу в цьому сегменті пропонує канал з вузьким професійним спрямуванням Python для SEO 🇺🇦. І хоча він має тільки 1000+ підписників, усі учасники цієї спільноти є справжніми спеціалістами, що беруть активну участь у розвитку ком’юніті. Тож ціна $50 за допис повністю виправдана.
Більш доступний варіант можна знайти в каналі з ще більш вузькою і навіть екзотичною тематикою — R4marketing | канал Алексея Селезнёва | Язык R. Він присвячений застосуванню мови програмування R для статистичної обробки даних. За рекламу в цьому ком’юніті професіоналів, що налічує понад 4 тисячі підписників, доведеться заплатити 30 доларів.
У сфері технологічних інсайдів хочеться відзначити відразу два канали з живою авдиторією. Перший — Автоматизуй SEO разом з Python, що має показник залученості 162%. У спільноті обговорюють прості методи написання скриптів, доступні початківцям. Ще один цікавий канал — Жабаскрипт, присвячений мові JavaScript і всьому, що з нею пов’язано. Легкий і лаконічний виклад матеріалу приніс автору каналу успіх — показник залученості досягає 128%.
До нашого переліку каналів також увійшли:
Назва | Кількість підписників | Посилання | Середня ціна реклами, грн | Середня кількість переглядів дописів | Залученість, % |
🇺🇦HackYourMom – мамкіни хакери з України 🇺🇦 | 16373 | https://t.me/hackyourmom | 4000 | 24 | |
CatOps | 5304 | https://t.me/catops | 2000 | 38 | |
Security QA | 4851 | https://t.me/qa_security | 1500 | 31 | |
R4marketing | канал Алексея Селезнёва | Язык R | 4461 | https://t.me/R4marketing | 1140 | 1700 | 38 |
Жабаскрипт | 3906 | https://t.me/jabascript | 5000 | 128 | |
Продакт борщ | 3218 | https://t.me/product_borsch | 1800 | 56 | |
Improve Your Product | 2694 | https://t.me/toceo | 1000 | 37 | |
BizDeva | 2427 | https://t.me/bizdeva | 1300 | 54 | |
Автоматизуй SEO разом з Python | 1236 | https://t.me/python_for_seo | 2000 | 162 | |
Python для SEO 🇺🇦 | 1174 | https://t.me/sneex_seo | 1900 | 600 | 51 |
Інші канали
Фінальним акордом нашого огляду стає перелік каналів, які ми не змогли віднести до жодної з перелічених вище категорій:
- Почни щось! — це канал, присвячений саморозвитку, бізнесу й стартапам. Він мотивує відкривати власну справу, дає ідеї для початку та підказує, де можна отримати більше інформації про маркетинг. Канал має понад 50 тисяч підписників, тож реклама в ньому коштує не менше 3500 грн за допис.
- AIN.UA | ДЕНЬ — Telegram-канал відомого медіа. Він публікує різноманітні новини, зокрема про маркетинг, економіку, технології та IT. Вартість розміщення реклами в ньому — 5000 грн.
- Mary Kucherova / SMM — поради з ведення соціальних мереж. Кейси, інсайти, приклади, методики. Все експертно, лаконічно, цікаво. Реклама — 1000–1500 грн за допис, що триматиметься в стрічці 5 днів.
- НаЗахід — паблік організаторів найвідомішої української конференції у диджитал-сфері. Її основна тематика — вихід вітчизняних компаній на західні ринки. Авдиторія каналу — здебільшого бізнесмени та експерти високого рівня кваліфікації. Тож недивно, що реклама тут дорога — від $200 за допис.
- Референс — дизайнерські референси для маркетингових матеріалів. Креативні ідеї та успішні кейси. Реклама доволі доступна — 350–400 грн за допис залежно від часу його публікації.
Табличка з основними показниками цих каналів:
Назва | Кількість підписників | Посилання | Середня ціна реклами, грн | Середня кількість переглядів дописів | Залученість, % |
Почни щось! | 54481 | https://t.me/startsomethingnow | 3500 | 10000 | 18 |
AIN.UA | ДЕНЬ | 7010 | https://t.me/ainua_day | 5000 | 3000 | 43 |
Mary Kucherova / SMM | 5939 | https://t.me/mary_kucherova | 1500 | 1400 | 24 |
НаЗахід | 5457 | https://t.me/nazahid | 7500 | 1500 | 27 |
Референс | 3104 | https://t.me/press_f_its_ref | 400 | 1200 | 39 |
І ще кілька слів
Не всі Telegram-канали однаково корисні. Деякі з них публікують низькоякісний контент через відсутність інтересу власника, підготовку до продажу чи навіть злам хакерами. Тому ми у WordFactory ретельно вивчаємо їхні ключові характеристики перед підпискою і, тим паче, перед замовленням реклами.
Обов’язково зверніть увагу на розмір авдиторії та її активність — кількість переглядів, яку можна побачити в месенджері під кожним дописом каналу. Відношення останнього показника до першого називається залученістю — що вища ця цифра, то більш активною є авдиторія.
Але, на жаль, не дуже чесним адмінам вдається накручувати ці метрики. Тож перед спеціалістами WordFactory постає ще одна задача — вивчення реакцій і коментарів, які слугують індикаторами якості. Що їх більше, то краще. Намагайтесь також вибирати канали, де не заборонені коментарі й негативні реакції — це свідчить про те, що автори дійсно тримають зв’язок зі своєю авдиторією та дослухаються до її думки.