«Знайшов Вас у пошуковій видачі Google, а от контекст чи органіка вже не пам’ятаю. І на Вашому сайті побачив відгуки від компанії X — це був вирішальний аргумент на Вашу користь».
Так один із клієнтів пояснив, де знайшов і чому вибрав саме нас. Так, відгуки працюють. Відгуки — одна з найбільш ефективних для продажів, але недооцінених і недооформлених сторінок на більшості сайтів. У статті ми розповімо про 13 способів оформлення відгуків.
1. Відгук-огляд
Розгорнутий опис і враження від придбаного продукту в електронній формі безпосередньо на сторінці товару. Може включати систему для голосування у вигляді прапорців або зірочок, які допомагають швидко визначити рейтинг продукту серед покупців. Саме така система використовується, наприклад, на Amazon.
Цей тип фідбеку може містити думки про плюси і мінуси товару, терміни використання, фічі продукту, якість і швидкість доставки тощо.
2. «Книга скарг»
Свої коментарі користувачі можуть розміщувати не лише на сторінках товарних позицій, а й в окремому розділі. Зазвичай такі відгуки стосуються не специфікацій конкретного товару, а загальних вражень від онлайн-сервісу, роботи співробітників, географії поставок, оплати тощо.
3. Відгук-ілюстрація
Існують товари, які краще один раз побачити, ніж прочитати про них десять відгуків. Наприклад, одяг, аксесуари чи іграшки споживачі насамперед оцінюють візуально.
В онлайн-версії міжнародної косметичної мережі Sephora можна знайти своєрідну «дошку пошани» — The Beauty Board.
Це ціла галерея, в яку покупці додають особисті фото та діляться ідеями макіяжу з використанням придбаних продуктів. Під кожним фото розміщується список косметичних засобів з прямими посиланнями на ці позиції у каталозі — покупець бачить реальний результат і знає, які продукти дають змогу його досягти.
4. Скрин на фірмовому бланку компанії
Відгук про співпрацю з вашою компанією у довільній формі, у вигляді відповідей на запитання (заздалегідь підготовленого інтерв’ю) або листа подяки.
5. Скрин з відгуком із соціальних мереж або вбудований код
Можливо, свій відгук покупець залишив на офіційній сторінці або в групі вашої компанії у Facebook, на TripAdvisore або Foursquare, Which? або Yelp — розмістіть скриншот на офіційному сайті.
Зацікавити покупців можуть і відгуки-рекомендації із мережі професійних контактів LinkedIn. Співробітники вашої компанії можуть заповнити профайл у мережі та стати учасниками груп — у таких професійних «тусовках» колеги діляться враженнями про роботу в галузі, заходи тощо. Крім того, користувачі LinkedIn можуть залишати коментарі про роботу вашої компанії на її офіційній сторінці в мережі (LinkedIn Showcase Pages).
Користувачі Twitter та Instagram часто діляться враженнями про нові покупки. Зробіть скани фотографій із тематичними хештегами та розмістіть їх на сайті компанії.
Якщо компанію було згадано в одному з оглядів на Google+, ви зможете скопіювати код і розмістити відповідний атмосферний пост на своєму сайті.
6. Відеовідгук
Враження від продукту або послуги покупець може викласти у власному відео. Такий тип фідбеку дуже наочний — потенційні замовники матимуть можливість розглянути товар у всіх ракурсах, а також «наживо» почути враження від співпраці з вашою компанією. Відеовідгуки можуть бути розміщені безпосередньо на сторінці товарної позиції або в окремому розділі з відеооглядами.
7. Відгук-відеоогляд
Ще один тип фідбеку у відеоформаті. Розмістіть на сторінці товару посилання на тематичний ролик у YouTube — розпакування гаджета, «тест-драйв» дитячого конструктора, дегустацію солодощів або огляд популярного б’юті-блогера.
8. Опитування
Презентуйте думку покупців у вигляді рейтингу, розмістивши на сайті форму з голосуванням. З його допомогою можна визначити:
- категорію товарів, що найкраще продається;
- найпопулярніший серед користувачів онлайн-магазину спосіб оплати;
- розділи, де асортимент потребує доопрацювання, тощо.
Такий «непрямий» тип фідбеку вимагатиме від користувачів мінімум зусиль, при цьому продемонструє відвідувачам та адміністраторам сайту думку аудиторії.
9. Відгуки у власному блозі компанії
Подібний блог, наприклад, є на сайті Ebay — покупці публікують розгорнуті майстер-класи, туторіали та інші навчальні матеріали з фотографіями та посиланнями на конкретні продукти інтернет-магазину.
10. Скани з друкованих матеріалів
Наприклад, фотоогляд компанії у ЗМІ, згадування продуктів, що просуваються на сторінках тематичного журналу, інтерв’ю з клієнтами, рекомендаційний лист та ін.
11. Відгуки персоналу
Нестандартний формат, який використовує, наприклад, онлайн-магазин тютюнових виробів та сигар Cigarsinternational.com. Співробітники компанії одночасно є її активними користувачами та діляться експертними оглядами популярних позицій у каталозі.
12. Speech Bubbles
Пряма мова клієнтів, оформлена окремими виносками на головній сторінці або в описі товарної позиції. Додатково може бути забезпечена фотографією замовника, детальним кейсом тощо.
Як альтернативу можна розмістити на сайті цитати, виділені за допомогою лапок, стилізованих таблиць або інших графічних прийомів.
13. Inspiration
Реальні історії успіху — сильний засіб мотивації. Якщо ваша послуга допомогла клієнтові змінити життя на краще, попросіть його розповісти про це. Так зробили, наприклад, в освітній компанії Codecademy. Десятки хлопців і дівчат з усього світу діляться на сторінках сайту розповідями про успішну кар’єру після закінчення курсу Codecademy.
Знаєте інші формати? Поділіться в коментарях!