Щойно пошуковик завершив розгортання листопадового оновлення основного ядра, а WordFactory вже за традицією провела опитування сеошників. Розпитували, як поводилися сайти під впливом Google November 2021 Core Update, і, звісно, дізнавались, що робити далі, незалежно від того, просів проєкт, виріс чи зберіг позиції.
Вийшла предметна розмова. Рецепти будемо застосовувати під час створення текстів і експертного контенту, в якому ми профі. І знаєте, здається, якби Google наприкінці року не запустив свій глобальний Core Update, то щось подібне варто було вигадати самим. Щоб за потрясінням — мотивація і горизонти планування на наступний рік.
Google November 2021 Core Update дав SEO-спеціалістам хороший привід підбити підсумки та скласти плани на 2022 рік, які допоможуть удосконалюватися, пилити контент і просуватися в пошуку.
Перестановки й рокірування на хвилі Core Update
Здогадайтесь з одного разу, хто першим потрапив під роздачу? Звісно, сайти з ніш YMYL («гаманець або життя»). Прискіпливу увагу Google Core Update вони відчувають уже давно й, очевидно, з-під опіки «великого брата» вийдуть нескоро. Головна причина — пошукова система посилено працює над поліпшенням релевантності видачі медичних, фінансових, інформаційних, e-commerce-ресурсів, обираючи для виведення в топ найбільш якісні та експертні.
Листопадове оновлення також про це. Тому ресурсам, що впливають на фінансову та фізичну безпеку, а також здоров’я користувачів, знову довелося доводити відповідність рекомендаціям Google. Тим, хто не впорався, довелося поступитися місцем у топі успішнішим конкурентам і задовольнятися лише рекламними блоками.
Позитивна новина в тому, що після Google November 2021 Core Update вийшли в топ нові невеликі сайти з якісним контентом і хорошим посилальним профілем. Андрій Левчук, СEO Apromo, відзначив, що виросли навіть ті, хто останнім часом не дуже активно просувались. Деяким таким сайтам вдалося потіснити з топу трастових вікових старожилів.
Прекрасно на тлі апдейту почувалися і проєкти ніші IT B2B, про що розповіла Юлія Несен, маркетолог Teiva Systems. Причому для цієї ніші це радше правило, ніж виняток.
Щось точно відбувалося з регіональністю, однак спостереження експертів у проєктах різних напрямів відрізнялись. У спробі оптимально відповідати інтенту запиту пошуковик навіть почав видавати сторінки з інших гео, але з відмінним контентом.
Про що і як писати для сайтів після Core Update 2021?
Якщо хтось після оновлення алгоритму чекав на контентну революцію, то не цього разу. SEO-експерти одностайні: після November Core Update тренди не змінилися. Вебмайстрам і сеошникам слід забути про хитрощі й маніпуляції та грати на боці пошуковика, тобто, як відзначив Павло Чайка, вебмайстер освітніх сайтів https://www.poznavayka.org/, допомагати йому давати користувачу найбільш правильну та актуальну відповідь на пошуковий запит.
Усі детальні інструкції щодо змін дає сам Google. Орієнтуватися на документ https://developers.google.com/search/blog/2019/08/core-updates пошуковика рекомендує і Володимир Столбов, COO Hostings.info&Brokers.best. Важливо навчитися сприймати сторінку цілісно, а не намагатися знайти «той самий блок/заголовок/уривок тексту», який потрібно змінити, щоб поліпшити позиції. Це навряд чи спрацює. Оцініть користь сторінки та те, як ви можете зробити її більш переконливою, корисною, наближеною для відвідувача.
З огляду на це SEO-фахівцям доведеться все більше враховувати інтернет-маркетинг, наголосив Андрій Гусаров, GUSAROV. У допомогу — Customer Journey Map, користувальницький досвід, тісний контакт із відділом продажів і бізнесом. Це дасть змогу зрозуміти, як говорити з користувачем, які питання його хвилюють, як якісно на них відповідати та працювати з запереченнями.
Тоді не доведеться мучитися одвічним запитанням, про що писати і де шукати теми для контенту. Просто припиніть медитувати над показниками органічного трафіку. Добувайте його всіма доступними способами, переробляйте наявні тексти з огляду на експертність авторів, зміни інтенту, підвищення корисності для відвідувачів.
Досягти того, щоб ваш унікальний контент високо оцінювала цільова аудиторія, просто і складно водночас. До його створення потрібно залучити експертів, які предметно розуміються на вашій галузі. Це як у рейтингу кінофільмів — на перші місця виходять нові картини просто тому, що вони в чомусь перевершують старі, вважає Рита Розен, засновник диджитал-маркетингового агенції ROSEN у Дубаї, ОАЕ,www.2rosen.com. При цьому кращий фільм — це ще й ефекти, драма, кульмінація, талант. У світі, де будь-то може створити сайт, перші місця тепер посідатимуть дійсно талановиті твори.
Ставимо діагноз: ознаки хорошого контенту
На думку Володимира Горбаченка, CEO в G-WEB GROUP, ознаками якісного тексту є наявність у ньому сигналів E-A-T (експертність, авторитетність, довіра), відсутність спаму, застосування природних ключів, грамотне перелінкування, наявність інтерактивних і візуальних елементів.
Ці вимоги не нові. Олег Гаврилюк, Head of SEO в Aweb.ua, нагадав, що багато ознак E-A-T, які лягли в основу Інструкції для асесорів (Search Quality Raters Guidelines), було сформовано в Стенфорді ще понад 20 років тому: https://credibility.stanford.edu/guidelines/index.html.
Проте готуйтеся, що хороший контент обійдеться недешево. Це зрозуміло. Google не любить простирадла тексту. Він повинен мати чітку структуру, розмітку блоків підзаголовками. Великий плюс — наявність списків, таблиць, цитат, фото та відео, які поліпшують сприйняття контенту. Велике питання, де шукати копірайтера, який потягне такі вимоги. Як зазначив Микола Шмичков, компанія SEOQUICK, не більше одного з десяти авторів зараз розуміють, про що йдеться.
Практичну пораду, яка підійде будь-якому сучасному комерційному сайту, дав Денис Тарасов, Founder WebZakt, Head of SEO Schuette.Shop: створюйте інформаційно-контактні сторінки про свій бізнес максимально широкими, детальними та доступними. Проробляйте Terms, Privacy, Brand Assets, щоб було зрозуміло, куди звертатись у разі проблем, хто менеджери, де розташовані компанія та її філії. Не варто приховувати такі сторінки від індексації і, тим більше, від користувачів. Створюйте контент, дотримуючись певної динаміки. Це стосується і створення посилань. Урізноманітнюйте беклінки та анкор-лист, зробіть їх максимально природними.
Універсальної формули немає
Хотілося б отримати покроковий чекліст, виконання якого гарантує вихід у топ. Ми завжди ставимо питання сеошникам про універсальний алгоритм, який допомагає застрахуватися від немилості Core Update`s. І щоразу переконуємося, що у всіх SEO-експертів він різний і залежить від ніші, особливостей проєкту, досвіду конкурентів і потреб ЦА.
Найпростіший і найочевидніший рецепт: щоб високо ранжуватися, сайт має бути наповнений корисним оптимізованим контентом, що відповідає поточним рекомендаціям Google. А на радикальні зміни Тарас Гуща, CEO в Seo.Ua, рекомендує реагувати за ситуацією.
Що у підсумку? Сергій Черевко, Head of SEO SEOTOPS, констатував: до видачі все менше і менше потрапляє неякісних сайтів, що тішить. Вам немає чого боятися, якщо у вас швидкий адаптивний сайт. Якщо у вас хороші відгуки і ви вирішуєте проблему своєї ЦА, ви точно будете в топі.
Ну а оскільки ми не знаємо, що для нас готує Google у майбутньому, нам подобається універсальна порада, яку дав Євген Чиж, CEO в інтернет-агентстві EChizh, — робити все якісно і на совість.
Вважаємо, що це дійсно безпрограшна стратегія. Щоправда, для її успішної реалізації доведеться постійно навчатися, багато працювати над контентом і ловити драйв не тільки від результату, а й самого проєкту. Все це і насамперед напрям експертного контенту — в планах WordFactory на 2022 рік.